TV Tips

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23

Tråd: TV Tips

Newcomer Jokk3 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TV Tips

Hei!

Jeg hadde tenkt å kjøpe meg ny TV. Å det skal altså være en Full HD, 3D, LED Smart TV 55" til rundt 13 - 14 lapper. Å da lurer jeg på om noen hadde noen tips til hvilken TV jeg burde kjøpe !? Det jeg har kommet frem til er:

Komplett.no - Philips 55" 3D LED Smart TV 55PFL7606T

Komplett.no - LG 55" LED Cinema3D TV 55LW450N

Og jeg lurer også på om det er best å kjøpe LED, LCD eller Plasma ?

Takker for svar på forhånd.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt til sitt bruk, samt at rommet tv-en skal stå i har litt å si. Personlig mener jeg plasma gir best resultat hvis rom og bruksmønster tillater. Nå finnes ikke min favoritt for 2011 som 55", men den finnes som 51" og 64", alternativt en modell under på 59" (Samsung PS51D8005 / PS64D8005 / PS59D7005). Problemet er her er vel at Samsungen ligger under i størrelse (men veldig prisgunstig), 64"-eren ligger over ønsket størrelse OG pris, noe forsåvidt 59"-eren også gjør.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du sende meg link til de du anbefaler tror du ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett.no - Samsung 51" 3D Plasma Smart TV PS51D8005 (er du Canal Digital-kunde for parabol kan du få denne billigere)
    Komplett.no - Samsung 64" 3D Plasma Smart TV PS64D8005
    Expert.no - / Lyd & Bilde/Flat-TV/Plasma TV/Over 50"/SAMSUNG PS59D7005DKXXE 59" PLASMA TV (har visst gått ned i pris, dette virker som et knallkjøp nå)

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det ! Tror kanskje nesten jeg går for den siste du ga link til. Men kan du si meg hvordan 3D å 2D funker ? Jeg er ikke helt " inn " på det der enda :S

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jokk3
    Takk for det ! Tror kanskje nesten jeg går for den siste du ga link til. Men kan du si meg hvordan 3D å 2D funker ? Jeg er ikke helt " inn " på det der enda :S
    Litt usikker på hva du faktisk mener nå

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3D skjønner jeg hva er, men 2D !? Er ikke det sånn at du kan bytte mellom 2D å 3D, altså.. 2D da blir det som en normal TV uten 3D !? Eller... ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3D skjønner jeg hva er, men 2D !? Er ikke det sånn at du kan bytte mellom 2D å 3D, altså.. 2D da blir det som en normal TV uten 3D !? Eller... ?
    2D er "vanlig" TV, ja. 3D TV-er håndterer gjerne også 2D, ellers ville de vært temmelig ubrukelige

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om du har pc mye tilkoblet ville jeg valgt LED. Den philipsen du linka til, 7606 har fått veldig god omtale om du skal vurdere LED ville jeg gått for den

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker omtrent PCn 24/7 på TVen så tror nok at jeg går for den ja ! Men en ting jeg lurer på, hz på TV, hva er det !? Phillipsen har 400hz. Er det meningen at den skal være minst mulig eller mest mulig ?

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg bruker omtrent PCn 24/7 på TVen så tror nok at jeg går for den ja ! Men en ting jeg lurer på, hz på TV, hva er det !? Phillipsen har 400hz. Er det meningen at den skal være minst mulig eller mest mulig ?
    Mest mulig!! Tv og hjemmekino: Vi knuser TV-mytene - DinSide Bolig

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da bør du absolutt gå for LED og ja - mest mulig hz

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fatter fremdeles ikke denne besettelsen på Hz... signalene er bare 50Hz (evt. 60Hz) uansett hvordan du vrir og vrenger på det. De aller fleste skrur uansett av interpolering, og bruker man den til PC så vil man i HVERT FALL ha det av fordi det introduserer unødvendig latency. Det er en ganske utbredt misforståelse at flere hundre Hz er bra. Det er marketingbuzz fra ende til annen. Det er vel heller ingen tv-er som har noe mer enn 100Hz uten prosessering det jeg vet, men det forutsetter jo at kilden (f.eks. en PC) også kjører på 100Hz for at man skal få noen reell glede av det.

3D kjører også på 100Hz for materiale som normalt er 50Hz dersom det er aktiv 3D. Denne frekvensen burde egentlig ikke være et kriterie i det hele tatt da det er så mye annet som spiller inn på et godt bilde.

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Jeg fatter fremdeles ikke denne besettelsen på Hz... signalene er bare 50Hz (evt. 60Hz) uansett hvordan du vrir og vrenger på det. De aller fleste skrur uansett av interpolering, og bruker man den til PC så vil man i HVERT FALL ha det av fordi det introduserer unødvendig latency. Det er en ganske utbredt misforståelse at flere hundre Hz er bra. Det er marketingbuzz fra ende til annen. Det er vel heller ingen tv-er som har noe mer enn 100Hz uten prosessering det jeg vet, men det forutsetter jo at kilden (f.eks. en PC) også kjører på 100Hz for at man skal få noen reell glede av det.

3D kjører også på 100Hz for materiale som normalt er 50Hz dersom det er aktiv 3D. Denne frekvensen burde egentlig ikke være et kriterie i det hele tatt da det er så mye annet som spiller inn på et godt bilde.
    Det er vel uansett en grei regel å velge en tv med mest hz enn mindre, slik jeg har forstått det. Den gang jeg valgte tv var det enten 50hz eller 100 hz og da var det "opplagt" at man da skulle gå for en 100 hz. Husker ikke helt grunnen lenger, men det hadde vel noe med oppdatering av bilde og at man lettere kan oppdage skyvninger eller andre ting som ikke henger helt med om man har lavere hz?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge Plasma gir meg størst mulig tv og bilde for pengene så holder ihvertfall jeg meg til plasma:-D

Dette meg innbrenning er ikke det det engang var, ihvertfall på de nye Samsung modellene og om det skulle komme IR så finnes det vaskeprogram for dette...JEG hadde ikke brydd eller heftet meg i dette med innbrenning, for det vil neppe plage meg uansett...men det er meg:-D...men noen elsker å rope ut "innbrenning" og det kommer gjerne fra de som aldri har eid en plasma skjerm..de er verst!

Jeg testet Samsung UE55D8005 LED... der kan man virkelig snakke om lite tv for pengene:-D

Geir

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for all hjelp !

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    Så lenge Plasma gir meg størst mulig tv og bilde for pengene så holder ihvertfall jeg meg til plasma:-D

Dette meg innbrenning er ikke det det engang var, ihvertfall på de nye Samsung modellene og om det skulle komme IR så finnes det vaskeprogram for dette...JEG hadde ikke brydd eller heftet meg i dette med innbrenning, for det vil neppe plage meg uansett...men det er meg:-D...men noen elsker å rope ut "innbrenning" og det kommer gjerne fra de som aldri har eid en plasma skjerm..de er verst!

Jeg testet Samsung UE55D8005 LED... der kan man virkelig snakke om lite tv for pengene:-D

Geir
    Flere som har klagd og byttet inn samsungen der ja, bl.a mot den philipsen jeg nevnte 7606 og blitt strålende fornøyd selv er jeg LCD/LED fyr, liker fargene og kontrastene man får, samt bildet man får ved tilkobling av pc, noe jeg syner blir kornete/lite oppløst med plasma tilkoblet

EDIT: Ble det noe TV på deg, og isåfall hvilken?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enda veldig usikker :S Jeg har hørt med flere som har hatt 3D TVer, og de ble veldig skuffa grunnet at når de skulle se vanlig TV så ble det usedvanlig dårlig kvalitet.. Er dette tilfelle ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YeOlde
    Flere som har klagd og byttet inn samsungen der ja, bl.a mot den philipsen jeg nevnte 7606 og blitt strålende fornøyd selv er jeg LCD/LED fyr, liker fargene og kontrastene man får, samt bildet man får ved tilkobling av pc, noe jeg syner blir kornete/lite oppløst med plasma tilkoblet

EDIT: Ble det noe TV på deg, og isåfall hvilken?
    Blir det samme Philips modell som elkjop har i sitt sortiment og heter PFL7666T?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •