70" Sharp - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 136

Tråd: 70" Sharp

Newcomer bender sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av baya
    Da var min LX6090H solgt og en 24" BenQ har tatt over stua

Slik jeg ser det vil en hver tv jeg kjøper nå være en nedgradering i billedkvalitet, men jeg holdt ikke ut plasmastøyen lenger. Neste tv må bli en LED da plasma dessverre har denne statiske støyen. Er klar over at støynivået varierer fra enhet til enhet, men bare litt plasmastøy blir for mye for meg nå. Jeg vil ha en enda større skjerm enn 60" og støynivået øker dessverre med størrelsen på skjermen.

Heller hardt mot Sharp 70" Quatron med 3D. Takk for en fin oppsummering av de forskjellige Panasonic'ene vs Pioneer 9 gen og 70LE836S. Jeg er sikker på at billedkvaliteten er bedre på de nye Panasonic'ene enn Sharp'en, men som sagt det må bli LED. Har aldri hatt LCD/LED tv selv - er disse tvene lydløse? Er 70LE836S lydløs?
    Den jeg hadde var helt lydløs. Om dette gjelder alle Sharp sine Quatron paneler tør jeg ikke svare på

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bender
    Den jeg hadde var helt lydløs. Om dette gjelder alle Sharp sine Quatron paneler tør jeg ikke svare på
    Da er en 70LE836S bestilt! :-D Håper jeg blir fornøyd med LED. Sist jeg handlet tv hadde jeg to ulike Panasonic 50" innom stua før jeg til slutt endte opp med Pioneer 60". Har bestilt 3D-briller også og gleder meg til å teste ut 3D-film i egen stue.

Det avgjørende for overgangen fra Pioneer plasma var å få en støyfri tv. Plasmastøyen har tatt vekk noe av lytteopplevelsen til musikk, ettersom jeg bruker PS3 som mediasenter. Det som også trakk i retning ny tv var større skjerm og 3D. Samtidig får tven gjennomgående god kritikk på billedkvalitet selv om den ikke er perfekt. Litt dårligere svartnivå tror jeg at jeg kan leve med ettersom jeg ikke klarer å få det helt mørkt i stua uansett. Har ikke sett tven utstilt så dette er jo et lite sjansespill, men som Galnes skrev er det ikke mulig å bestemme seg for hvilken tv man skal kjøpe ut i fra hva man ser i butikken.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er en 70LE836S bestilt! :-D Håper jeg blir fornøyd med LED. Sist jeg handlet tv hadde jeg to ulike Panasonic 50" innom stua før jeg til slutt endte opp med Pioneer 60". Har bestilt 3D-briller også og gleder meg til å teste ut 3D-film i egen stue.

Det avgjørende for overgangen fra Pioneer plasma var å få en støyfri tv. Plasmastøyen har tatt vekk noe av lytteopplevelsen til musikk, ettersom jeg bruker PS3 som mediasenter. Det som også trakk i retning ny tv var større skjerm og 3D. Samtidig får tven gjennomgående god kritikk på billedkvalitet selv om den ikke er perfekt. Litt dårligere svartnivå tror jeg at jeg kan leve med ettersom jeg ikke klarer å få det helt mørkt i stua uansett. Har ikke sett tven utstilt så dette er jo et lite sjansespill, men som Galnes skrev er det ikke mulig å bestemme seg for hvilken tv man skal kjøpe ut i fra hva man ser i butikken.
    Det blir spennende å høre hva du synes om denne Sharp'en !

Driver å vurderer Sharp selv - har tenkt på den nye 60" 841!
    Var sikker på at dette også var en "bakled",men ser nå ut til at dette er kantled,og da ble jeg plutselig litt mer skeptisk!

Så du for poste inntrykkene når du får TV'n din
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sharp har kantbelyst på alle sine nye modeller i USA bortsett fra den nye 80" som har bakbelys. Det virker som om de har tatt et skritt tilbake, uten at jeg har kunnet lese meg fram til hvorfor.
    Samtidig har de lansert en 90" i USA, så da får vi sikkert det hit neste år.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Sharp'en på plass! STOR tv!! :-D
    Førsteinntrykket når det kommer til billedkvalitet var heller dårlig, men det var jeg forberedt på.

Så anvendte jeg innstillingene til hardware.no - og vips! Et helt rått bilde! Fargene er svært bra og svartnivået er virkelig virkelig bra! Ja faktisk så bra at jeg ikke kan se at det ligger noe tilbake for Pioneer'n. Nå er dette riktig nok ikke en side-by-side sammenligning og ikke helt mørkt i rommet, men svartnivået er jeg meget imponert over.

Meget bra dybde i bildet, mye detaljer og bra skarphet. LCD teknologien ligger nok litt foran plasma når det kommer til skarphet og dybe ut i fra hva jeg kan bedømme.

Har også mottat to sett med 3D-briller, og gleder meg til å test ut 3D når jeg mottar "How to train your dragon".

Men det som gleder meg aller mest - den er HELT stille! :-D

Noen bilder:

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer,ser ut som en stor og fin tv det der8)
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sykt diger tv, alle bildekvaliteter blir fort til skamme når man merker seg stooort bilde.
    Gratulere...

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så masse
    Hyggelig å høre at du er fornøyd - vurderer som sagt Sharp selv!

Hva med clouding da - sett noe antydning til det ennå eller ?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Sharp'en på plass! STOR tv!! :-D
    Førsteinntrykket når det kommer til billedkvalitet var heller dårlig, men det var jeg forberedt på.

Så anvendte jeg innstillingene til hardware.no - og vips! Et helt rått bilde! Fargene er svært bra og svartnivået er virkelig virkelig bra! Ja faktisk så bra at jeg ikke kan se at det ligger noe tilbake for Pioneer'n. Nå er dette riktig nok ikke en side-by-side sammenligning og ikke helt mørkt i rommet, men svartnivået er jeg meget imponert over.

Meget bra dybde i bildet, mye detaljer og bra skarphet. LCD teknologien ligger nok litt foran plasma når det kommer til skarphet og dybe ut i fra hva jeg kan bedømme.

Har også mottat to sett med 3D-briller, og gleder meg til å test ut 3D når jeg mottar "How to train your dragon".

Men det som gleder meg aller mest - den er HELT stille! :-D
    I think you may have swayed me to this TV now. :wink:

But is there any way to turn off that ^ light at the bottom of the picture or is it a matter of getting out some black tape to cover it?

Edit: Never mind. I found it in the manual, and it's yes. Nice.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er denne back lit? eller edge?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evgeny
    er denne back lit? eller edge?
    Ifølge denne her så ja. Fullt bakbelyst.

Tv-test: Sharp LC-70LE836S - DinSide

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg husker rett så er clouding den effekten som oppstår ved panorering - og ja. Ved panorering over gressmatta på friidrettsbanen så er denne skyggeeffekten tydelig. Ikke så tydelig ved panorering over bakgrunn som ikke er ensfarget. Hvis det sees mye football ville jeg vurdert plasma. For min del som ikke seer mye football er det ikke et problem.

Det er jo en del apps og greier på tven også, så det er litt og leke seg med

Newcomer bender sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg husker rett så er clouding den effekten som oppstår ved panorering - og ja. Ved panorering over gressmatta på friidrettsbanen så er denne skyggeeffekten tydelig. Ikke så tydelig ved panorering over bakgrunn som ikke er ensfarget. Hvis det sees mye football ville jeg vurdert plasma. For min del som ikke seer mye football er det ikke et problem.

Det er jo en del apps og greier på tven også, så det er litt og leke seg med
    Clouding var en av grunnene til at jeg solgte min Sharp. Ser mye på fotball, og det ble et irritasjonsmoment under hele fotball EM. Det er som du sier ved panorering over gressmatta problemet er verst. Til film la jeg ikke like mye merke til det.
    Dette er jo typisk for LED, og noe som bør tas med i betraktning for de som ønsker dette TV.

Newcomer JarlDR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg også en lykkelig eier av en 70" 836.
    Har hatt den bare et par dager men vil si jeg er godt fornøyd så langt. Har testet 3D via PS3 og blu-ray spiller og det ser bra ut så langt.
    Trenger litt tweak for å få riktig bilde, men det forventet jeg etter å ha lest diverse tester.
    Fungerer også flott til gaming via PS3. Er nok hurtig til at jeg ikke må bruke "spill-modus". Ihvertfall slik jeg har den innstilt nå.
    Eneste minus jeg vil trekke fram til nå er litt "clouding" (eller lignende) når det er ensfargede lyse flater og bildet panorerer. Feks håndballkamper, da synes det svakt på selve banen.

Et stort pluss for meg var at tvn fungerte helt fint med cam og Canal Digital kort. Bor i Tr.heim og har kabeltv.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er da vel ikke på lyse bilder man har clouding !

Det er når bildet er svart/helt mørk,og det da kommer lys "skyer" som ikke skal vere der som er det som kallles clouding !

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Det er da vel ikke på lyse bilder man har clouding !

Det er når bildet er svart/helt mørk,og det da kommer lys "skyer" som ikke skal vere der som er det som kallles clouding !
    Clouding kan helt fint oppstå også når skjermen ikke er svart/mørk.

Newcomer JarlDR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan så vidt se det som ser ut som skyer når den er helt mørk og det er helt mørkt i rommet, men dette er lite.
    Om det er clouding eller noe annet det jeg ser når det er snakk om lyse områder er jeg usikker på. Men ser det når bildet panorerer.
    Må se etter det for å legge merke til det, så ikke det helt store problemet.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    elkjøp selger 70 tommer 836 tvn for 27k idag. er det verdt prisen?

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evgeny
    elkjøp selger 70 tommer 836 tvn for 27k idag. er det verdt prisen?
    Har du pengene, så er det bare å slå til. Hvis du ikke er fornøyd så kan du levere den tilbake innen 30 dager og få alle pengene tilbake.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hamtor
    Har du pengene, så er det bare å slå til. Hvis du ikke er fornøyd så kan du levere den tilbake innen 30 dager og få alle pengene tilbake.
    +1

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •