panasonic vt30 dlna

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

panasonic vt30 dlna

Hei har en vt30 og plages litt med film streaming.
    bruker serviio på pc.
    problemet er bildeformatet. Noen filmer blir strekt oppe og nede for å fylle ut skjermen.

har noen noen triks? eller noe bedre dlna program? prøvde ps3mediaserver men plages litt med hakking pga. svak pc.
    fungerer ikke tekst på serviio??

Newcomer Troutmaster sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torstein
    fungerer ikke tekst på serviio??
    Navnet på medifilen og tekstfilen må være nøyaktig det samme, og være i samme mappe. Eks. blablabla.mkv blablabla.srt

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke det har noen innvirkning på dette, men verdt å gjøre likevel; har du skrudd av transcoding?

Utover det har Panasonic-en to "size"-options for bildeformat, ingen av de hjelper? Det vil også hjelpe på dersom du har en treg PC, fordi TV-en da tar hele dekodingen selv og bare tar i mot data fra serviio.

Serviio er den DLNA-serveren jeg hadde mest suksess med på VT30, men jeg ser Panasonic selv anbefaler tversity så det kan jo være verdt å gi den en sjanse. Hva tekst angår, så kommer vel det litt mer an på implementasjonen i tv-en enn serviio. På Samsung vet jeg det funker med tekst dersom man bruker egen subtitle-fil som har samme navn som fila man spiller av, hvordan det er med VT30 er jeg ikke sikker på. Jeg rakk aldri å teste ut dette veldig mye.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •