Ny Panasonic plasma, G30 eller GT30 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 90
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Men D8005-plasmaen til Samsung er faktisk ikke så gærn. Jeg er fortsatt (utrolig nok) fornøyd med den. Den er i likhet med de andre 2011-modellene ikke en perfekt tv, men den er god. Over gjennomsnittet, vil jeg påstå men heller ikke her er panoreringer helt 100%, dog bedre enn hva de er på Panasonic-ene. Så skulle jeg anbefale en tv, så ville det blitt den Samsungen basert på egne erfaringer. Alternativt D7005 som er akkurat samme skjermen men med litt mindre futt i smart-tv-delen og leveres uten DVB-S-tuner.
    Vedrørende Samsung så finner jeg henholdsvis Samsung PS51D8005, og Samsung UE55D8005. Men det er vel bare førstnevnte som er plasma, var det denne du hadde i tankene? Her er link til billigste netttilbud:

Komplett.no - Samsung 51" 3D Plasma Smart TV PS51D8005

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er den jeg hadde i tankene ja, og samme som jeg har nå. Jeg måtte ty til en litt uoffisiell oppdatering for å bli kvitt et problem (men det er veldig mulig at dette blir inkludert i en firmware-update etterhvert nå)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er den jeg hadde i tankene ja, og samme som jeg har nå. Jeg måtte ty til en litt uoffisiell oppdatering for å bli kvitt et problem (men det er veldig mulig at dette blir inkludert i en firmware-update etterhvert nå)
    Jaha... Hva var problemet og hvordan fikset du dette? Jeg har neppe samme kyndighet som deg, i tilfelle firmware updaten lar vente på seg.

Jeg vil takke alle for gode råd, det har vært til god hjelp Jeg står nå mellom Samsung PS51D8005 (beste pris 9990,- hos komplett) og LG 50PZ950W (beste pris 7995,- hos komplett).

Dersom noen vil reklamere ekstra for en av disse er dere velkommen. Jeg vil i hovedsak ha en TV som gir mye valuta for pengene, og der problemer som banding, blurring osv ikke er fremtredende. Jeg ser mye på film og fotball, og i sær ved sistnevnte blir jeg gal av at bildet detter ut av fokus og vibrerer, samt at skygger i bildet vises ved panoreringer. Jeg har tidligere hatt Samsung LE40A656 og Samsung UE46d6505 (begge testvinnere) hvor dette har vært meget irriterende. Ironisk nok har jeg i dag en Samsung LE40C535 som jeg betalte kun 3800,- for (med CAM), og på denne er bildet bra i tillegg til at det aldri forekommer forstyrrelser i bildet (på tross av bare 50 htrz). Go figure!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lkp022
    Jaha... Hva var problemet og hvordan fikset du dette? Jeg har neppe samme kyndighet som deg, i tilfelle firmware updaten lar vente på seg.
    Problemet var det som kalles "floating blacks" eller "fluctuating brightness". Merkbart at det ved mørke scener kunne komme et hopp i brightness/kontrast som var ganske brått og kunne være litt forstyrrende. Jeg løste dette ved å bruke den delen av en oppdatering fra USA som fikset dette problemet (en panel-update, det finnes guider til hvordan gjøre det og det er helt problemfritt men jeg ville ikke akkurat nevnt at det er gjort ved en evt. reklamasjonssak. Det ER en offisiell Samsung-oppdatering, de har bare ikke rullet den ut i Europa enda).

Dersom noen vil reklamere ekstra for en av disse er dere velkommen. Jeg vil i hovedsak ha en TV som gir mye valuta for pengene, og der problemer som banding, blurring osv ikke er fremtredende. Jeg ser mye på film og fotball, og i sær ved sistnevnte blir jeg gal av at bildet detter ut av fokus og vibrerer, samt at skygger i bildet vises ved panoreringer. Jeg har tidligere hatt Samsung LE40A656 og Samsung UE46d6505 (begge testvinnere) hvor dette har vært meget irriterende. Ironisk nok har jeg i dag en Samsung LE40C535 som jeg betalte kun 3800,- for (med CAM), og på denne er bildet bra i tillegg til at det aldri forekommer forstyrrelser i bildet (på tross av bare 50 htrz). Go figure!
    Jeg kan jo benytte anledningen til å nok en gang si hvorfor jeg er så fornøyd med D8005-en, sånn siden jeg har spredd så mye negativitet på forumet her de siste månedene :P

Hva som er BRA med skjermen er (gitt at du er villig til å bruke litt tid på innstillinger):

- Gode farger
    - Gode kontraster
    - Foreløpig ingen image retention av betydning (noe kan henge igjen litt av og til, men det blir alltid borte etter kort tid med annet innhold)
    - Kan nå 16ms latency dersom man bruker PC-mode, ellers 32ms i Game Mode, så egner seg også til spilling
    - Der Panasonic-en flimrer ganske tydelig på hvitt, er Samsungen så og si flimmerfri
    - Også mindre flimring i 3D enn jeg har opplevd på andre aktive skjermer, men marginalt mer crosstalk enn hos Panasonic
    - Sortnivået er ikke veldig bra, men siden kontrastnivået på denne tv-en er så bra som det er så kan man helt fint få detaljer i mørke scener selv om de kan fremstå som litt grå (LG-en du vurderer er gråere, så om det står mellom de så er dette en no-brainer på det feltet)
    - Grunnet godt kontrastnivå fremstår hvitt virkelig som hvitt! Skjermen er også helt jevn i fargen. Noe line bleed, men i mitt tilfelle var det merkbart mindre line bleed enn VT30-en. Dette varierer tydeligvis fra eksemplar til eksemplar hos både Samsung og Panasonic.
    - Mediaplayer som virker å være veldig kompatibel med alle vanlige formater
    - Ingen vifter, derfor heller ingen viftestøy. Bruker nok litt mer strøm enn konkurrentene og blir derfor også relativt varm. Kjekt om vinteren
    - Godt filter som gjør at tv-en ser veldig bra ut i moderat lys (på nivå med GT30 sitt, litt tilbake for VT30-en)
    - Motion er (etter min rent subjektive mening) bedre på D8005 enn VT30. VT30-en hadde gul-brune skygger som hang etter bildet ved raske panoreringer. D8005-en har ikke, men man kan oppleve litt skyggetendenser ved raske panoreringer spesielt på sterke kontraster.
    - Veldig lite dithering-noise synlig, marginalt mindre enn VT30 (noe jeg også syntes når jeg så de side om side i butikken)

Jeg er knallfornøyd enda, og anbefaler gjerne denne tv-en. Jeg synes den hadde vært mer verdig "årets tv"-tittelen enn det VT30 er. Men igjen, dette er rent subjektivt og jeg vet mange vil være uenig med meg. Men uansett om noen skulle være uenige eller enig med meg så er dette en knakende god tv, og det er få som lever opp til den av 2011-modellene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg vil takke alle for gode råd, det har vært til god hjelp Jeg står nå mellom Samsung PS51D8005 (beste pris 9990,- hos komplett) og LG 50PZ950W (beste pris 7995,- hos komplett).

Jeg har fått min Pz950 fra komplett, følger til og med med et par briller...også wireless dongel, så du er på wifi. Har prøvd den litt bare...men out of the box litt tamme farger, men kjørte den innebygde isf bildejusteringen og fikk knallbra bilde, sortnivået er faktisk veldig bra...fotball igår var en drøm både fra SD og da spesielt HD...var veldig rene linjer etter mitt skjønn....siden du nevnte dette med fotball og hakking så legger jeg ved en link fra en test
    Motion - LG PZ950 Plasma HDTV Review

Kan også ta med fra samme test en sammenligning med samsung
    Vs Samsung PN59D8000 - LG PZ950 Plasma HDTV Review
    Og OBS
    Prisen er 11990 igjen

Komplett har som før sagt 45 dagers returrett, så kan kose deg med tv til etter påske om du vil og returnere den...Jeg syns LG har et ufortjent rykte, og er veldig bra pris på denne nå...kostet 12500 i desember

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PGY
    Jeg har fått min Pz950 fra komplett, følger til og med med et par briller...også wireless dongel, så du er på wifi. Har prøvd den litt bare...men out of the box litt tamme farger, men kjørte den innebygde isf bildejusteringen og fikk knallbra bilde, sortnivået er faktisk veldig bra...fotball igår var en drøm både fra SD og da spesielt HD...var veldig rene linjer etter mitt skjønn....siden du nevnte dette med fotball og hakking så legger jeg ved en link fra en test
    Motion - LG PZ950 Plasma HDTV Review

Kan også ta med fra samme test en sammenligning med samsung
    Vs Samsung PN59D8000 - LG PZ950 Plasma HDTV Review
    Og OBS
    Prisen er 11990 igjen

Komplett har som før sagt 45 dagers returrett, så kan kose deg med tv til etter påske om du vil og returnere den...Jeg syns LG har et ufortjent rykte, og er veldig bra pris på denne nå...kostet 12500 i desember
    Hehe, var denne jeg tenkte på (er CanalDigital kunde). Men takk for de øvrige innspill

Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bli problem for deg og fotballen...men TV er vanskelig

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestemt meg for LG 50PZ950 hos komplett til 7995,-. Det er bare 9 stk igjen på lager så den bestilles i løpet av natten. Det avgjørende ble at den scorer bra på de tingene som er viktigst for meg, samt at prisen er meget bra. Som det ble oppsummert i testlinken "This TV showed excellent retention of detail in motion, as well as some of the best resolution performance we have seen." Til denne prisen blir jeg da forhåpentligvis fornøyd når jeg ser fotball.

Jeg ble forresten anbefalt av noen å kjøpe toppmodellen
    Panasonic TX-P55VT30, koster ca 15.500,-. Men jeg regner med at de samme problemene er gjeldende for denne som for G30 og GT30??

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestemt meg for LG 50PZ950 hos komplett til 7995,-. Det er bare 9 stk igjen på lager så den bestilles i løpet av natten. Det avgjørende ble at den scorer bra på de tingene som er viktigst for meg, samt at prisen er meget bra. Som det ble oppsummert i testlinken "This TV showed excellent retention of detail in motion, as well as some of the best resolution performance we have seen." Til denne prisen blir jeg da forhåpentligvis fornøyd når jeg ser fotball.

Jeg ble forresten anbefalt av noen å kjøpe toppmodellen
    Panasonic TX-P55VT30, koster ca 15.500,-. Men jeg regner med at de samme problemene er gjeldende for denne som for G30 og GT30??
    Samme panelet i VT som i GT og ST, og motion-problemene har de også på 2D-serien sin. Det er vel også rapportert en del av de andre random problemene. Panasonic 2011 er som sagt oppskrytt. Jeg har litt tro på 2012, men jeg skal neppe ha noen 2012-modell, så de har med å holde koken i hvert fall til 2013 sånn at jeg kan kjøpe en utgående 2013-modell i 2014 en gang

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler begge to. Har VT30 selv, og satt opp endel GT'er, og sist en G30.. Nada problemer. Men på de nye 50 TV'ene til Panasonic så har de vistnok fått til noe genialt vedrørende skarphet og panorering... Ville KANSKJe venta på dem, men forvent at prisen blir litt drøyere enn 30 serien som er nedsatt endel nå pga alder.

Men jeg anbefaler 30 serien fremfor alleandre TV'er som er å få kjøpt til nogenlunde lik pris.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Anbefaler begge to. Har VT30 selv, og satt opp endel GT'er, og sist en G30.. Nada problemer. Men på de nye 50 TV'ene til Panasonic så har de vistnok fått til noe genialt vedrørende skarphet og panorering... Ville KANSKJe venta på dem, men forvent at prisen blir litt drøyere enn 30 serien som er nedsatt endel nå pga alder.

Men jeg anbefaler 30 serien fremfor alleandre TV'er som er å få kjøpt til nogenlunde lik pris.
    Jeg har fremdeles vanskelig for å tro at du har satt opp så mange og ikke sett dette her. Jeg har selv sett dette grønnskjæret på samtlige 30-serier jeg har sett med unntak av én 65". Det er ganske dårlig statistikk i mine øyne, og denne ene forumtråden på avforums gjør ikke mitt inntrykk av at dette er et massivt problem noe mindre. Det er dessuten så sykt mye annet denne tv-en er svak på i forhold til et par av konkurrentene. Det eneste området disse tv-ene virkelig briljerer på *er* sortnivået.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, har enda ikke bestilt TV. Det er ikke lett med TV som en sa her:?

Jeg blir å sitte ca 330 - 350 cm fra skjermen, var derfor usikker på om jeg egentlig burde ha 50` eller 55`. Jeg hadde slått meg til ro med at jeg skulle ha 50` siden det ikke var noen gode alternativer i 55`. Vurderte opprinnelig VT30 og Phillips sin LED 55PFL6606T (9995,-) i sistnevnte størrelse. Man ser jo på forumene at noen er heldig og ikke opplever feil på Panasonic panelene. Hvordan Phillips-modellen er vet jeg heller ingenting om.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt....jeg anbefaler varmt PZ950

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, har enda ikke bestilt TV. Det er ikke lett med TV som en sa her:?

Jeg blir å sitte ca 330 - 350 cm fra skjermen, var derfor usikker på om jeg egentlig burde ha 50` eller 55`. Jeg hadde slått meg til ro med at jeg skulle ha 50` siden det ikke var noen gode alternativer i 55`. Vurderte opprinnelig VT30 og Phillips sin LED 55PFL6606T (9995,-) i sistnevnte størrelse. Man ser jo på forumene at noen er heldig og ikke opplever feil på Panasonic panelene. Hvordan Phillips-modellen er vet jeg heller ingenting om.
    Jeg tror alle panelene har det til en viss grad, for Panasonic selv har gått ut og sagt det og at det anses som normalt. I flere land. Det virker å være en kombinasjon av flere ting som forårsaker det, men på en del tv-er er det så og si ikke synlig. Andre igjen er så dårlig at man ikke kan kalibrere dem, mens en del av dem også får dette problemet etter at man passerer tidspunktet for en spenningsøkning i panelet (etter ca. 1000 timer). Siden Panasonic ikke vil si noe konkret om hva dette kommer av så er det mye spekulasjon, men noen oppdaget at panelet er vesentlig varmere i noen av områdene, som igjen kan tyde på at noe blir for varmt.

Det er også installert en "oppdatering" på tv-er etter et bestemt serienummer som endrer på måten panelet drives for å redusere det (men ikke eliminere, igjen bekreftet av Panasonic selv). Klart, skal jeg være helt ærlig så så jeg ikke dette veldig ofte på min VT30 nr. 2, men jeg så det til gjengjeld VELDIG godt i noen situasjoner. Jeg kunne nok ha levd med det hvis det var en billig tv, men når det var en flaggskipmodell ble jeg sittende med en vond smak i munnen av dette, og når Panasonic rett ut forteller meg flere ganger fra forskjellige hold "skjermene er slik, er du ikke fornøyd må du ta det med butikken." så velger jeg å tro dem.

Hvorfor det er så fordømt variabelt fra tv til tv er et mysterium, men det hinter litt om uregelmessigheter i panelproduksjonen synes jeg. Dette er den første modellen de har hatt dette problemet på, og jeg håper siste. Noe har gått skeis, det er nå helt sikkert.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PGY
    Som sagt....jeg anbefaler varmt PZ950
    :smile: Det er den jeg mest sannsynlig går for, mye takket være dine innspill og testlinker. Fant en annen test som for det meste var fin lesning, bortsett fra delen om at den har problemer med retention. Her har han også lagt ut sine kalibreringer.

LG PZ950W test/anmeldelse - FlatpanelsDK

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe retention må du nesten regne med på alle plasmaskjermer, men vanligvis er den ikke veldig seig og heldigvis veldig sjelden permanent (dette er reklamasjonsgrunn selv om både produsenter og butikker mener noe annet)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe retention må du nesten regne med på alle plasmaskjermer, men vanligvis er den ikke veldig seig og heldigvis veldig sjelden permanent (dette er reklamasjonsgrunn selv om både produsenter og butikker mener noe annet)
    Har du noe erfaring med denne plasmaen fra Samsung

Samsung PS51D555 | Lyd & Bilde

D8005 blir litt dyrere enn hva jeg hadde tenkt meg (11990,-). Budsjettmodellen D555 gjør det ok i testen og er svært prisgunstig (6995,-). Men jeg har jo lært at testene ikke betyr særlig mye da det ikke fremkommer alskens feil og mangler med modellene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noe erfaring med denne plasmaen fra Samsung

Samsung PS51D555 | Lyd & Bilde

D8005 blir litt dyrere enn hva jeg hadde tenkt meg (11990,-). Budsjettmodellen D555 gjør det ok i testen og er svært prisgunstig (6995,-). Men jeg har jo lært at testene ikke betyr særlig mye da det ikke fremkommer alskens feil og mangler med modellene.
    Jeg har ikke noe erfaring med den modellen, men jeg har lillebroren PS43D455 som jeg kjøpte for 2995,- en gang. Den imponerte meg skikkelig. Nå har ikke de tv-ene samme panel så det er litt vanskelig å sammenligne. Men jevnt over virker plasmaene til Samsung for 2011 å være temmelig habile saker, så det kan nok absolutt være verdt å sjekke ut. Ikke forvent mirakler i forhold til f.eks. sortnivå, dog.. (men igjen, LG-en du vurderer er ikke noen ener der heller så det er nok ikke et viktig kriterie sånn sett)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye skryt til Samsung her Må nesten slå et slag for Panasonic jeg da.

Jeg har i det siste prøvd Panasonic VT30 , GT30 og Samsung 8005. Når det kommer til ren bildekvalitet synes jeg Panasonic er et par år lengre frem i utviklingen. Panasonic gir rett og slett hakeslepp opplevelser når det gjelder bilde. Skikkelig smell i bildet med dypt sortnivå. Bildene er så gode at det nesten blir 3D i 2D sendinger.Største problemet for meg med Panasonic er viftestøy....

Jeg synes Samsung 8005 ble for blass. Med et sortnivå på 0,06cd så blir alt litt grått og bildet mangler smell. Synes ikke det var mye bedre enn min 4 år gamle Panasonic PV62 plasma. Ellers var det jo en fin tv, men det sortnivået blir for dårlig til film. Greit nok til tv titting.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uncle_electric
    Jeg synes Samsung 8005 ble for blass. Med et sortnivå på 0,06cd så blir alt litt grått og bildet mangler smell. Synes ikke det var mye bedre enn min 4 år gamle Panasonic PV62 plasma. Ellers var det jo en fin tv, men det sortnivået blir for dårlig til film. Greit nok til tv titting.
    Hvilken firmware-versjon var det du kjørte på den 8005-en? Mellom 1016 og 1017 så skjedde det en redusering i lysutbytte, og dette gjorde litt skade for denne såkalte "smellen" i bildet. Jeg har justert opp dette manuelt igjen i servicemenyen, og bildet ble et helt annet. Sortnivået er som du sier kjipt, men det er kun i et helt mørkt rom dette byr på problemer etter min mening.

Jeg synes i alle fall ikke den yter noe dårligere enn hva VT30-en gjorde med det ene unntaket etter å ha tatt meg litt tid med innstillinger og kalibrering. Nå mistet jeg kalibreringsinnstillingene mine pga dette tweaket, så jeg må vel få lånt meg et colorimeter og få kalibrert skjermen på nytt. Jeg lurte også på om jeg skulle forsøke å få noen som er litt stødigere på hånden enn meg til å justere precharge-tiden på cellene sånn at sortnivået kommer ned på Panasonic-nivå.. DA blir dette en killer!

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •