Sony KV-36HQ100 - erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony KV-36HQ100 - erfaringer?

Er det noen som har erfaringer med nedenstående TV-apparat?

Newcomer Bjørn S. sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å si at jeg har erfaring med apparatet er å gå vel langt i og med at jeg kun har "lekt" litt med det i en butikk. Første inntrykket var ikke spesielt imponerende, bildet manglet "trøkk" og jeg så ingen forbedring vs. Sony's modeller med "vanlig" billedrør. Det sto en Phillips 32" ved siden av (tror det var 9509), den var klart bedre, både i skarphet, fargemetning og kontrast. Fikk ikke prøvd hvor bra 100Hz ble håndtert eller progressive scan, men det spiller liten rolle, ville ikke valgt Sony'en uansett, den har heller ikke komponent inngang. Vel det var nå mitt lille og svært subjektive inntrykk.

B.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspillet

Jeg har ikke sett tv'en 'in action' selv, men jeg hadde, etter å ha lest om teknologien den benytter seg av, forventet noe ganske bedre enn "vanlige" tv'er.

Fikk du prøvd den med en DVD-film eller bare vanlige TV-signaler?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du bor i Asker - hvilken butikk fikk du testet den i? Skulle gjerne tatt en kikk selv også!

Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var på Smart Club jeg så den. Prøvde kun TV singnal, droppet videre testing i og med at "trøkket" i bildet ville uteblitt på DVD også selv om en del andre evntuelt gode egenskaper ville kommet for en dag. Tror du er enig med meg hvis du drar ut og titter på den.
    B.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, det ser jeg ikke bort ifra. Hvor ligger smart club?

Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alnabru

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjørn S.
    Å si at jeg har erfaring med apparatet er å gå vel langt i og med at jeg kun har "lekt" litt med det i en butikk. Første inntrykket var ikke spesielt imponerende, bildet manglet "trøkk" og jeg så ingen forbedring vs. Sony's modeller med "vanlig" billedrør. Det sto en Phillips 32" ved siden av (tror det var 9509), den var klart bedre, både i skarphet, fargemetning og kontrast. Fikk ikke prøvd hvor bra 100Hz ble håndtert eller progressive scan, men det spiller liten rolle, ville ikke valgt Sony'en uansett, den har heller ikke komponent inngang. Vel det var nå mitt lille og svært subjektive inntrykk.

B.
    Siden et bilderør må tegne linje for linje (samt at det ikke er bevist at det ikke er besvist at komponent inngang gir bedre bilde enn rgb via scart), hva skal du med denne komponent inngangen da?
    Det er mer eller mindre umulig for en bilderørs tv å tegne et helt bilde omgangen (siden man må tegne linje for linje). Om man da deler bildet i 2 eller tegner hele på engang (linje for linje) tror jeg man merker liten eller ingen forskjell på....

Med andre ord, fullstendig bortkastet etter min menning.

Progresiv scan er først og fremst for Plasma/LCD og prosjektorer.

Nå finnnes vel ikke 9509 i 36" heller..... Litt dumt å sammenligne en 32" mot en 36"...

Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torkelom
    Siden et bilderør må tegne linje for linje (samt at det ikke er bevist at det ikke er besvist at komponent inngang gir bedre bilde enn rgb via scart), hva skal du med denne komponent inngangen da?
    Det er mer eller mindre umulig for en bilderørs tv å tegne et helt bilde omgangen (siden man må tegne linje for linje). Om man da deler bildet i 2 eller tegner hele på engang (linje for linje) tror jeg man merker liten eller ingen forskjell på....

Med andre ord, fullstendig bortkastet etter min menning.

Progresiv scan er først og fremst for Plasma/LCD og prosjektorer.

Nå finnnes vel ikke 9509 i 36" heller..... Litt dumt å sammenligne en 32" mot en 36"...
    Du må nok lese litt mer om progressive scan og hvordan bilde på catode rør lages. Det du skriver er stort sett feil. CRT teknologi i dag tegner ett helt bilde før neste tegnes, å blande inn linje for linje problematikk er ikke relevant i denne sammenheng. Kan ellers føye til at det kan være tilfeller hvor RGB er bedre enn komponent. Dette avhenger av transcoderen i TV'en og DVD spilleren. For øvrig er DVD som kilde et komponent signal.

B.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde dvd-spilleren som kilde sendte ut et digitalt signal, og ikke komponent? signalet blir jo fortsatt konvertert og forringet ved bruk av komponent, i motsetning til DVI, som er et rent digitalt signal uten noen form for konvertering eller forringelse av kvalitet.

Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Jeg trodde dvd-spilleren som kilde sendte ut et digitalt signal, og ikke komponent? signalet blir jo fortsatt konvertert og forringet ved bruk av komponent, i motsetning til DVI, som er et rent digitalt signal uten noen form for konvertering eller forringelse av kvalitet.
    Det er litt omstendig og komplisert å forklare hvordan dette fungerer. Siden jeg er litt lat foreslår jeg at du googler på MPEG-2. Du vil oppdage ting ang. DVI, komponent etc. du blir overrasket over.

B.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •