70" Sharp - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 136

Tråd: 70" Sharp

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hvordan er 3d på denne når det gjelder crosstalk. er det på nivå med plasma?

Newcomer JarlDR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evgeny
    hvordan er 3d på denne når det gjelder crosstalk. er det på nivå med plasma?
    Har nettopp sett Hugo i 3D på denne. Absolutt fornøyd med bildet og 3D. Var veldig lite crosstalk å se, bare noen få ganger jeg la merke til det. Og jeg prøvde å følge litt med etter "svakheter".

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som om jeg har "feildiagnostisert" tven. Problemene med "skyggeeffekt" ved panorering skyldes mest sannsynlig lav responstid. Jeg har stilt opdateringsfrekvensen til "scan", så dette kan sikkert bli noe bedre om 200hz teknologien aktiveres.
    Clouding har jeg ikke lagt merke til på min tv, men jeg får det heller aldri helt mørkt i stuen.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baya
    Ser ut som om jeg har "feildiagnostisert" tven. Problemene med "skyggeeffekt" ved panorering skyldes mest sannsynlig lav responstid. Jeg har stilt opdateringsfrekvensen til "scan", så dette kan sikkert bli noe bedre om 200hz teknologien aktiveres.
    Clouding har jeg ikke lagt merke til på min tv, men jeg får det heller aldri helt mørkt i stuen.
    Baya -> Det er så vidt jeg ser litt clouding når skjermen er sort og jeg har det veldig mørkt i rommet. Så clouding er ikke akkurat noe jeg ser som en svakhet på denne tven.
    Kanskje det jeg ser når det er lyst er enkelt og greit oppdateringsfrekvens. Tror jeg også har min på Scan.
    Har du forsøkt å justere din til 200hz og sett om du merker noe ved panorering da? Jeg lurer på om det er bakledene jeg ser svakt igjennom slik at det blir et mønster av disse. Ser det kun når det er veldig lyst over store områder og bildet panorerer.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan er svart nivået på 836? Er det slik at de svarte strekene oppe og nede er lysere enn selve ramma når man har det passe mørkt i rommet?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evgeny
    hvordan er svart nivået på 836? Er det slik at de svarte strekene oppe og nede er lysere enn selve ramma når man har det passe mørkt i rommet?
    Så 3D film i helt mørk stue i går. Og det sorte er så sort som rammen rundt i mine øyne.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått eksperimentert med de forskjellige innstillingene enda, men 200 hz teknologien burde kunne forbedre panoreringen. Samtidig vil nok en høyere oppdateringsfrekvens, og derav billedinterpolering, medføre forstyrrelser rundt objekter. Dette var noe jeg la godt merke til før jeg anvendte innstillingene fra hardware.no, men som jeg ikke ser nå.

Angående svartnivået er som sagt dette meget bra, og det svarte på skjermen over og under bildet er like svart som rammen når det er passe mørkt i stuen. Svartnivået er det som har imponert og overrasket meg mest med Sharp'en.

Newcomer Boyka sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar opp denne tråden litt pga jeg nettopp har bestilt meg en Sharp 70" ,LE741S riktignok!
    Har sett både 836 og 741, forskjellen kan umulig være verdt 10'000.-

(jeg kjøpte min nå idag på tilbud til 19999.-)

Har såklart lyst på en med full bakgrunns LED og ikke EGDE-LED, men til mitt bruk tror jeg det går fint, (spiller bare Fifa og ser Fotball (Premier league) Blir mer pynt i stua Såklart film av til, men da kun Blu-ray, og serier.

Aldri vanlig TV, Stua har vinduer ca rundt hele, derfor ikke plasma (+ 65" er for lite :twisted: )

GLEDER meg til å få denne i hus, får nok sjokk over hvor stort det faktisk blir i en normal stue..

Er det mye stress å kalibrere denne TV'en? Vil jo ha så godt bilde som mulig

Mvh

Newcomer oledole79 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sharp 70

Hei!

Er på jakt etter ny tv, og funderer litt på om jeg skal gå for Sharp LC70LE836S.
    Noen av dere som har denne som kan komme med pros and cons om jeg skulle velge denne?
    Noen andre som har noen synspunkter på hvordan denne Sharpen stiller seg i forhold til konkurrentene i 65" klassen?

Skal brukes til film og gaming.

På forhånd takk

/oledole79

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt denne tven nå i noen mnd. Er absolutt fornøyd.
    Det eneste minus jeg vil dra frem er at pga led bakbelysning så ser jeg et slags rutemønster av ledene under panorering i lyse scener. Det vises ikke veldig godt, men er merkbart. Jeg har villet tatt en titt på en tv i butikk for å sett om du legger merke til det samme. Det er ikke sikkert da jeg er veldig nøye.
    Ellers har jeg bare gode ting å si om tven. Den har knall bra bildet, spesielt etter litt kalibrering. Godt sortnivå iforhold til mange ande lcd/led. 3D fungerer meget flott, både på bluray og nedlastet med bildet side by side (tv gjør om dette til 3d). Jeg har Canal Digital kabeltv, selv om tvn ikke er godkjent for dette fungerer alt utmerket når jeg har kortet rett i tvn.
    Eneste som også kanskje ikke er så bra er smart tv funkjsonen, har ikke fått testet den så mye da jeg ikke har bruk for den. Men den virker litt treg og lite nyttig.
    Jeg gamer forresten en god del på PS3. Og tvn er såpass kjapp at med de innstillingene jeg bruker så har jeg ikke behov for noe "spill-modus"

Så mitt tips blir å få tatt en titt på en tv i utstilling for å se om du merker noe til det med led som vises under litt kjapp panorering i lyse scener. Hvis du ikke legger merke til det så er det bare å kjøpe da alt annet er helt knall med tvn.

Newcomer XinoN sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med Altibox koblet til var bildet på denne Sharp tven elendig rett ut av boksen .
    Fargene var helt på trynet og skinnte i lilla og rosa , blåfargene var over the top . Auto og Movie innstillingene kunne jeg nok levd med , men de er ikke veldig bra .
    Etter litt søking på nettet kom jeg over innstillingene til Cnet , disse gjør nå at bildet et meget bra , jeg er kjempefornøyd ! Mye bedre enn mitt 3 år gamle plasmatv (Lg 50") som også lagde endel pipelyd .
    Det er endel DSE (dirty screen effect) ved panorering i lyse områder , dette er jo en av svakhetene til lcd led skjermer. Clouding ser jeg mange som har slitt med i Usa , på min er det helt minimalt og kan kun sees i helt mørkt rom med helt sort skjerm . Det er så mange innstillings muligheter på denne tven at du kan stille den inn akkurat slik du vil , men det er forholdsvis avansert for den vanlige mann i gata , jeg hadde aldri greid det uten innstillinger funnet på nett .

Sharp LC-70LE732U picture settings - CNET HDTV picture settings Forums

Official Sharp 2011 LC-70LE735U Owners Thread

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er noen bilder jeg tok med IPad .

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et til

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke gale på en såpass stor skjerm. Men kan det se ut som om rødfargen går litt mot orange?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det er ikke gale på en såpass stor skjerm. Men kan det se ut som om rødfargen går litt mot orange?
    Stemmer sikkert det
    Jeg er ikke ekspert på dette , og har hatt tven i 2 dager .
    Dette er standard innstillingen jeg har justert litt på , og er enig i at det ikke er verst på en så stor skjerm . Legger ut en link til et tilsvarende tv som har blitt kalibrert av en proff , litt ned på siden er det bilder av både sjema og skjerm , gi gjerne en tilbakemelding hva du synes

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av XinoN
    Stemmer sikkert det
    Jeg er ikke ekspert på dette , og har hatt tven i 2 dager .
    Dette er standard innstillingen jeg har justert litt på , og er enig i at det ikke er verst på en så stor skjerm . Legger ut en link til et tilsvarende tv som har blitt kalibrert av en proff , litt ned på siden er det bilder av både sjema og skjerm , gi gjerne en tilbakemelding hva du synes

haha WOW, for en forskjell mellom ut av boks settings og kalibrert!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    haha WOW, for en forskjell mellom ut av boks settings og kalibrert!
    Ja, ukalibrert var jo denne helt forferdelig!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Ja, ukalibrert var jo denne helt forferdelig!
    Det er helt riktig !
    Jeg ble nesten dårlig første gang jeg slo på tv'n , og trodde det var defekt lol .
    Litt rart at default innstillingene er så langt ute , vil jo skremme potensielle kjøpere . En modus som er på by default er "film modus" denne lager et Doris Day filter som gir masse artifakter og bør slås av .

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser dette litt bedre ut ?