Samsung smart-TV og NRK nett-TVprogram

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung smart-TV og NRK nett-TVprogram

Jeg har kikket litt på Samsung UE46D7005 i et par butikker. Tror kunnskapsnivået til «fagfolka» som skal demonstrere og svare på spørsmål er heller dårlig! Jeg syns en av fordelene med smart-tv ville være muligheten til å se f.eks. NRK-program som ligger gratis tilgjengelig på NRK nett-tv. Men når en prøver på det , kommer hele tiden opp beskjed om UNSUPPORTED PLUGIN. Og de kan ikke svare på hvorfor dette skjer eller om det er mulig å få til.

Er det noen som kan svare på dette? Klarer ikke den smarte smart-tvn å spille av dette formatet, det er vel snakk om både Silverlight og Windows media player.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde akkurat samme spørsmål når jeg så på en Samsung 3D 7005 hos Siba i Trondheim, jeg streamer en del fotball

Men hun jenta som hjalp meg ringte Samsung support, og de kunne fortelle at siste oppdatering hadde fikset dette, og at streaming og nett-tv nå skulle fungere.

Jeg fikk ikke prøvd det i praksis i butikken fordi de var ikke tilkoblet nett.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv ved nyeste oppdatering kan dessverre ikke det spilles av nett-tv grunnet diverse rettigheter. Det jobbes med å få godkjenning for å kunne legge ut en app til sumo slik som jeg kjenner til, men dette er det ikke noe tidsperspektiv på når vil være klart.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker faktisk som hele smart-TV-konseptet er nokså uferdig og lite funksjonelt foreløpig? Kostbart og ubrukelig......!

Etter alle innleggene om problemene med kant-led/clouding/banding++ er det sannsynligvis feil tidspunkt å kjøpe ny TV nå? Kanskje heller vente til disse problemene er løst ....med Oled? :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste en plass at NRK driver med oppdatering av Nett-TV som skal være kompatibel med mobiler, nettbrett og "Smart-TV" - skal komme ila. 2012.

Og ja - det finnes per i dag ingen perfekt TV. Sånn har det vært i ganske mange år, så ser ingen grunn til at det plutselig skal løse seg i 2012-generasjonen.

Men for all del - OLED er et skritt i riktig retning hva angår sort + farge + lysstyrke. Det kommer vel ikke gratis tho.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av malo
    Det virker faktisk som hele smart-TV-konseptet er nokså uferdig og lite funksjonelt foreløpig? Kostbart og ubrukelig......!
    Det største problemet er at innholdsleverandørene ikke er veldig ivrig etter å gjøre det enkelt å vise innholdet deres. Dermed må det lages spesialløsninger for hver eneste kilde man vil tilby på Smart-TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

NRK NettTV til Samsung Smart TV?

Slik eg ser det er det to måtar å få til nrk nett tv på Samsung Smart TV. Enten via en NRK app slik som i XBMC (dette funkar jo heilt perfekt på XBMC og den er alltid oppdatert med siste episoder). Eller så må ein bruke nettlesar i Samsung Smart TV.

I Samsung Smart TV finnes det en nettleser. I denne er det ikkje installert flash. Eg testa med å gå til den nye betaversjonen til tv.nrk.no og den også krever flash. Då gir nettleseren fra seg melding om at flash ikkje er installert. Dersom ein trykker på installér flash så kjem ein til adobe si nettside, og då er spørsmålet kva for ein nettlesar ein skal velge. Adobes nettside gjetter på Apple nettleser, men dette er nok feil.
    Er det nokon som har fått til dette?

Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Det største problemet er at innholdsleverandørene ikke er veldig ivrig etter å gjøre det enkelt å vise innholdet deres. Dermed må det lages spesialløsninger for hver eneste kilde man vil tilby på Smart-TV.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av endref
    Eg testa med å gå til den nye betaversjonen til tv.nrk.no og den også krever flash.
    Betaversjonen til NRKs nett-TV fungerer fint på iPad, så den kan umulig kreve flash. Men, det kan godt hende de bruker litt magi for å identifisere iOS enheter, og at de leverer flash til alle andre.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NRKs nye nett-tv kan enten spille av med Flash og HDS eller HTML5-avspilling med HLS.
    Sistnevnte brukes på apples enheter, men er ikke støttet så mange andre steder.
    Man kan overstyre valget ved å gå inn på NRK TV - Innstillinger

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •