Test av Sony HX855? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 128
    Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skal ikke rakke ned på denne flotte TVen, men ærlig dere.. ikke les annmeldelser som IKKE er fra: Flatpanels, HDTVtest, CNET eler AVS forums.
    De gjør ORDEMTLIGE tester, der er det ikke smak og behag.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Da fikk jeg min HX855 i hus sammen med 3D Blue ray spilleren 790, jeg fikk min sendt fra Nederland.

TV'n var meget bra pakket inn og var uskadet ved ankomst. Flott TV, supert bilde - kan det bli bedre?

Jeg har bare koblet TV direkte til internett og slått på TV, oppfattet at TV ble justert for hjemmebruk, i oppstartsfasen ellers har jeg ikke justert på noe annet en lyden.

Er det nødvendig med ytterligere justering av bilde?

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Skal ikke rakke ned på denne flotte TVen, men ærlig dere.. ikke les annmeldelser som IKKE er fra: Flatpanels, HDTVtest, CNET eler AVS forums.
    De gjør ORDEMTLIGE tester, der er det ikke smak og behag.
    Tror ikke disse sidene er stort bedre enn andre. Har vel bl.a. kommet fram at Flatpanels ikke har utstyr til å måle svartnivå lavere enn en viss verdi. Jeg stoler ikke 100% på noen tester før jeg har sett TV'n sjøl. Har stadig vekk kommet fram feil og bugs i div. forum som ikke har vært nevnt i TV-tester. Har personlig gått fem på en gang etter å ha stolt blindt på tester.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John Kr
    Hei
    Jeg har bare koblet TV direkte til internett og slått på TV, oppfattet at TV ble justert for hjemmebruk, i oppstartsfasen ellers har jeg ikke justert på noe annet en lyden.

Er det nødvendig med ytterligere justering av bilde?
    Kalibrering av bilde er jo en egen religion, det beste er å få bilde profesjonelt kalibret, men det koster fort et par tusen. Eventuelt kan du kopiere kalibrerings resultater fra andre forumere eller fra reviewer av TVn, selv om de ikke nødvendigvis vil være korrekte for akkurat din TV kan du ha flaks og få bedre bilde.
    Det er jo også forskjellige ferdig innstilte moduser på TVn som du kan prøve.

Men hvis du er strålende fornøyd så kan du jo selvsagt la være å gjøre noe som helst og bare nyte en god film.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen på de sidene Ultimanoctis nevner og alle de andre testsidene er at de har utstyr og kunnskap til å kunne optimalisere bildet for deretter å kunne skrive sin konklusjon eller la være siden det teoretisk sett kan leses utifra en graf om tven er god eller ikkje, selv om det finnes ting som kan lure apparatene som den fjerde subpixelen til Sharp...

Det som blir opp til enhver tester er jo skarphet, innsynsvinkel, smart funksjoner, design og brukervennlighet.

Ellers er sort, fargegjengivelse, 3D effekt, lysstyrke og responstid noe som kan måles i tall som igjen forklarer meg mer enn kun ord som ultrasvart, megasvart, bekmørkt, dypt sortnivå, ok sortnivå, greit sortnivå, lyssterk osv.

Og etter å ha hatt VT50 en grei ukes tid er forskjellen mellom KRPen og førstnevnte at det er mer punch i fargene i THX cinema vs Pure Mode. VT50en er mye skarpere noe som eg ikkje er blitt helt vant til endå.
    Sorten er fremdeles sortere på Pioneeren noe som man ser veldig godt hvis man ser på rammen rundt iforhold til det som vises på skjermen.
    3D effekten var veldig bra på 360 med Arkham City med minimalt med crosstalk innimellom når det går litt hurtig avgårde.
    Har ikkje fått testet 3D film på den endå men det kommer om en liten stund
    La ikkje merke til noe input lag problem.
    Kjører den inn med film og rullefelt 24/7 i innbrenningsfasen
    Lyden er som vanlig ræva.
    Kabelinnganene sitter helt på siden så vinklede hdmi kabler er et must.
    Hakkingen som folk nevner er på Blu-ray ikkje eksisterende hvis man setter igang 24p filmmodus på medium som gjør at det ser ut som video istedenfor film.
    For det trente øyet ser man jo at det ser litt klarere ut men som igjen skaper bølgeeffekter på objekter i bevegelse innimellom + at det ser litt kunstig ut.

Ellers ingen produksjonsfeil hittil som det har vært mulig å se, ingen DSE eller banding som man har rapportert på avforums så langt. Ellers er vel dette en work in progress, får se kordan det ser ut om en ukes tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Kanskje noe off topic, men jeg prøver, kanskje det finnes egen trå på dette tema.

3D briller til HX855, hva bør man kjøpe/velge? Ser at det i praksis finnes 2 modeller, en 250 og en 750. Ser at de to modellene er noe forskjellig i utførelse og pris.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Kalibrering av bilde er jo en egen religion
    (Vet at du mente det humoristisk.)
    Hehe, jeg ville sagt det er noe av det mer vitenskapelige og konkrete man kommer over i hjemmekinosammenheng. Tråder som omhandler dette minner ikke akkurat om kabeldebatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter HX855 "Dual Play" slik som LG og Philips gjør? bedre å ha en "egen" skjerm mot å dele en med andre

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John Kr
    Hei
    Kanskje noe off topic, men jeg prøver, kanskje det finnes egen trå på dette tema.

3D briller til HX855, hva bør man kjøpe/velge? Ser at det i praksis finnes 2 modeller, en 250 og en 750. Ser at de to modellene er noe forskjellig i utførelse og pris.
    Var innom Sony Center i går,skulle kjøpe 3D briller der,de har sånn tilbud eller 3D starter pack som de kaller det,2 stk briller og 2 stk 3D filmer ( siste harry potter filmene )

for 900 kr,vil ikke si det er gale pris..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt bedre test enn den publisert i Lyd og Bilde og VG kan leses her.
    Knallbra 3D-tv visstnok.
    Synd at Sony er allergisk mot implementasjon av CMS, fargene kunne vært bedre. Gråskala justeringen er også noe suboptimal, men kan hende det gjelder test-eksemplaret.
    Alt i alt en bra TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg har ikke så mye å bidra med, men jeg hiver jeg gjerne med på denne tråden.

TV'en ser ut som noe av det mest sexy stykke elektronikk jeg noensinne har sett, og de forskjellige testene tilsier at dette er produktet for meg!

Men, til dere som allerede eier skjønnheten;
    Aktuelt for disse EM-tider, hvordan håndterer den fotball?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av plaank
    Hei!

Jeg har ikke så mye å bidra med, men jeg hiver jeg gjerne med på denne tråden.

TV'en ser ut som noe av det mest sexy stykke elektronikk jeg noensinne har sett, og de forskjellige testene tilsier at dette er produktet for meg!

Men, til dere som allerede eier skjønnheten;
    Aktuelt for disse EM-tider, hvordan håndterer den fotball?
    Jeg er imponert, ballen er til og med rund. På enkelte TVer så er ballen oval (dobbelt så lang).

Til dere andre, er det noen som har sett på innstillinger? Tenkte jeg skulle prøve TVblink Benchmark DVD for å se på innstillingene, men jeg se egentlig ikke noe galt med det bilde jeg har i dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag er denne modellen på kampanje hos Elkjøp til 15K. Har vel vært det før også.
    Kjørte på dette tilbudet jeg, og håper jeg blir fornøyd!

Hvordan er esken osv. som denne fraktes i, er den "overdrevent stor" eller klarer man å bære den alene? (Hvis man er over snittet sterk...)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ilalo83
    Var innom Sony Center i går,skulle kjøpe 3D briller der,de har sånn tilbud eller 3D starter pack som de kaller det,2 stk briller og 2 stk 3D filmer ( siste harry potter filmene )

for 900 kr,vil ikke si det er gale pris..

Hvilket Sony center var dette? (Karl johan)

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lcdnorway
    Hvordan er esken osv. som denne fraktes i, er den "overdrevent stor" eller klarer man å bære den alene? (Hvis man er over snittet sterk...)
    Buksering av en 55" i eske alene er absolut ikke å anbefale, det er ikke vekten, men størrelsen som er største problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, for de som skal frakte denne TV'en, vær obs på at esken er svær kontra andre typiske LED modeller. Siden foten er som den, ligger den ved siden av TV'en nede i esken.

Active tommelom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var 1 stk. 55hx855 bestilt på elkjøp. Snakker om flaks. Hadde kjøpt en på em-tilbudet til 16.495 på Lefdal. Den var ikke på lager og ankom idag. Skulle derfor hente den imorra. Men der sparte jeg enda 1500 spenn.
    Syk tv til den prisen!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommelom
    Da var 1 stk. 55hx855 bestilt på elkjøp. Snakker om flaks. Hadde kjøpt en på em-tilbudet til 16.495 på Lefdal. Den var ikke på lager og ankom idag. Skulle derfor hente den imorra. Men der sparte jeg enda 1500 spenn.
    Syk tv til den prisen!
    Bestilte denne selv. Har fått sporingsnummer fra Elkjøp, og bekreftelse på at den er sendt. Har du noen erfaring med hvor lang tid det tar fra den er sendt til den blir levert?

Newcomer conkey sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *******! typisk å se dette dagen for seint! For håpe de kjører tilbud rundt 25.06 når de første skattepengene skal svis av.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte de brillene i bergen ( 3d starter pack )

Elkjøp hadde tilbud på tven til 15.000 i går ink fri frakt

Jeg bestilte den forrige uke,men har enda ikke fått noe sporingsnummer,den skulle ikke være hos meg før 29.06 sa de,så jeg lurer på når dere evt bestilte siden dere allerede har fått sporingsnummer

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •