Holder det å feste en 55" i de to øverste VESA-hullene?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Holder det å feste en 55" i de to øverste VESA-hullene?

Jeg har fått meg en Philips 55-tommer etter masse pes, men så har jeg hatt et av mine blondineøyeblikk og kjøpt feil veggfeste til den! Jeg kjøpte et sånt: http://www.techgoodies.com.ar/media/.../l/plb-15e.jpg

Dette bygger nøyaktig 3 cm ut, som er det jeg trenger. Og jeg fikk en veldig god pris på det. Men det viser seg selvsagt at det klarer 40 cm i bredden, men ikke i høyden, og Philipsen har VESA 400x400.

Så da er spørsmålet om jeg bare kan skru det fast i de to øverste hullene og satse på at det holder. Tv-en er ikke veldig tung, rundt 25 kilo. I tillegg er det festet senterhøyttalere på veggen med kraftige hylleknekter, på en sånn måte at det tåler fint å ha tv-en stående oppå. Problemet var bare at Philips-foten bygget så mye bakover at tv-en kom 20 cm fra veggen, og det likte jeg ikke. Men jeg kan nok få beregnet festingen av skinnen til veggfestet sånn at tv-en også hviler med nedre kant på et par møbelknotter på de høyttalerne. Men det er vel best ikke å legge for mye press på nedre del av rammen, der det sitter knapper og sånt...

Men jeg ser jo at det fins vesafester som er bare en vaier som festes i de to øverste og så to knotter i det nederste. Det bør vel tyde på at to hull er nok? (He-he...den kan leses litt tvetydig...)

Newcomer tunamgu sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv vaier som er festet bare på to hull her på 55", så regner med at det skal holde. Står max 50kg. Kostet 400kr på Expert.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er grei, takk. Da tar jeg sjansen.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Den er grei, takk. Da tar jeg sjansen.

Jeg har min PS64D8005 (64") hengende med vaier i de to øverste hullene og den er vel noe over 30KG

Så jeg kan med sikkerhet si at det ikke er noe problem å henge tv`n din opp kun med de to øverste hullene:-)

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, det ser rimelig trygt ut her også, nå som den er hengt opp.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •