70" Sharp - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 136

Tråd: 70" Sharp

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Var på elkjøp i kongsberg idag.

De hadde 80" sharpen utstilt der
    Ble helt overbevist om at "bigger is better" 8)

Størrelsen imponerte veldig. Desverre var ikke tven kalibrert. For bildet imponerte absolutt ikke.
    4 meter unna med HD sending var en nedtur pga blasse farger og uskarphet.
    Fargene kan nok kalibreres inn. Uskarpheten er jeg spent på å høre litt mer om når flere får kjøpt disse tvene.

Nå er jeg riktignok bortskjemt med pioneer. Men hadde heller satset på 65" samsung eller panasonic fremfor 70" sharp etter det jeg så idag.

Får håpe at samsung eller noen andre store snart satser på 80" de også :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf

Størrelsen imponerte veldig. Desverre var ikke tven kalibrert. For bildet imponerte absolutt ikke.
    Fargene kan nok kalibreres inn. Uskarpheten er jeg spent på å høre litt mer om når flere får kjøpt disse tvene.

Nå er jeg riktignok bortskjemt med pioneer. Men hadde heller satset på 65" samsung eller panasonic fremfor 70" sharp etter det jeg så idag.

Får håpe at samsung eller noen andre store snart satser på 80" de også :twisted:
    Man går ikke på Elkjøp for å se på kvalitet ang skjerm/bildeinnstillinger ...... Samsung og Panasonic lager veldig gode skjermer men må vike plass for Sharp når det gjelder pris og kvalitet spesielt på sortnivå på LED skjermer. Panasonic er ikke i nærheten ang LED en gang mens de få skjermene fra Samsung sin nye 8000 serie er i følge tester på likt nivå... Jeg gikk fra min 50 Kuro til 70 Sharp og har ikke savnet den et sek (sorry) ....... Uskarp kontra Pioner? Kjære deg kjøp briller.Den er faktisk mye mye mye bedre en alt annet jeg har sett. Det eneste er marginalt dårligere sortnivå uten at dette merkes for de fleste...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger nok ikke briller nei.

Vet ikke hvorfor du ble så opprørt over mine observasjoner?
    Jeg snakker kun om det jeg så når jeg fikk se tven.
    Og bildet var temmelig uskarpt.
    Kan godt være selgerene på elkjøp har køddet til innstillingene på tven for at den ikke skal ta seg så bra ut ved siden av samsung sine tver.
    Men jeg må da få lov til å komme med observasjoner av tv bildet uten at du begynner å slenge spydigheter etter meg?
    Som nevnt i første post var dette på elkjøp, i dårlige lysforhold med ukalibrert tv.

Jeg etterlyste også erfaringer fra folk som faktisk har en slik tv eller ha sett nærmere på disse i kalibrert tilstand.
    Så da kunne du kanskje kommet med et konstruktivt innlegg om at skarpheten normalt sett ikke er noe tema, isteden for å la deg fyre opp så fælt?

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bender
    Ser Lefdal kjører ett tilbud på 70" sharp nå til 25000 lapper..
    25 000 lapper blir vel rundt regnet 25 millioner, så da er nok ikke Lefdals tilbud billigst, nei!

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det var på Elkjøp Skien du var og så 80" så er ikke det den samme typen. Den ser helt ræva ut på bildet, har stått der lenge også, bare for showoff

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Om det var på Elkjøp Skien du var og så 80" så er ikke det den samme typen. Den ser helt ræva ut på bildet, har stått der lenge også, bare for showoff

De hadde 80" sharpen utstilt der...
    Hvis det var meg du siktet til, var vel spørsmålet ditt besvart i mitt første innlegg?

Newcomer bender sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

80" til Sharp har ett dårligere bildepanel enn 70" deres har. Både 60" og 70" har det de kaller for Quattron paneler. Dette panelet har ikke fått plass i 80" deres for å holde prisen nede. Derav den dårlige bildekvaliteten du refererer til. Dessuten kan man ikke gå utifra bildekvalitet som blir vist i butikk, der nesten alle Tver er ukalibrerte og generelt ser dårlig ut i det skarpe butikklyset.
    Sharp slipper forresten en 80" litt senere i år som har 4K, meg jeg tipper prisen på denne ikke blir i den hyggelige enden av skalaen

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan den oppskalere vanlig HD til 4K? For hvis ikke, er det vel ikkke noe særlig vits pr. idag i å ha den?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Kan den oppskalere vanlig HD til 4K? For hvis ikke, er det vel ikkke noe særlig vits pr. idag i å ha den?
    Det må den jo kunne for å kunne fylle hele skjermen med en HD-kilde. Tilsvarende må den også kunne oppskaler SD til 4k. Så jeg vil si det er ganske selvsagt at den kan det. Evt har jeg missforstått hva du spør om..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den kan garantert skallere. kult å se sharp gir gass og kommer med fler digre tv'r, men skulle heller sett at de slapp 90 og 100 tommere enn at de går for 4k. forhåpentligvis kommer det enda større modeller allerede neste år. har en pj jeg gjerne skulle bytta ut.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SHARP SATSER STORT | Elektronikkbransjen

Litt info om når vi kan forvente 4K fra Sharp. Kan bli en fin julegave til seg selv dette

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SHARP satser friskt, det skal de ha. Ble plutselig et interessant merke. Blir spennende å følge med på.:-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hw har en ny test på denne tvn
    TEST: Sharp Aquos LC-70LE836S - Hardware.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Forskjellen på 70LE741S og 70LE836S

Kunne vært interessant om noen har fysisk sett 70LE741S og 70LE836S ved siden av hverandre, om det er synlig forskjell på bildene.
    Det skiller 10000,- kroner på disse. Det er klart det må være noe som forårsaker prisforskjellen, men ikke sikkert at forskjellen i bildekvalitet er det som utgjør 10 laken.

Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på det samme som asimon. Skal sitte ca 3-4 meter fra TV i en loftstue med takvinduer og regner LED-LCD som eneste mulighet pga lys og refleksjoner.

Noen som har sett begge?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av caines
    Lurer på det samme som asimon. Skal sitte ca 3-4 meter fra TV i en loftstue med takvinduer og regner LED-LCD som eneste mulighet pga lys og refleksjoner.

Noen som har sett begge?
    Jeg har ikke sett 70LE741S i aksjon. Selv sitter jeg nesten 4 meter fra min 70LE836S, og det er helt perfekt. Min TV er forresten til salgs, så hvis du vil gjøre ett kupp er det bare å ta kontakt.
    Jeg har også 2 vinduer som vender rett mot TVn. Det går helt fint pga. skjermens matte overflate. Litt refleksjoner vil du jo selvfølgelig få, men det vil du med alle tver.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble grundig nedstemt på 70" av samboer... Ble en 60" plasma av billigste type, så får vi se hvordan det blir etter innkjøring og justering. Er den ikke god nok, så skal en bedre inn :-) Klarte å tette de fleste vinduer, så rommet er mørkt nok nå i hvert fall.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker å la min 9 gen. Pioneer 60" gå videre i næringskjeden og kjøpe inn en LC-70LE836S. Hadde vært rått med en 80", men går heller for 70" og litt bedre specs. Håper jeg ikke kommer til å angre!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du vil angre, 70" oppleves MYE større enn 60". Lefdal på Alnabru har begge 70" og 80" koblet opp i butikken (60" også). De henger for høyt og det er for mye lys til å gi noen skikkelig pekepinn på kvalitet.

Husk å sjekke priser på nett mot butikk før du betaler (både Lefdal og Elkjøp), det blir fort mellom 10% til 30% besparelse med bestilling på nett og "Collect in store".

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper Sharp'en etter kalibrering vil ha et bilde som kan måles opp mot Pioneer'n. Klarer aldri å få det helt mørkt i stua og forskjellen i svartnivå blir forhåpentligvis ikke markant. Flytter snart inn i ny leilighet der sitteavstanden blir redusert fra 3,5 til 3 meter. Overgangen til 70" fra 60" blir da enda bedre!:-D

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •