Test av Sony HX855? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 128
    Newcomer conkey sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ilalo83
    Unblock-Us | Setting up Sony TV or Blu ray player

Der inne følger du bare guiden,du må registrere din email på hovedsiden der for å få sånn 7 dagers trial,så må du jo også betale for netflix,alt i alt så kommer det på under 100 kr hver mnd for vpn ( noe av det kjappeste jeg har prøvd ) og netflix tilsammen

Netflix koster rundt 50 kr mnd,absolutt verdt det,de har også sånn 1 mnd trial

Trenger du hjelp så må du gjerne spørre
    Fikk det til og er nå godt inne i en 7 dagers prøveperiode- so far so good. Er imponert over utvalget dette utløste og kvaliteten. Vurderer derfor å videreføre et abonement, men lurer da på hvordan dette påvirker min hverdag på internett. Vet du/noen om man sender all aktivitet fra huset gjennom filtrene til unblock us, eller er det kun fra tv (er bare på tv jeg har satt opp dns adressene)?

Er litt bekymret for å la all trafikk fra alle maskiner gå gjennom en amerikanskbasert tjeneste mtp evt nedlasting av "gratis" tv-show på internett. Men dersom det kun er trafikken fra tv som filtreres er jo dette null problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro at det er mer eller mindre et must å kalibrere Sony HX855. I hvert fall ut fra hva jeg har sett i butikk. På Lefdal i Drammen står den ved siden av Panasonic 50VT50Y og faller helt igjennom på fargegjengivelse. Når plasma gjerne er ansett som dårlig i sterk belysning, er dette ganske talende. Sonyen hadde et ganske kraftig blåstikk og så veldig unaturlig ut i forhold til VT50. Ingen tvil om hvem av de 2 tv-apparatene som kom best ut av å stå ved siden av hverandre (selv om de altså står i godt opplyst butikklokale).

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av highendelf
    Vil tro at det er mer eller mindre et must å kalibrere Sony HX855. I hvert fall ut fra hva jeg har sett i butikk. På Lefdal i Drammen står den ved siden av Panasonic 50VT50Y og faller helt igjennom på fargegjengivelse. Når plasma gjerne er ansett som dårlig i sterk belysning, er dette ganske talende. Sonyen hadde et ganske kraftig blåstikk og så veldig unaturlig ut i forhold til VT50. Ingen tvil om hvem av de 2 tv-apparatene som kom best ut av å stå ved siden av hverandre (selv om de altså står i godt opplyst butikklokale).

Det sier seg selv at en TV, særlig en LED TV ser dårlig ut i forhold til en VT50 8) Alt annet enn en Kuro/ST50/GT50 vil se "upresist" og urealitisk samt utvaska blide i forhold.

Bare tenk om det hadde vært et mørkt rom

Men dette er nok enda bevis på ryktene om plasma i lyse må slutte... både ST50 og VT50 er fantastisk gode i lyse rom, det er bare at de er ENDA bedre enn fantastisk gode når de blir lagt i et mørkt rom

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av highendelf
    Hvis du setter Sonyen i Cinema 1 og slår av all unødig prosessering av bildet vil det straks se mye bedre ut. Så ille er den ikke.
    Kalibrerer du begge to skikkelig vil du nok få et mer riktig resultat med VT50.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det en Sony KDL HX855 55" bestillt her også, i følge butikken så har jeg denne til neste fredag. Jeg var litt ivrig og trykket litt feil på leveringstid, men vi klarer vel alltids og vente en ukes tid. Bestilte den rett på dør og kjøpte denne etter å ha bekjente som har denne, samt alle de gode testene som ligger ute. Jeg var på nippen til å ta Plasma men jeg synes det blir for mye innbrenninger etc og moro å prøve noe nytt også, satse på det blir stor stas og få denne på veggen.

Er det noen der som har kalibreringsverdier som de er fornøyd med?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Som du kanskje selv vet kan du stille inn skarphet, lysstyrke og kontrast selv. Finnes mye gratis testbilder på nett. F.eks. denne. Utover det jeg har nevnt anbefaler jeg deg å lese hdtvtest.co.uk sin review i påvente av TV'en. Der går han gjennom de forskjellige innstillingene og nevner hvilke som har noe for seg. Skriv de opp og eksperimenter. Mye tull som bør slås av.
    Spesifikke innstillinger som gråskala kan det være lurt å la være å gjøre noe med uten kalibreringsverktøy.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av conkey
    Fikk det til og er nå godt inne i en 7 dagers prøveperiode- so far so good. Er imponert over utvalget dette utløste og kvaliteten. Vurderer derfor å videreføre et abonement, men lurer da på hvordan dette påvirker min hverdag på internett. Vet du/noen om man sender all aktivitet fra huset gjennom filtrene til unblock us, eller er det kun fra tv (er bare på tv jeg har satt opp dns adressene)?

Er litt bekymret for å la all trafikk fra alle maskiner gå gjennom en amerikanskbasert tjeneste mtp evt nedlasting av "gratis" tv-show på internett. Men dersom det kun er trafikken fra tv som filtreres er jo dette null problem.

Jeg er veldig imponert over kvaliteten,er jo bra HD kvalitet over filmene/seriene
    Hvis du har lekt litt med DNS på selve tven så vil det kun gjelde der,ingenting annet du bruker vil bli påvirket

Jeg betaler selv for unblock us nå,alt fungerer som det alle andre steder ( pc,ipad,360,ps3 osv )

som du selv skrev,er kun trafikken fra tven som filtreres

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette denne samme tvn, men med annet navn for norge?
    Sony KDL-46HX853 review - TV - Trusted Reviews

Newcomer Troutmaster sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sortvind
    Er dette denne samme tvn, men med annet navn for norge?
    Sony KDL-46HX853 review - TV - Trusted Reviews
    Ja, samme TV'n..

Newcomer rampi sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Da var det en Sony KDL HX855 55" bestillt her også, i følge butikken så har jeg denne til neste fredag. Jeg var litt ivrig og trykket litt feil på leveringstid, men vi klarer vel alltids og vente en ukes tid. Bestilte den rett på dør og kjøpte denne etter å ha bekjente som har denne, samt alle de gode testene som ligger ute. Jeg var på nippen til å ta Plasma men jeg synes det blir for mye innbrenninger etc og moro å prøve noe nytt også, satse på det blir stor stas og få denne på veggen.

Sliter fortsatt plasma med innbrenninger?

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rampi
    Sliter fortsatt plasma med innbrenninger?
    Desverre er innbrenning fortsatt et reelt problem, men det er ikke på langt nær et så stort problem som man kan få intrykk av når man hører om andres negative erfaringer. Det avhenger selvfølgelig veldig av bruksmønster. Jeg har et ganske variert bruksmønster (film, spilling, tv-titting), og har aldri opplevd innbrenning selv. Kan fint spille tv-spill i timesvis uten noe problem.

Min oppfatning er at logoer fra tv-kanaler er en mye større trussel enn noen timer med spilling av og til. Det er vel gjerne slik at i de fleste hjem utgjør tv-titting en mye større del av bruken enn spilling, og hvis tv-en hovedsakelig brukes til tv-titting på kanaler med sterke logoer (spesielt TV2) vil det over tid bli ujevn slitasje på panelet. Men til variert bruk er det uproblematisk.

Newcomer rampi sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TV Dinnah
    Desverre er innbrenning fortsatt et reelt problem, men det er ikke på langt nær et så stort problem som man kan få intrykk av når man hører om andres negative erfaringer. Det avhenger selvfølgelig veldig av bruksmønster. Jeg har et ganske variert bruksmønster (film, spilling, tv-titting), og har aldri opplevd innbrenning selv. Kan fint spille tv-spill i timesvis uten noe problem.

Min oppfatning er at logoer fra tv-kanaler er en mye større trussel enn noen timer med spilling av og til. Det er vel gjerne slik at i de fleste hjem utgjør tv-titting en mye større del av bruken enn spilling, og hvis tv-en hovedsakelig brukes til tv-titting på kanaler med sterke logoer (spesielt TV2) vil det over tid bli ujevn slitasje på panelet. Men til variert bruk er det uproblematisk.
    Ja, har det problemet på min gamle panasonic 42". tv2 logoen er for sterk. og kan se små tegn til innbrenning der. men merkelig at de fortsatt ikke har klart og fjerne dette. min tv er da snart 5år.

men liten update til dere her i tråden.

her er testen fra dinside.no

Tv-test: TEST: Sony Bravia KDL-55HX855 - DinSide

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Netflix

Hei

Jeg har fått Unblock Us og Netflix til å virke på IPAD'en min ved å endre dns.

Finner imidlertid ikke helt ut av det på TV'en min(KDL55HX855).
    Får endret dns-adresse, men Jeg finner ingen Netflix klient.

Vet noen av dere hvordan jeg får frem Netflix-klienten?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I morgen kommer tven på døren min og det blir gøy, har bestillt meg en slik i 55" og det kommer til å en kjempe oppgradering i hjemmet. Veggfeste og kabelkanal ligger klar til å monteres. Stakkars vegg sier jeg bare, her skal du få smake drillen i morgen.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andsno
    Hei

På iPad så må du ha en US iTunes konto for å laste ned Netflix. Hjelper ikke kun å forandre DNS.

Newcomer conkey sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andsno
    Hei

Du må oppdatere videoinnhold, er et alternativ i nettverksmenyen. Je tror jeg også sjekket service på unblock sine sider via nettleser på tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som conkey sier,etter du har presset save på forandret innstillinger så skal du få frem en oppdater videoinnhold boks frem.. hvis ikke så bare tar du en video refresh

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Netflix

Fant Netflix appen nå. Det fungerer strålende.
    Takk for hjelpen:-)

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hele testen fra what hi-fi, og med sammendrag om konkurrentene.
    Vedlegg 94807

Vedlegg 94808

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vet om denne tvn kommer i 65 tommer eller mer?

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •