ca 46" tv, til max 10k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ca 46" tv, til max 10k

Jeg og madammen aner ikke lenger hvordan tv vi skal gå for etter att 8005 led tven fra Samsung ble levert tilbake.

Hva velger vi?

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått med meg hvorfor dere returnerte den, men om dere ikke likte den må dere vel over på plasma. Hva med panasonic 50vt30? Upåklagelig sortnivå og en type "arvtager" til verdens beste tv.

Om det ikke er noen hast kommer det vel et drøss nye skjermer i månedskiftet mars/april. Fra flere merker.

Edit: max 10k, så blir detvel GT30-modellen i stedet. Tror vt30 går for ca 12 om dagen.

Newcomer tunamgu sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler Philips LED 6 eller 7-serie. Mye tv for pengene og minimalt med clouding.

Newcomer Dunedain sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    G- og GT-serien til Panasonic er noe av det beste, om ikke det beste, du kan få til den prisen. GT har 3D og finere design, mens G er billigere. Ellers er de like.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gt30 frister litt ja. Ser lefdal selger den for 9 laken.

Tre ting bekymrer meg:
    1) størrelsen, 50 tømmer. Blir ikke det veldig stort på 3,3 meter betraktningsavstand?
    2) vil refleksjoner i skjermen bli ett problem i normal stue med noen vinduer?
    3) green spott problemet som jeg leser mye om flere plasser.

Den vurderes mot en sony hx723 som jeg har fått tilbud om til 10.000kr

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv 55" på 3m avstand. Du blir vant til det etter noen dager, og da blir det deilig å ha stor tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tunamgu
    Har selv 55" på 3m avstand. Du blir vant til det etter noen dager, og da blir det deilig å ha stor tv.
    Hvilken tv har du?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    55" 6606-serien. Pruta til 10k på Expert, men måtte kjøpe forsikring til 2200kr. Helt grei deal, synes jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kimsa
    Gt30 frister litt ja. Ser lefdal selger den for 9 laken.

Tre ting bekymrer meg:
    1) størrelsen, 50 tømmer. Blir ikke det veldig stort på 3,3 meter betraktningsavstand?
    2) vil refleksjoner i skjermen bli ett problem i normal stue med noen vinduer?
    3) green spott problemet som jeg leser mye om flere plasser.

Den vurderes mot en sony hx723 som jeg har fått tilbud om til 10.000kr
    Hadde ikke bekymret meg på størrelsen. Den blir du fort vant til! Men i en normal stue med vinduer blir det refleksjoner og blassere bilde i dagslys/solskinn. Men hvis du kan kontrollere lyset med gardiner etc, så er det ikke noe problem. Har gt30 selv og har ikke noe problem med greenspots. På dårlige kilder så kan jeg se spor av grønt under ekstremt sjeldne forhold. Jeg byttet også fra samsung led'en og må si at i forhold til alt denne slet med, så er dette en mikroskopisk bagatell å regne. Vær dog obs på at det er vifter bak panelet på gt30. 4 stk på 50" og 3 stk på 46". Dette generer litt støy på lik linje med en pvr dekoder eller dvd spiller med vifte.

P.S Komplett selger 46" billig om dagen...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ding Chavez
    Hadde ikke bekymret meg på størrelsen. Den blir du fort vant til! Men i en normal stue med vinduer blir det refleksjoner og blassere bilde i dagslys/solskinn. Men hvis du kan kontrollere lyset med gardiner etc, så er det ikke noe problem. Har gt30 selv og har ikke noe problem med greenspots. På dårlige kilder så kan jeg se spor av grønt under ekstremt sjeldne forhold. Jeg byttet også fra samsung led'en og må si at i forhold til alt denne slet med, så er dette en mikroskopisk bagatell å regne. Vær dog obs på at det er vifter bak panelet på gt30. 4 stk på 50" og 3 stk på 46". Dette generer litt støy på lik linje med en pvr dekoder eller dvd spiller med vifte.

P.S Komplett selger 46" billig om dagen...
    om tven inneholder vifte Tror jeg den med ett ble utelukket for min del. Jeg kan ikke fordra vifte støy og har siden juli byttet min CD pvr boks tre ganger pga akkurat støy. Ble mildt samt overrasket nå. Takk for info. Må gå en runde til med meg selv før jeg tør bestille nå i hvertfall.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ventet til 2012-modellene om Panasonic skulle vært vurdert, men dessverre er det vifter i designet i år også.

Det er også nok av andre ting som trekker ned på 2011-modellene utenom panelproblemene som har vært i år. Som en som har hatt to VT30-er innom har jeg jo et godt sammenligningsgrunnlag i forhold til de og D8005-en jeg har nå. Og som jeg har sagt i flere tråder, så er Samsung-plasmaen sykt undervurdert. Dessverre finnes ikke D7005 og D8005 i noe mindre enn 51" så den utgår vel kanskje.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Jeg ville ventet til 2012-modellene om Panasonic skulle vært vurdert, men dessverre er det vifter i designet i år også.

Det er også nok av andre ting som trekker ned på 2011-modellene utenom panelproblemene som har vært i år. Som en som har hatt to VT30-er innom har jeg jo et godt sammenligningsgrunnlag i forhold til de og D8005-en jeg har nå. Og som jeg har sagt i flere tråder, så er Samsung-plasmaen sykt undervurdert. Dessverre finnes ikke D7005 og D8005 i noe mindre enn 51" så den utgår vel kanskje.
    51" kan sikkert gå greit det, men jeg er litt anti Samsung etter runden med min d8005 LED, så jeg er milds sakt skeptisk.

Synes vifter i en tv er ganske besyndelig.

Spørs om jeg er tilbake til Sony hx723 att da..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kimsa
    51" kan sikkert gå greit det, men jeg er litt anti Samsung etter runden med min d8005 LED, så jeg er milds sakt skeptisk.

Synes vifter i en tv er ganske besyndelig.

Spørs om jeg er tilbake til Sony hx723 att da..
    D8005-plasmaen er i en helt annen klasse, selv om jeg skjønner skepsisen din. Jeg har en generell Samsung-skepsis selv, så jeg var veldig betenkt og lurte lenge på om jeg skulle prøve en D8005 eller ikke. Jeg angrer overhodet ikke nå i ettertid. De har gjort veldig mye riktig med plasmaene sine i forhold til LED-ene. De har vært sørgelige saker i 2011, alle som en.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •