Ny Panasonic plasma, G30 eller GT30 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 90 av 90
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lkp022
    Okey, først nå du har fått den i hus altså. Grunnen til at jeg reagerte litt er det du uttalte i tidligere innlegg (se utdrag under). Her sier du jo at du fikk knallbra bilder etter kalibrering. Skjønner derfor ikke hvorfor du plutselig sliter med enten for blasse eller for sterke farger. Men uansett... takk for informasjonen om NetOnNet (håper du ikke har endret mening i morgen )

"Jeg har fått min Pz950 fra komplett, følger til og med med et par briller...også wireless dongel, så du er på wifi. Har prøvd den litt bare...men out of the box litt tamme farger, men kjørte den innebygde isf bildejusteringen og fikk knallbra bilde, sortnivået er faktisk veldig bra...fotball igår var en drøm både fra SD og da spesielt HD...var veldig rene linjer etter mitt skjønn....
    (…)
    om trådstarter går etter de kriteriene han har lagt, så er LGen et veldig bra alternativ...etter å ha sett film i natt, så kan jeg ikke si at sortnivået er dårlig...sort er sort og har ennå ikke sett noe IR på min LG, da har jeg også sett film med sort kant oppe og nede....Og jeg vet hva jeg snakker om r hatt en LG PS8000....der var det slik at IR laget skygger i flere minutter etterpå, og sortnivået var dårlig. Derfor er jeg positivt overrasket over min LG...."
    Skjer ting når du har tven i hus noen dager....det som du ikke klarer å justere inn ordentlig begynner å irritere deg....Det som er fint med BlueRay er ikke fint på vanlig tv....dessverre ser jeg nå også IR...gjorde det kunsstykket å sette stolen 3 meter foran skjermen, da ser man litt forskjellig som man kanskje ikke hadde så lyst til å se, når den itillegg er svært kresen på det en putter i osv(Tenker på USB og filmer med DTS lyd)...så begynner jeg å bli misfornøyd....men regner med du kan bli fornøyd med den....om du mater den med HD og BlueRay så får du mye flott ut, det skal den ha...sort er også sort...litt lekkasje i ene hjørnet mitt....ligner på clouding, selv om det ikke skal være på plasma...i mørke scener er det lysere i ene hjørnet....er vel kort og greit at jeg ikke gidder å ha en tv jeg irriterer meg på, her har jeg funnet litt for mange knagger å henge ting på....er også så speilblankt glass at du kan nesten ikke ha på en lampe kvelden. SD er ikke noe bra....får se hva som blir endestasjon....LG blir det nok ikke.
    Håper og tror du blir fornøyd med din...Svær tv er jo gøy, og kinorom lukter lite lyskilder....kan bli fett.....Du får deg et Kinolerret...men den er ikke noe allround etter mine kriterier. Spørs om jeg ender på problembarnet Panasonic likevel.....får se om VT synker mer fremover... Lykke til og Netonet er en bra og trygg shop.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PGY
    Skjer ting når du har tven i hus noen dager....det som du ikke klarer å justere inn ordentlig begynner å irritere deg....Det som er fint med BlueRay er ikke fint på vanlig tv....dessverre ser jeg nå også IR...gjorde det kunsstykket å sette stolen 3 meter foran skjermen, da ser man litt forskjellig som man kanskje ikke hadde så lyst til å se, når den itillegg er svært kresen på det en putter i osv(Tenker på USB og filmer med DTS lyd)...så begynner jeg å bli misfornøyd....men regner med du kan bli fornøyd med den....om du mater den med HD og BlueRay så får du mye flott ut, det skal den ha...sort er også sort...litt lekkasje i ene hjørnet mitt....ligner på clouding, selv om det ikke skal være på plasma...i mørke scener er det lysere i ene hjørnet....er vel kort og greit at jeg ikke gidder å ha en tv jeg irriterer meg på, her har jeg funnet litt for mange knagger å henge ting på....er også så speilblankt glass at du kan nesten ikke ha på en lampe kvelden. SD er ikke noe bra....får se hva som blir endestasjon....LG blir det nok ikke.
    Håper og tror du blir fornøyd med din...Svær tv er jo gøy, og kinorom lukter lite lyskilder....kan bli fett.....Du får deg et Kinolerret...men den er ikke noe allround etter mine kriterier. Spørs om jeg ender på problembarnet Panasonic likevel.....får se om VT synker mer fremover... Lykke til og Netonet er en bra og trygg shop.
    Fargenøyaktigheten på denne tv-en skal jo være noe av det som faktisk er bra. Har du forsøkt å stille inn tv-en med et colorimeter? Du får det aldri perfekt på øyemål uansett hvor god tv du har. Selv det billigste rælet av et colorimeter du finner gjør enormt stort utslag (testet som nevnt i en annen post en spyder3 på en D8005-plasma, det ble som en helt ny tv)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå venter jeg spent på leveringen av TV`n. Fikk levert TV-stativet jeg bestilte samtidig med TV`n for et par dager siden. Men det var fra et lokalt rørleggerfirma som hadde fått min pakke ved en feil!!! Nå er jeg blitt nervøs for at Bring har rotet bort TV`n også (selv om de har forskjellige kollinummer). Siste spor av begge er at de er levert inn på godsterminalen i Oslo (skal til Tromsø). Jaja, får vente i spenning.

Vedrørende kalibrering; Jeg har tidligere benyttet Joe Kane sin DVE disc for å kalibrere mine TV`er, og har vært godt fornøyd med resultatene før/etter. Burde jeg også anskaffe meg et colorimeter? Og hvor mye koster et slikt og hvor enkelt er det i bruk?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå venter jeg spent på leveringen av TV`n. Fikk levert TV-stativet jeg bestilte samtidig med TV`n for et par dager siden. Men det var fra et lokalt rørleggerfirma som hadde fått min pakke ved en feil!!! Nå er jeg blitt nervøs for at Bring har rotet bort TV`n også (selv om de har forskjellige kollinummer). Siste spor av begge er at de er levert inn på godsterminalen i Oslo (skal til Tromsø). Jaja, får vente i spenning.

Vedrørende kalibrering; Jeg har tidligere benyttet Joe Kane sin DVE disc for å kalibrere mine TV`er, og har vært godt fornøyd med resultatene før/etter. Burde jeg også anskaffe meg et colorimeter? Og hvor mye koster et slikt og hvor enkelt er det i bruk?
    DVE disc-en tar jo bare for seg noen av grunninnstillingene. Resultatet blir et helt annet med et colorimeter. De billigste ligger vel på ca. tusenlappen, tror jeg. Softwaren som følger med er muligens ikke optimalisert for formålet, så det kan være at noe 3. parts software er ønskelig å bruke. Noe som er populært er calman, som jeg selv også brukte. Det er ikke veldig avansert om du har litt forståelse av hva som skjer, men det tar litt tid å mestre fant jeg ut av.

Forskjellen er i hvert fall som natt og dag selv med et billig colorimeter.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er LG60PZ550 kommet i hus og ble i går montert på veggen. Jeg har ikke endret på noen innstillinger enda. Jeg switchet litt i går kveld på kanalene og har nå sett 1.omg av Aafk - TIL i SD. Førsteinntrykket av bildet er som følger:

Positivt
    - Jeg er relativt imponert over bildekvaliteten "straight out of the box", mye bedre enn hva jeg har opplevd tidligere med mine Samsung LCD og LED.

- Det har under fotballkampen ikke vært noen antydninger til blurring og vibrering i bildet. Bildet fremstår som rolig og den ser ut til å takle bevegelser i bildet veldig godt (skal sjekke dette nærmere under PL kampen senere i kveld i HD).

Mindre positivt
    - Selv om jeg ser ut til å være skånet fra den værste bandingen, så er det ett ganske synlig lyst vertikalt "bånd" på venstre side av skjermen, som jeg ikke kan unngå å legge litt merke til med den grønne gressmatten som bakgrunn. Jeg hadde heller tatt 2-3 mer subtile bånd, som jeg har på min Samsung LE40C535, da disse nesten ikke er merkbar.

- Jeg opplever ganske ofte (ca 1 gang i minuttet) at bildet plutselig gjør et hopp i lysstyrke. Om dette er det samme som slc snakket tidligere om vet jeg ikke, hans sitat: "floating blacks" eller "fluctuating brightness". Merkbart at det ved mørke scener kunne komme et hopp i brightness/kontrast som var ganske brått og kunne være litt forstyrrende".

Om noe av dette kan løses ved firmware oppdatering eller gjennom kalibrering vet jeg ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endringen i lysstyrken tror jeg må skyldes en automatisk detector av hvor mørkt det er i rommet. Når jeg skrudde lyset på så skrudde den automatisk brightness opp tre-fire hakk, og så det motsatte når jeg skrudde av lyset igjen. Problemet virker å være at den ikke greier å holder et stabilt nivå, siden den hopper opp og ned et hakk hele tiden under samme lysforhold. Dette er sikkert en feature som kan skrus av. Da er jeg mer bekymret for stripen/båndet som var enda mer synlig under Blackburn - United i HD. Etter hva jeg tidligere har hørt så lar ikke banding seg kalibrere bort/forbedres.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endringen i lysstyrken tror jeg må skyldes en automatisk detector av hvor mørkt det er i rommet. Når jeg skrudde lyset på så skrudde den automatisk brightness opp tre-fire hakk, og så det motsatte når jeg skrudde av lyset igjen. Problemet virker å være at den ikke greier å holder et stabilt nivå, siden den hopper opp og ned et hakk hele tiden under samme lysforhold. Dette er sikkert en feature som kan skrus av. Da er jeg mer bekymret for stripen/båndet som var enda mer synlig under Blackburn - United i HD. Etter hva jeg tidligere har hørt så lar ikke banding seg kalibrere bort/forbedres.
    På 2010-modellene til Panasonic var det en kombinasjon. Floating blacks inntraff uansett, men lys i rommet påvirket også lysstyrke via den sensoren selv om man hadde skrudd av CATS/Eco. Jeg ville googlet litt og sjekket om det er flere med samme problemet både når det gjelder bandingen og floating blacks. Virker som om banding har blitt et økende problem hos de aller fleste for tida, og jeg synes det veldig ofte virker å være akkurat der vesa-festene er så det kan være en sammenheng. Hvorfor er jo noe man bare kan spekulere i... produsentene sier i hvert fall ingenting.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    På 2010-modellene til Panasonic var det en kombinasjon. Floating blacks inntraff uansett, men lys i rommet påvirket også lysstyrke via den sensoren selv om man hadde skrudd av CATS/Eco. Jeg ville googlet litt og sjekket om det er flere med samme problemet både når det gjelder bandingen og floating blacks. Virker som om banding har blitt et økende problem hos de aller fleste for tida, og jeg synes det veldig ofte virker å være akkurat der vesa-festene er så det kan være en sammenheng. Hvorfor er jo noe man bare kan spekulere i... produsentene sier i hvert fall ingenting.
    Sensoren heter på LG Intelligent Øye/Intelligent Sensor. Ifølge LG sine FAQ står det: "vil hjelpe deg å justere billedinnstillingene etter lysstyrken i rommet. For å endre dette kan du velge Meny->Bilde->Levende". Hvorvidt dette eliminerer problemet gjenstår å se, skal ev. google dette hvis det ikke hjelper.

Meget interessant det du sier om banding og VESA-festet. Jeg sjekket nettopp bak TV`n og jeg er 98 % sikker på at det er nettopp der festet er på venstre side at jeg ser stripen. Dette skal jeg sjekke neste gang jeg ser fotball. Meget besynderlig:???:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er usikker på om banding-stripen skyldes Vesa-festet, da førstnevnte er rett til venstre for festet (ca 2-3 cm). Utrolig irriterende er den uansett. Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre, har egentlig lite lyst å levere TV`n tilbake (vet heller ikke om NetonNet/LG anser dette som en mangel).

En annen ting er at det er nå ca 45 minutter siden B.burn - L.pool kampen var over (hvorpå jeg skiftet kanal), og IR etter PL logoen samt lagnavnene og resultatet er fortsatt synlig i øvre billedskjerm. Vet ikke om dette heller er innenfor rammen av hva man må forvente.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lg 60pz550

Sent men godt vil jeg informere om hvordan mitt inntrykk har vært av å kjøpe LG sin modell PZ550. Det var jo som kjent mye uenigheter blant flere forumbrukere om dette var noe å satse på.

I starten brukte jeg bare bildeinnstillingene som var resultatet at den innebygde bildeveiviseren, noe jeg var relativt godt fornøyd med. Det var likevel noe som ikke stemte hundre prosent med fargene. Jeg kom så over en offisiell tråd for denne modellen på AVForums. Her uttalte flere av brukerne at selv om de hadde kalibrert bildet selv (med Chromapure o.l), så valgte de å bruke den ferdig kalibrerte innstillingen THX Cinema. Dette gjorde jeg også, men justerte kontrast og brightness for å passe mitt "picture enviroment". Resultatet er jeg ekstremt godt fornøyd:-D Bildet er kjempebra både i SD og HD. Jeg kunne ikke vært mer fornøyd!!

Takk for alle innspill og svar på mine spørsmål!!

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •