Noen spørsmål om Samsung UE40D8005

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen spørsmål om Samsung UE40D8005

1. Kan man bytte rekkefølgen på kanalene i favoritt lista? Finner ikke ut hvordan selv vertfall.

2. På kanalene som ikke sender hd, så er bildet litt hakkete. Er det bare sånn, eller er det en innstilling jeg kan sette på for å få det bedre?

3. Er det mulig å få info teksten til å komme opp når man surfer mellom kanalene? Slik at man slipper å trykke på info knappen hver gang? Slik som det er orginalt på canal digital sine tunere...?

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Sony86
    1. Kan man bytte rekkefølgen på kanalene i favoritt lista? Finner ikke ut hvordan selv vertfall.

2. På kanalene som ikke sender hd, så er bildet litt hakkete. Er det bare sånn, eller er det en innstilling jeg kan sette på for å få det bedre?

3. Er det mulig å få info teksten til å komme opp når man surfer mellom kanalene? Slik at man slipper å trykke på info knappen hver gang? Slik som det er orginalt på canal digital sine tunere...?
    Etter min mening ja til "alt"hva har du for dekoder? tv, og har du kabel parabol??Anng teksten på info når du skifer kanaler,kan du skifte mellom dette på menyer Anng hakking hva står apparatet innstilt på,anng oppløsning skjerm?.Og til slutt anng bytting av kanaler på favorittlista må det markers også flyttes i etterkant,skulle være en grei sak dette??

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Samsung UE40D8005. Det står jo i topicen.

Jeg bruker cam på tv'n, så det er den innebygde tuneren i tv'n jeg bruker.
    Jeg har ikke funnet noen steds på menyen at man kan vise info med en gang?

Oppløsningen på tv'n står på 16:9 full hd.

Har merket kanalene på favoritt lista, men jeg får fortsatt ikke til å flytte de, når jeg vil redigere lista?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har svar?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han første som svarte tror jeg misforsto og ikke skjønte at du benytter IDTV funksjonen. Det gjør jeg også, som deg med Canal Digital sat. Får heller ikke til å endre kanalplasseringene i favoritter. Jeg opplever ikke HD som hakkete men jeg har aktivert smoothmotion.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke hd kanalene som hakker, men de som ikke er det.
    Men slo av digitalt støyfilter og mpeg filter nå, og det ser ut som det hjalp masse.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og til spørsmålet ang. rekkefølgen på favorittkanalene, så kan man ikke endre rekkefølgen. Det er et stort minus for meg også, men jeg har en liten plan for hvordan løse dette på sikt.

Det som er problemet med dette kanal-systemet til Samsung er at de opererer kun med én kanalliste pr. modus, men hver kanal har et flagg der de definerer hvilke lister hver enkelt kanal skal være i. Så det eneste valget man har for en gitt kanal er om den skal være i en liste eller ikke.

En workaround for dette, men dog litt tidkrevende, er å bruke den satellitt-modusen som *ikke* er Canal Digital Sat, søke inn de kanalene du skal ha og så endre rekkefølgen på dem der og heller bruke det som en slags favorittliste.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Allrigth, da får jeg bare leve med dette da.

Men hva med den info greia, blir jeg bare nødt til å klikke på info knappen hver gang...=

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sony86
    Allrigth, da får jeg bare leve med dette da.

Men hva med den info greia, blir jeg bare nødt til å klikke på info knappen hver gang...=
    Stygt redd for det. Det er også noe som irriterer meg. En halvveis workaround for dette er å trykke på info og så bla gjennom kanalene med navigeringsknappene og velge kanalen du vil ha hvis du finner noe interessant.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er for tungvint. Er det ikke noen apps eller noe man kan laste ned som viser dette da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt spørsmål her. Når jeg ser ting fra pc'n min som er tilkoblet tv'n så får jeg sånn mini hakking på det jeg ser, har skrudd av en god del på tv innstillingene, for det var værre før, så det har hjulpet. Noen som har et tips om noe jeg kan stille på? Er det noe på selve pc'n min som kan være problemet, for det er først med denne nye tv'n jeg legger merke til det.

Jeg bruker mplayer classic når jeg ser video filer, men det virker som det ikke er noen forskjell mellom den eller den vanlige media playern.

Kan det være at jeg bruker en billig 10m hdmi kabel fra chlas ohlson?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bump

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet dette er en gammel tråd, men tenkte likevel jeg kunne svare på det siste, da jeg ser mange lurer på det.

Problemet med hakking ved bruk av PC er oppdateringsfrekvensen. Pass på at det du spiller av og TVen har samme oppdateringsfrekvens.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •