Ny Panasonic plasma, G30 eller GT30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 90
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny Panasonic plasma, G30 eller GT30

Driver å pusser opp det som skal bli mitt nye filmrom. I den anledning vurderer jeg en av disse to plasmaene fra Panasonic, men greier ikke å bestemme meg for hvilken. G30 får jeg for 6990,- og GT30 for 8999,- (uten at prisforskjellen nødvendigvis avgjør).

Jeg er i hovedsak ute etter den med best bilde i 2D (da jeg ikke tror at jeg får mye bruk for 3D funksjonen til GT30) og den må gjerne se pen ut på veggen. GT30 får skryt for design (lyd&bilde testen) imens G30 ikke får det (lyd&bilde testen), men jeg greier ikke å se forskjell på de på nettet. Men jeg merker meg følgende om G30 i nevnte test: "Det er også verdt å merke seg at kontaktene peker rett bakover, noe som kompliserer veggmontering".

Er det noen som har erfaringer med disse TV` og eventuellt anbefalninger om hva jeg burde velge??

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ikke valgt noen av dem. Vent heller på 2012-modellene og håp på at de har fått luket ut masse av feilene som har vært på 2011-modellene.

Tok meg en kjapp titt på et forum over dammen, og det har visst begynt å dukke opp enda mer problemer med disse skjermene ettersom de begynner å få kjørt seg en del timer. Mitt generelle råd har vært de siste månedene å styre unna Panasonic sine 2011-modeller og vil fortsatt være det. (Og jeg kommer til å benytte enhver anledning til å fraråde dem inntil de er vekk fra hyllene!)

Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skulle 2012 modellene bli noe bedre? Dersom de visste hva som var galt med 2011 modellene så kunne de jo endret dette i produksjonen....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Janome
    Hvorfor skulle 2012 modellene bli noe bedre? Dersom de visste hva som var galt med 2011 modellene så kunne de jo endret dette i produksjonen....
    Problemet er vel mer det at innen de hadde begynt å pushe dette i stor skala hadde de jo produsert ferdig alle panelene for 2011-modellene. Det er mye som tyder på at de vet veldig godt hva som har skjedd med panelene, men de lever veldig godt på at det plager de færreste og at mange paneler har dette i så liten grad at det ikke kan sees.

Det som derimot bekymrer en del nå er at de har merket permanent innbrenning etter det man antar er grensa for den første spenningsjusteringen, samt at mange opplever at image retention har blitt helt latterlig lett å få ettersom skjermene eldes. Så jeg tror veldig mye har gått galt på 2011-modellene, men panelmessig er jeg temmelig sikker på at de har ryddet opp i dette i 2012-modellene sine.

De har også re-designet panelene sine i forhold til tidligere NeoPlasma-paneler. En insider har fortalt at det ikke skal være noe igjen av de gamle panelene, og han sa jo også at NeoPlasma-navnet var dødt, men der har tydeligvis marketingfolkene ment noe annet. VT50-en vil også få noe av den teknologien som de fikk sammen med kuro-patentene, så det er absolutt HÅP... men jeg merker jeg er skeptisk Men det kan bare gå en vei fra 2011-modellene, føler jeg.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En solid ripe i Panasonic lakken dette....Men får håpe at de har ryddet opp i det til 2012 modellene. Men kan velte et konsern slike tabber, reklamasjoner og dårlig omtale. Panasonic gikk jo med et solid underskudd i TV avdelingen for 2011

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lkp022
    Driver å pusser opp det som skal bli mitt nye filmrom. I den anledning vurderer jeg en av disse to plasmaene fra Panasonic, men greier ikke å bestemme meg for hvilken. G30 får jeg for 6990,- og GT30 for 8999,- (uten at prisforskjellen nødvendigvis avgjør).

Jeg er i hovedsak ute etter den med best bilde i 2D (da jeg ikke tror at jeg får mye bruk for 3D funksjonen til GT30) og den må gjerne se pen ut på veggen. GT30 får skryt for design (lyd&bilde testen) imens G30 ikke får det (lyd&bilde testen), men jeg greier ikke å se forskjell på de på nettet. Men jeg merker meg følgende om G30 i nevnte test: "Det er også verdt å merke seg at kontaktene peker rett bakover, noe som kompliserer veggmontering".

Er det noen som har erfaringer med disse TV` og eventuellt anbefalninger om hva jeg burde velge??
    Du kan jo ta en sjanse, slik som jeg har gjort. Weekendkupp på LG sin toppmodell PZ950 på komplett 6995,- Denne kostet i desember 12500,- samme sted. Og det er en kvalitetstv.....Du har uansett 45 dagers returrett hos komplett. Har iallefall valgt å gi den en sjanse. I tester har den fått pluss for at den klarer å produsere høy lysstyrke, pluss for billedkvalitet og fargegjengivelse, den har også minst plasmastøy av alle 3 store (LG Samsung og Panasonic) Produserer lavere sortnivå enn Panasonic.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    VT50-en vil også få noe av den teknologien som de fikk sammen med kuro-patentene, så det er absolutt HÅP...
    Absolutt håp, ja. Har stor tro på at det blir en av de beste Panasonic plasmaene gjennom tidene. Problemet (for min del) med å kjøpe en VT50 er tanken på den mulige kvantesprangen i bildekvaliteten og design til en fornuftig priset OLED i 2013. Blir et vanskelig valg kjenner jeg...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Janome
    Produserer lavere sortnivå enn Panasonic.
    LG plasmaer? Er du helt sikker på det? Har du målinger du kan linke til?
    Edit: hentet fra Flatpanels.dk. After calibration I measured black level to 0.09 cd/m2, which is not very impressive for a plasma TV. In comparison Panasonic VT30 gave us 0.02 cd/m2 and Samsung’s 2010 top range plasma TV C8000/C7000 gave us 0.06 cd/m2 black
    Så er det avklart.
    Edit 2: kan hende du mente "lavere sortnivå" som i "dårligere sortnivå"?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror heller ikke noe på den delen med lavere sortnivå på LG-ene, nei. Dette er vel det området Panasonic (i hvert fall de første månedene :P) har skilt seg ut på. LG er vel typisk de som har pleid å være verst på området...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Var sikkert ment som at panasonic produserer lavere sortnivå såklart. Flatpanels sier 0.09 ja Blacks & Whites - LG PZ950 Plasma HDTV Review
    De sier 0.04, men fortsatt er både Samsung og Panasonic mørkere.
    LG iflg denne testen og flere veldig lyssterk, og har best bilde i bevegelse.
    Jeg vil iallefall prøve denne, og gi den en sjanse

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    LG plasmaer? Er du helt sikker på det? Har du målinger du kan linke til?
    Edit: hentet fra Flatpanels.dk. After calibration I measured black level to 0.09 cd/m2, which is not very impressive for a plasma TV. In comparison Panasonic VT30 gave us 0.02 cd/m2 and Samsung’s 2010 top range plasma TV C8000/C7000 gave us 0.06 cd/m2 black
    Så er det avklart.
    Edit 2: kan hende du mente "lavere sortnivå" som i "dårligere sortnivå"?
    Edit 2 stemmer ja....jeg har bestilt denne og håper på det beste

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest deres tilbakemeldinger ble jeg skeptisk. Har nettopp levert tilbake min Samsung UE46D6505 grunnet "banding" problemer. Ble av selgeren anbefalt å kjøpe plasma i stedet, da jeg jeg i hovedsak skal se fotball og film. Issues som banding, ghosting, blurring osv er det jeg ønsker å unngå. Men dersom Plasmaskjermene til Panasonic har egne mangler (pr 2011) nytter jo ikke det.

Hadde lite lyst å kjøpe 2012 modell, i hovedsak grunnet prisnivået på de nylanserte modellene. Er det noen som har andre anbefalninger av 2011 TV`ene (50` ++) som ikke har slike feil (og i prisklassen 10.000 pluss - minus). Var innstilt på å kjøpe TV i nær fremtid.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest deres tilbakemeldinger ble jeg skeptisk. Har nettopp levert tilbake min Samsung UE46D6505 grunnet "banding" problemer. Ble av selgeren anbefalt å kjøpe plasma i stedet, da jeg jeg i hovedsak skal se fotball og film. Issues som banding, ghosting, blurring osv er det jeg ønsker å unngå. Men dersom Plasmaskjermene til Panasonic har egne mangler (pr 2011) nytter jo ikke det.

Hadde lite lyst å kjøpe 2012 modell, i hovedsak grunnet prisnivået på de nylanserte modellene. Er det noen som har andre anbefalninger av 2011 TV`ene (50` ++) som ikke har slike feil (og helst ikke dyrere enn 15.000,-). Var innstilt på å kjøpe TV i nær fremtid.
    Etter å ha returnert min VT30 nr. to så endte jeg med å velge en Samsung PS51D8005, og jeg har vært fornøyd siden. Stort sett alt oppleves bedre (bortsett fra design og slikt) med unntak av sortnivået. Det kan jeg dog leve med, for alt annet er sånn jeg opplever det mye bedre. Men feilfri er den jo naturligvis ikke (du finner ikke den perfekte tv), men den er såpass at jeg faktisk føler meg fornøyd og sitter ikke og irriterer meg over ting lenger.

Hva Panasonic angår så er det nok to ting som spiller inn der i forhold til den feilen jeg har sutret mest over. Det er variasjon fra panel til panel hvor fremtredende det er, og selv om et panel har en feil er det ikke gitt at du faktisk ser det, for alle legger ikke merke til det. I mitt tilfelle var det veldig synlig på begge skjermene, men det er også andre ting som gjør at jeg ville styrt unna Panasonicen. Fotball ville trolig vært max irriterende for deg, for de hvite linjene deler seg litt opp ved raske panoreringer. Dette tror jeg vil være løst på 2012-modellene for de har gjort en del med motion-delen av panelet.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hadde lite lyst å kjøpe 2012 modell, i hovedsak grunnet prisnivået på de nylanserte modellene. Er det noen som har andre anbefalninger av 2011 TV`ene (50` ++) som ikke har slike feil (og i prisklassen 10.000 pluss - minus). Var innstilt på å kjøpe TV i nær fremtid.
    Som jeg sa tidligere LG har fått skryt for bilder i fart og plasmastøy...og til denne prisen er det verdt å prøve den

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er innhabil siden jeg har LG sin PZ250. Men mener bestemt at LG er en super underdog tv! Bildene er gode og ytelse/pris er helt syke synes jeg selv. Det er nesten ikke plasmastøy eller buzzelyd i min tv.

Har kalibrert flere skjermer fra Panasonic og Samsung. Men synes ikke min PZ250 står vesentlig tilbake i bildekvalitet kontra de og da særlig LED-LCD(samsung) eller VT30 som er en bedre tv Ja den har bedre sortnviå og bedre bilder men ikke 2.5 ganger bedre totalt sett!

Går å håper at LG kan komme med billig stoor plasma i 70"++! Da hadde jeg nok kjøpt på flekken.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Hva Panasonic angår så er det nok to ting som spiller inn der i forhold til den feilen jeg har sutret mest over. Det er variasjon fra panel til panel hvor fremtredende det er, og selv om et panel har en feil er det ikke gitt at du faktisk ser det, for alle legger ikke merke til det. I mitt tilfelle var det veldig synlig på begge skjermene, men det er også andre ting som gjør at jeg ville styrt unna Panasonicen. Fotball ville trolig vært max irriterende for deg, for de hvite linjene deler seg litt opp ved raske panoreringer. Dette tror jeg vil være løst på 2012-modellene for de har gjort en del med motion-delen av panelet.
    Hvite linjer ved panoreringer var det som irriterte meg grenseløst med Samsung UE46D6505, og særlig når jeg så fotball. Denne fikk jeg først byttet før jeg hevet kjøpet. Med TV nr. 2 var problemet bortimot like synlig. Er det dette som tidligere i tråden ble kalt "image retention", eller er dette noe annet. Jeg har hørt at dette kalles "banding", og har fått inntrykk av at dette i hovedsak var et problem med lcd/edge led.

Huff og huff, virker ikke som at det går an å kjøpe seg TV i 2011 uten å støte på alskens panelproblemer. Jeg må nesten sjekke ut LG sin PZ250. Det er jo uinteressant hvor bra Samsung og Panasonic gjør det i testene, når TV`ene har slike problemer

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, de har faktisk LG PZ250 hos Pixmania til 4900,- og hos NetonNet til 5900,-. Forskjellen er at sistnevnte har (N) tilslutt. Betyr det noe ift parallellimport og slikt? MPX og Komplett har PZ950 til 7995,-.

Er det noen flere som har noen formening om èn av disse TV`ene, eventuelt andre alternativer?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvite linjer ved panoreringer var det som irriterte meg grenseløst med Samsung UE46D6505, og særlig når jeg så fotball. Denne fikk jeg først byttet før jeg hevet kjøpet. Med TV nr. 2 var problemet bortimot like synlig. Er det dette som tidligere i tråden ble kalt "image retention", eller er dette noe annet. Jeg har hørt at dette kalles "banding", og har fått inntrykk av at dette i hovedsak var et problem med lcd/edge led.
    Det du beskriver er verken image retention eller banding. Image retention (rammer stort sett plasma, men kan også skje på LCD) er når bilder blir sittende igjen i skjermen som en skygge. Mange omtaler det også som ghost images. Disse kan bli sittende igjen i alt fra noen få minutter til flere timer. Noen ganger hvis man er uheldig kan det være at det aldri går bort, og da snakker man om innbrenning (Ytterst sjelden, NORMALT sett...).

Banding er når du ser striper i bildet som er der uansett, men disse er ofte mer synlig under panoreringer.

Jeg ser du også vurderer netonnet og pixmania, og er ganske sikker på at begge disse parallellimporterer, og derfor kan gi lavere pris. Jeg ville egentlig frarådet det, for det blir så mye mer tull hvis du trenger service en gang i tida.

Men D8005-plasmaen til Samsung er faktisk ikke så gærn. Jeg er fortsatt (utrolig nok) fornøyd med den. Den er i likhet med de andre 2011-modellene ikke en perfekt tv, men den er god. Over gjennomsnittet, vil jeg påstå men heller ikke her er panoreringer helt 100%, dog bedre enn hva de er på Panasonic-ene. Så skulle jeg anbefale en tv, så ville det blitt den Samsungen basert på egne erfaringer. Alternativt D7005 som er akkurat samme skjermen men med litt mindre futt i smart-tv-delen og leveres uten DVB-S-tuner.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, de har faktisk LG PZ250 hos Pixmania til 4900,- og hos NetonNet til 5900,-. Forskjellen er at sistnevnte har (N) tilslutt. Betyr det noe ift parallellimport og slikt? MPX og Komplett har PZ950 til 7995,-.

Er det noen flere som har noen formening om èn av disse TV`ene, eventuelt andre alternativer?
    Komplett PZ950...du får mye tv for pengene...og 45 dagers fri retur

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PGY
    Komplett PZ950...du får mye tv for pengene...og 45 dagers fri retur
    Denne ender på W, hvordan er dette ift import og service m.m?

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •