Ny Panasonic plasma, G30 eller GT30 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 90
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ding Chavez
    Jeg må nesten le litt nå slc. Dette er jo bare tullball. Du vet ikke hva du prater om. Selvfølgelig vil en produsent som forbedrer bildekvaliteten røpe svakheter ved forrige modell. Noe annet er jo ikke mulig. Det er ikke gitt at brukeren er så sjenert av disse svakhetene av den grunn.

Med mindre produsenten går bort i fra å forbedre bildekvaliteten da. Å bare satser på smart tv, surfe-funksjoner og apper og den slags...
    Nei, for all del.. jeg har jo bare hatt S20 og VT30 i hus selv, og jeg og alle andre som har sett denne trailinga må jo åpenbart ha sett syner, det du mener? Dette er kanskje en av de tingene de har fått gjennomgående kritikk for (også i tester), og i år har de altså tatt konsekvensene av det. De som har sett forskjellen med egne øyne kan bekrefte at den er merkbar.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lkp022
    Jeg har absolutt mulighet for å vente litt med kjøpet. Hva tenker om størrelse contra sitteavstand? Hvis jeg går for noe nærmere ca 60`, så er 59` til Samsung D555 også et alternativ (ca 11.000).
    Jeg tror rundt 60" er ganske "rett" i forhold til den avstanden du oppgir. THX har vel en egen standard for utregning av anbefalte skjermstørrelser vs. sitteavstand. Finnes vel tabeller eller kalkulatorer for slikt, men jeg mener å huske at for 50" så var det 2,8 meter som var anbefalt. Her kan jeg brått huske feil så ville sjekket ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Nei, for all del.. jeg har jo bare hatt S20 og VT30 i hus selv, og jeg og alle andre som har sett denne trailinga må jo åpenbart ha sett syner, det du mener? Dette er kanskje en av de tingene de har fått gjennomgående kritikk for (også i tester), og i år har de altså tatt konsekvensene av det. De som har sett forskjellen med egne øyne kan bekrefte at den er merkbar.
    Kan du refere til den testen som sier at fosfor lag ovale baller eller whatever er et problem på gt30?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du refere til den testen som sier at fosfor lag ovale baller eller whatever er et problem på gt30?
    Never mind denne. Feil test! :P
    Men jeg skal grave litt etter testen neste gang jeg har litt for lite fritid, men du ser veldig tydelig disse phosphor-trailene i f.eks. fotballsendinger og annet med sterke kontraster og raske panoreringer. For meg var det ikke et problem, men jeg vet at det var en dealbreaker for enkelte.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Never mind denne. Feil test! :P
    Men jeg skal grave litt etter testen neste gang jeg har litt for lite fritid, men du ser veldig tydelig disse phosphor-trailene i f.eks. fotballsendinger og annet med sterke kontraster og raske panoreringer. For meg var det ikke et problem, men jeg vet at det var en dealbreaker for enkelte.
    Nei, dette feil igjen. Jeg har aldri sett noe som helst av fosforlag eller skygger eller noe som helst unormalt på panoreringer på fotballkamper. På dårlige sendinger eller dvd filmer av dårlig kvalitet kan man se fosforlag på raske bevegelser dersom man skrur av interpolering og ser nøye etter. I hd er det absolutt helt umulig å se noen skavanker også med interpolering slått av. Dette med fosforlag er vel et rimelig velkjent problem på plasma tver, akkurat som buzzing. Det er greit at du har sett problemer med vt serien som du har hatt i hus, men vær forsiktig med å generalisere til alle plasma tver til panasonic uansett str og modell produsert i 2011. Du mister bare troverdighet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, dette feil igjen. Jeg har aldri sett noe som helst av fosforlag eller skygger eller noe som helst unormalt på panoreringer på fotballkamper. På dårlige sendinger eller dvd filmer av dårlig kvalitet kan man se fosforlag på raske bevegelser dersom man skrur av interpolering og ser nøye etter. I hd er det absolutt helt umulig å se noen skavanker også med interpolering slått av. Dette med fosforlag er vel et rimelig velkjent problem på plasma tver, akkurat som buzzing. Det er greit at du har sett problemer med vt serien som du har hatt i hus, men vær forsiktig med å generalisere til alle plasma tver til panasonic uansett str og modell produsert i 2011. Du mister bare troverdighet.
    Om du ikke har sett det så er det rett og slett fordi du ikke har lagt merke til det. Dette er der "by design", og jeg så det på HD-sendinger så vel som SD, og det har vært eksisterende i hvert fall siden 2009-modellene såvidt jeg vet og ikke spesielt for VT (som sagt, både S20-en og VT30-en hadde dette), og det ER påpekt i andre tester.

Det omtales men av de fleste anses det som ubetydelig, og det var det som jeg sa også for meg.. men jeg så det veldig tydelig og det har vært en dealbreaker for mange. Mener å huske at man ikke kunne se det på 24Hz-innhold, dog. At de nå har funnet en ny måte å drive panelet for å redusere/fjerne dette på er derfor veldig gode nyheter.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men da er saken biff, det blir 59` eller 60`. Jeg har hengt opp en "template" i papp av målene til både 51` og 59`til Samsung, og størrelsen føles mye mer rett ved sistnevnte.

Da er alternativene LG 60PZ550N (9990,-) og LG 60PZ250N (9990,-), samt Samsung PS59D55C1XXE (11500,-)

Ifølge noen på forumet er PZ550 en bedre modell enn PZ250. Prisene på dem ved lansering var på henholdsvis 19.900 og 12.000 og nå koster de det samme.

Hvis jeg kjøper LG PZ550 håper jeg at den har mange av de samme "styrkene" som PZ950 får i testen hos Flatpanels. Men om dette er tilfelle vet jeg ikke, dvs hva som i hovedsak skiller modellene fra hverandre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men da er saken biff, det blir 59` eller 60`. Jeg har hengt opp en "template" i papp av målene til både 51` og 59`til Samsung, og størrelsen føles mye mer rett ved sistnevnte.

Da er alternativene LG 60PZ550N (9990,-) og LG 60PZ250N (9990,-), samt Samsung PS59D55C1XXE (11500,-)

Ifølge noen på forumet er PZ550 en bedre modell enn PZ250. Prisene på dem ved lansering var på henholdsvis 19.900 og 12.000 og nå koster de det samme.

Hvis jeg kjøper LG PZ550 håper jeg at den har mange av de samme "styrkene" som PZ950 får i testen hos Flatpanels. Men om dette er tilfelle vet jeg ikke, dvs hva som i hovedsak skiller modellene fra hverandre.
    Vanskelig å finne noe særlig tester på PZ550, men noe av det jeg fant antyder at PZ550 har en del lavere kontrastratio enn PZ950. Dersom de følger samme trenden som de andre produsentene er det trolig samme panel i begge, så egenskapene bør være noenlunde like men med forskjeller i filtere og slikt som betyr mest i veldig opplyste rom.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å finne noe særlig tester på PZ550, men noe av det jeg fant antyder at PZ550 har en del lavere kontrastratio enn PZ950. Dersom de følger samme trenden som de andre produsentene er det trolig samme panel i begge, så egenskapene bør være noenlunde like men med forskjeller i filtere og slikt som betyr mest i veldig opplyste rom.
    Setter pris på researchen din Filmrommet vil bare brukes på ettermiddag/kveld, så det vil aldri være særlig opplyst under bruk. Det positive med LG er blant annet at det rapporteres om ikke-eksisterende summing, noe Samsung D555 er litt plaget med. sistnevnte har derimot bedre 3D enn PZ950 ifølge Flatpanels (ikke avgjørende for meg). Siden det ikke foreligger tester på 550 er det vanskelig å vurdere denne direkte opp mot Samsungen, da ift sortnivå, bildekvalitet osv.

Hvordan er det med lanseringsdatoene for 2012 TV`ene. Det jeg kan finne tyder på at disse er spredt utover fra slutten av mars og ut til mai. Hvor lenge tør man vente, man vil jo ikke risikere at produktet en vil ha plutselig er utsolgt. Det er jo ikke alle nettbutikker som opplyser om lagerstatusen (antall på lager) slik som komplett gjør.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Setter pris på researchen din Filmrommet vil bare brukes på ettermiddag/kveld, så det vil aldri være særlig opplyst under bruk. Det positive med LG er blant annet at det rapporteres om ikke-eksisterende summing, noe Samsung D555 er litt plaget med. sistnevnte har derimot bedre 3D enn PZ950 ifølge Flatpanels (ikke avgjørende for meg). Siden det ikke foreligger tester på 550 er det vanskelig å vurdere denne direkte opp mot Samsungen, da ift sortnivå, bildekvalitet osv.

Hvordan er det med lanseringsdatoene for 2012 TV`ene. Det jeg kan finne tyder på at disse er spredt utover fra slutten av mars og ut til mai. Hvor lenge tør man vente, man vil jo ikke risikere at produktet en vil ha plutselig er utsolgt. Det er jo ikke alle nettbutikker som opplyser om lagerstatusen (antall på lager) slik som komplett gjør.
    Det ville overraske meg om noen av 2011-modellene fortsatt er i produksjon, så det butikker nå har på lager er nok mest sannsynlig siste rest og hvor mye de evt. har på lager er jo ikke noe man kan vite. Veldig lite trolig at prisene vil gå noe særlig mer ned på 2011-modellene nå dersom det er det du venter på

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ville overraske meg om noen av 2011-modellene fortsatt er i produksjon, så det butikker nå har på lager er nok mest sannsynlig siste rest og hvor mye de evt. har på lager er jo ikke noe man kan vite. Veldig lite trolig at prisene vil gå noe særlig mer ned på 2011-modellene nå dersom det er det du venter på
    Okei, da misforsto jeg deg tidligere. Fikk inntrykk av at jeg burde vente litt til for å få mest mulig for pengene. Jeg fant forresten denne testen av PZ550:

LG 60PZ550 Overview & User Reviews - Flat-panel TVs - CNET Reviews

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å få de fargene du vil ha på de nye LGene...sliter med PZ950....er ikke fornøyd, får ikke det bildet jeg vil ha...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PGY
    Vanskelig å få de fargene du vil ha på de nye LGene...sliter med PZ950....er ikke fornøyd, får ikke det bildet jeg vil ha...
    Det må jeg si, her har du snudd på flisa! Eller er det noen som "punker" deg?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TV er bestilt

Da får det ikke hjelpe at PGY plutselig mener at LG ikke er et bra alternativ, TV`n er bestilt (LG60PZ550N) hos Netonet til kr 9990,-.

Forhåpentligvis blir jeg fornøyd. Den får god rating i testen på Cnet får at det er mye "bang for the bucks" og brukeranmeldelsene som er samlet på Alatest LG PZ550 TV(50", 60") Anmeldelser - alaTest.no er i hovedsak positive. Nå er det bare å krysse fingrene:???: Jeg kan ikke la være å frykte at jeg enten vil være misfornøyd med bildet, eller at det feiler TV`n noe (har en dårlig trackrecord på sistnevnte).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får det ikke hjelpe at PGY plutselig mener at LG ikke er et bra alternativ, TV`n er bestilt (LG60PZ550N) hos Netonet til kr 9990,-.

Forhåpentligvis blir jeg fornøyd. Den får god rating i testen på Cnet får at det er mye "bang for the bucks" og brukeranmeldelsene som er samlet på Alatest LG PZ550 TV(50", 60") Anmeldelser - alaTest.no er i hovedsak positive. Nå er det bare å krysse fingrene:???: Jeg kan ikke la være å frykte at jeg enten vil være misfornøyd med bildet, eller at det feiler TV`n noe (har en dårlig trackrecord på sistnevnte).
    Jeg ville valgt å kjøpe fra et annet sted. Netonnet parallellimporterer vel, og det kan potensielt gi deg litt hodebry som det ikke er verdt å spare en ekstra tusenlapp for.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville valgt å kjøpe fra et annet sted. Netonnet parallellimporterer vel, og det kan potensielt gi deg litt hodebry som det ikke er verdt å spare en ekstra tusenlapp for.
    Jeg tror ikke det er parallellimport. Varenummeret ender på N, samme som de øvrige nettbutikkene tilbyr, samme som Komplett blant annet. De tilbyr den til samme prisen, bortsett fra at Komplett skulle ha 2250,- for å frakte den til Tromsø og Netonet skulle ha 499,- (begge på døren).

Men hvem vet?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke det er parallellimport. Varenummeret ender på N, samme som de øvrige nettbutikkene tilbyr, samme som Komplett blant annet. De tilbyr den til samme prisen, bortsett fra at Komplett skulle ha 2250,- for å frakte den til Tromsø og Netonet skulle ha 499,- (begge på døren).

Men hvem vet?
    Kan vært importert fra et av de andre nordiske landene, eller hvis den bokstaven betyr noe for det i det hele tatt. Beste sjekken for dette er egentlig å ringe LG direkte og høre om de har forhandlerstatus hos dem. Hvis ikke er jo saken klar

Lykke til med kjøpet ditt uansett, og del gjerne erfaringer på godt og vondt når du får den i hus. Dette er vel kanskje de skjermene jeg både er mest skesptisk til og mest nysgjerigg på

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må jeg si, her har du snudd på flisa! Eller er det noen som "punker" deg?
    Noe med at jeg har fått den i hus.....Er bedre bilde på min gamle LG PS8000
    Regnet faktisk med at jeg skulle bli fornøyd med denne Tven......støtter f.eks ikke DTS lydfiler engang, så dersom du mater USB med en film med DTS fil, så får du ikke lyd....det er det minste problemet....fargebildet er det verre med....
    Men jeg er kresen på bilde....Får ikke naturlige bilder på min LG....Enden blir det for blasst, eller så blir det for sterke farger.....Du...skal ha den i filmrom, jeg har den som allround....Blueray er forresten veldig bra på den....så mulig du blir godt fornøyd....Netonnet er det ikke problem å handle med....de har godt utbygd serviceapparat i Norge, og henviser deg til en lokal reparatør om det skulle dukke opp problem....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PGY
    Noe med at jeg har fått den i hus.....Er bedre bilde på min gamle LG PS8000
    Regnet faktisk med at jeg skulle bli fornøyd med denne Tven......støtter f.eks ikke DTS lydfiler engang, så dersom du mater USB med en film med DTS fil, så får du ikke lyd....det er det minste problemet....fargebildet er det verre med....
    Men jeg er kresen på bilde....Får ikke naturlige bilder på min LG....Enden blir det for blasst, eller så blir det for sterke farger.....Du...skal ha den i filmrom, jeg har den som allround....Blueray er forresten veldig bra på den....så mulig du blir godt fornøyd....Netonnet er det ikke problem å handle med....de har godt utbygd serviceapparat i Norge, og henviser deg til en lokal reparatør om det skulle dukke opp problem....
    Okey, først nå du har fått den i hus altså. Grunnen til at jeg reagerte litt er det du uttalte i tidligere innlegg (se utdrag under). Her sier du jo at du fikk knallbra bilder etter kalibrering. Skjønner derfor ikke hvorfor du plutselig sliter med enten for blasse eller for sterke farger. Men uansett... takk for informasjonen om NetOnNet (håper du ikke har endret mening i morgen )

"Jeg har fått min Pz950 fra komplett, følger til og med med et par briller...også wireless dongel, så du er på wifi. Har prøvd den litt bare...men out of the box litt tamme farger, men kjørte den innebygde isf bildejusteringen og fikk knallbra bilde, sortnivået er faktisk veldig bra...fotball igår var en drøm både fra SD og da spesielt HD...var veldig rene linjer etter mitt skjønn....
    (…)
    om trådstarter går etter de kriteriene han har lagt, så er LGen et veldig bra alternativ...etter å ha sett film i natt, så kan jeg ikke si at sortnivået er dårlig...sort er sort og har ennå ikke sett noe IR på min LG, da har jeg også sett film med sort kant oppe og nede....Og jeg vet hva jeg snakker om r hatt en LG PS8000....der var det slik at IR laget skygger i flere minutter etterpå, og sortnivået var dårlig. Derfor er jeg positivt overrasket over min LG...."

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vært importert fra et av de andre nordiske landene, eller hvis den bokstaven betyr noe for det i det hele tatt. Beste sjekken for dette er egentlig å ringe LG direkte og høre om de har forhandlerstatus hos dem. Hvis ikke er jo saken klar

Lykke til med kjøpet ditt uansett, og del gjerne erfaringer på godt og vondt når du får den i hus. Dette er vel kanskje de skjermene jeg både er mest skesptisk til og mest nysgjerigg på
    Will do (both). Foreløpig takk for gode råd og innspill!

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •