Test av Sony HX855? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 128
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool

Jeg spiller en del diablo 3 på tvn,imponert hvor mye bedre bildet ser ut på tvn,trodde pc skjermen min hadde fine farger osv ,men sony tvn overgår det,nesten kjipt å bruke pc skjermen igjen,hehe.

Clouding har jeg ikke sett noe til,rett og slett imponert over hvor bra tvn er
    Du vil nok være fornøyd om du går for denne tvn,det kan jeg nesten garantere deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bare nevne at jeg har hatt denne tven i 2 mnd. En perfekt tv til alt, og ikke for å snakke om det stilfulle designet.

jeg bruker jo tven til filmer via pc samt spill via pc og ps3, helt nydelig. Kunne ikke vært mer fornøyd.

Fortsatt har jeg ikker prøvd 3D, hehe. noe godt å vente på regner jeg med

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæven så billig HX855 er om dagen, bare 15 000 kr. Hvorfor så billig egentlig?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en tv-benk som allerede er noe høy og frykter at 6 graders tilbakelent TV vil være uhensiktsmessig. Kan man justere på foten slik at TV'en står vinkelrett, eventuelt justere trinnvis mot maks 6 graders helling?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du kan justere, eventuelt supplere understellet med noen luftputer. Skal vist funke, men ikke prøvd. Er fornøyd med vinkelen personlig

Newcomer conkey sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Solo
    Jeg har en tv-benk som allerede er noe høy og frykter at 6 graders tilbakelent TV vil være uhensiktsmessig. Kan man justere på foten slik at TV'en står vinkelrett, eventuelt justere trinnvis mot maks 6 graders helling?
    Jeg har samme utfordring men tar sjansen. Planen er uannsett veggmontering så snart jeg finner et oppheng med justerbar tilt som samtidig ikke bygger mye. Inntill det er på plass vil jeg evt bygge opp i bakkant av fot.

Billig for tiden men et helv*** å få fatt i. Bestilt ved 2 elkjøp m collect@store hvor begge var tomme da jeg skulle hente. Lett frustrert...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg kjøpte en på elkjøp skøyen i går, de hadde en til, 46 tommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier du er frustrert? jeg ventet i nesten 4 uker på tvn min
    strålende fornøyd med tvn,gleder meg til jeg skal få den opp på veggen

Da har jeg alt av sony utstyr hjemme,hjemmekino,ps3,3d blu ray spiller + den gode tvn

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplever noen av dere som har 55" HX855 clouding?

Selv fant jeg en hvit firkant på ca 10x10 cm med clouding i nedre venstre hjørne på min 55" i går kveld i helt mørkt rom. Jeg er klar over at noe clouding må man mest sannsynlig regne med på dagens LED-tv'er. Heldigvis er den ikke midt i synsfeltet, men fortsatt litt irriterende når man først legger merke til den.

Jeg kjøpte den på Elkjøp, så vurderer å bytte den om dere ikke opplever noe clouding med deres TV'er.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Canal digital rett i TV'en

Noen som har prøvd IDTV funksjonene på denne?
    Vurderer å droppe å kjøpe HD-pvr fra Canal Digital for å heller kjøre det rett på TV'en kombinert med en ekstern hd for opptak.

Får man et godt grensesnitt og de samme funksjonene?

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Riksvei22
    Vurderer å droppe å kjøpe HD-pvr fra Canal Digital for å heller kjøre det rett på TV'en kombinert med en ekstern hd for opptak.

Jeg sitter og vurderer det samme. Slik jeg har forstått det hittil kan man ikke ta opp fra en annen kanal enn man ser på. Er også usikker på hvordan det funker å ta opp mens tv er i stand-by. Håper noen kan svare på dette.

Mht ghosting ser jeg at det er litt på skjermen, men de scenene hvor dette kommer frem skjer så skjelden at jeg tviler på jeg gidder å gjøre noe med det. Jeg sliter litt med aspect på sd signal (ser jo llitt top gear på bbc knowledge). Bildet er liksom litt forskjøvet, hvor teksten er plassert langt ut mot venstre utenfor bilderammen. Tips?

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bruker idtv på hx923, grensesnittet er veldig bra, det er enkelt å sortere kanaler, lage favoritt lister og lignende. Har ikke koblet til usb disk, så jeg skal ikke si hvordan opptak fungerer, men jeg tror ikke du kan ta opp fra en annen kanal enn den du ser på. Regner med at hx855 har likt grensesnitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

det kan du bare drømme om.

Siden Cd krypterer alle opptak dvs du får heller ikke mulighet til og flytte filene eller lese filene fra evt pc. Så glem dette med og koble til en ekstern hd, skal du gjøre noe slikt så er nok Linux HD PVR eneste løsning.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Trenger hjelp...

Prøver internett på TV'n (HX855) for første gang, kommer bare til Sony sine hjemmesider, får ikke skrevet inn f.eks (/www.vg.no).

Hva er tipset her?

Skal jeg legge inn en app eller ny nettleser?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått meg netflix på tvn,det er jo bare helt rått.. HD filmer/serier rett inn på tvn,trenger ikke xbox 360 eller ps3 for å se på netflix lenger,anbefales til alle som har tvn.. Ikke teste ut hulu plus..

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ilalo83
    Fått meg netflix på tvn,det er jo bare helt rått.. HD filmer/serier rett inn på tvn,trenger ikke xbox 360 eller ps3 for å se på netflix lenger,anbefales til alle som har tvn.. Ikke teste ut hulu plus..

Hvordan fikk du til dette? Fremgangsmåte hadde blitt veldig sterkt satt pris på:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Unblock-Us | Setting up Sony TV or Blu ray player

Der inne følger du bare guiden,du må registrere din email på hovedsiden der for å få sånn 7 dagers trial,så må du jo også betale for netflix,alt i alt så kommer det på under 100 kr hver mnd for vpn ( noe av det kjappeste jeg har prøvd ) og netflix tilsammen

Netflix koster rundt 50 kr mnd,absolutt verdt det,de har også sånn 1 mnd trial

Trenger du hjelp så må du gjerne spørre

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Unblock-Us | Setting up Sony TV or Blu ray player

Der inne følger du bare guiden,du må registrere din email på hovedsiden der for å få sånn 7 dagers trial,så må du jo også betale for netflix,alt i alt så kommer det på under 100 kr hver mnd for vpn ( noe av det kjappeste jeg har prøvd ) og netflix tilsammen

Netflix koster rundt 50 kr mnd,absolutt verdt det,de har også sånn 1 mnd trial

Trenger du hjelp så må du gjerne spørre
    Kanon!

Jeg møter imidlertid problem med en gang, når jeg legger inn dns adressene manulet kan jeg ikke refreshe internett innholdet. Får da opp feilkode som tilsier ingen internett tilgang. Er ikke super-dyktig i å sette opp nettverk så kan være noe jeg ikke helt har fåt med meg?

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spiller en del diablo 3 på tvn,imponert hvor mye bedre bildet ser ut på tvn,trodde pc skjermen min hadde fine farger osv ,men sony tvn overgår det,nesten kjipt å bruke pc skjermen igjen,hehe.

Clouding har jeg ikke sett noe til,rett og slett imponert over hvor bra tvn er
    Du vil nok være fornøyd om du går for denne tvn,det kan jeg nesten garantere deg.
    Selvfølgelig har en HDTV bedre bilde enn en PC skjerm. Pc skjermer har ikke vært på topp siden de slutta å produsere CRT skjermene (Sony GDM FW900 fra 2002 forsatt verdens beste PC skjerm?) Ellers må du ha en IBM/Eizo 4KHD 36" skjerm for å få et bra bilde

PC skjermer lider av enten elendig farger, elendig kontrast, elendig sort nivå og elendig syns vinkler (TN)
    ELLER elendig input lag, mer enn elendig sort nivå, elendig kontrast, men god farge gjengivelse og synsvinkler. (IPS
    ELLER elendig input lag, elendig farger MEN en god kontrast ogsort nivå (VA)

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alphadec
    det kan du bare drømme om.

Siden Cd krypterer alle opptak dvs du får heller ikke mulighet til og flytte filene eller lese filene fra evt pc. Så glem dette med og koble til en ekstern hd, skal du gjøre noe slikt så er nok Linux HD PVR eneste løsning.
    En ekstern harddisk til opptak fungerer utmerket, men du kan selvsagt ikke flytte filene over på pc for videre behandling.

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •