Philips-tv som DLNA renderer med MKV?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips-tv som DLNA renderer med MKV?

Jeg leker meg litt med min nye Philips 55PFL-7606T, og jeg kan fint spille MP4-videofiler. Men den vil ikke spille MKV, som jo er det mest interessante. Jeg har en Panasonic Blu-ray-spiller på samme nettverket, og den spiller filene helt greit. men det ville jo vært fint å kunne bruke bare tv-en. Panasonicen spiller direkte fra harddisk, men det er jo ikke et alternativ for Philipsen, som ikke ser ut til å ha en funksjon for å spille fra netterksdisk.

Har noen fått til å kjøre MKV over nettverk/DLNA eller noe sånt i en tilsvarende tv?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke lest manualen til Phillips, men mulig du trenger en DLNA-server som transcoder:

Comparison of UPnP AV media servers - Wikipedia, the free encyclopedia

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Jeg leker meg litt med min nye Philips 55PFL-7606T, og jeg kan fint spille MP4-videofiler. Men den vil ikke spille MKV, som jo er det mest interessante. Jeg har en Panasonic Blu-ray-spiller på samme nettverket, og den spiller filene helt greit. men det ville jo vært fint å kunne bruke bare tv-en. Panasonicen spiller direkte fra harddisk, men det er jo ikke et alternativ for Philipsen, som ikke ser ut til å ha en funksjon for å spille fra netterksdisk.

Har noen fått til å kjøre MKV over nettverk/DLNA eller noe sånt i en tilsvarende tv?
    Hvilken DLNA-server er det du kjører? Prøv med serviio og skru av transcoding. Kan også være verdt å sjekke manualen til TV-en din for å se om den støtter mkv.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører J.River Media Center som server. Jeg tror kanskje ikke transkoding av 1080p-filer på drøyt 10 gig per film vil fungere så bra i sanntid. Det krever vel ganske mye muskler?

Tv-en støtter MKV uten problemer, iallfall så lenge det brukes en USB-disk, ifølge tester og manualen.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig transcoding var feil ord, men det handler om å hente ut råfilene utenfor konteineren for å få et format som tv-en støtter.

Det er visse TV'er som ikke støtter alt via DLNA av en eller annen grunn.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Mulig transcoding var feil ord, men det handler om å hente ut råfilene utenfor konteineren for å få et format som tv-en støtter.

Det er visse TV'er som ikke støtter alt via DLNA av en eller annen grunn.
    Sikter du til f.eks. Samsung nå? I såfall er ikke problemet at den ikke støtter mkv, men Samsungene skal på død og liv ha en spesiell HTTP-header sammen med fila, noe de aller fleste DLNA-servere ikke sender ut. Serviio er en av de som gjør dette og grunnen til at jeg pleier å anbefale det. Det fungerer plettfritt på både Panasonic og Samsung i hvert fall

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung er vel blant de sære, men har også lest om andre enheter som fusker i fht DLNA standarden.

Playing MKV file via DLNA

0-10 how you rate your DLNA / streaming experience? [Sitemap] - Philips - Support Forum

Newcomer Troutmaster sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung er vel en av de som spiller av flest forskjellige filformater, enten det gjelder den innebygde mediaplayeren(USB), eller via DLNA. Serviio er en meget god DLNA "server". Og har man kraftig nok PC så hjelper Serviio med å spille av de formatene TV'n ikke støtter..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •