Blir 2012 året Pioneer Kuro faller av tronen? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 105
    Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Alle lager crap, men noen prøver ihvertfall å gjøre noe nytt og forbedret hvert år. Samsung hadde det beste utgangspunktet i LCD modellene fra 2010 og har siden bare resirkulert det samme med ny design år etter år uten noen tegn til innovasjon med unntak av programvare og estetikken.

At Samsung og forsåvidt LG skal plutselig revolusjonere tv bransjen med en helt feilfri og perfekt tv på første forsøk når de har hatt 3-4 år med LED utvikling som har mer eller mindre gått i stå for Samsung sin del ihvertfall. LG har ihvertfall en unnskyldning med at de aldri hadde samme bildekvalitet på LCD divisjonen og har brukt litt tid på å komme opp på siden av Samsung på LED tvene sine.

Men ingenting hadde frydet meg mer enn at begge to klarer å knuse Plasmaene fra dag 1 og at prisene daler kjapt og størrelsene de blir produsert i øker.
    Da får vi bare vente på Pioneer OLED 60, 80 og 100"

(kanskje ikke bare en drømm...)
    8)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde forventet en mer eller mindre perfekt tv isåfall hvis det var tilfelle. Stor fallhøyde for Pioneer ihvertfall hvis de noensinne gjenoppsto.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nesten glemt bort tråden min! mange å svare på od kommentere. Det har gått cirka et halvt år siden jeg lagde tråden, jeg tror (som jeg egentlig visste) at vi kan komme fram til at Kuro forsatt er best! VT50'n kom veldig nærme, men ikke nærme nok til å slå ut gamle Kuro.

Sitat Opprinnelig postet av Lowlevel
    Har du bevis?

Fått 9706 i hus og ingen av dine modeller kan sammenlignes. For meg så virker plasma blassere.
    Kona ler når jeg pauser Get boxen bare for å nyte kontrastene, fargene, skarpheten og det virkelige svarte mørket.
    LITT sent svar, men ja så klart jeg har bevis. VT30 har vunnet alt av "årets TV" og "beste TV" 2011 fra EISA og andre kjente sider. I tillegg til det var det den TVen som hadde best sort nivå/kontrast i 2011 (utenom Sharp Elite).

Å si at Philips TVen der er bedre enn en Kuro er en skam! Som andre har vist i tråden her har Philips 9706 en meget respektabel bilde, men ikke i nærheten av Kuro nivå, eller VT30 for den sakskyld. 0.02cd/m2 sort nivå og ~ 5000:1 i kontrast er flott, men er litt av det korte slaget sammen lignet mot en Kuro med 0.003cd/m² (i følge HomeTheater, CNET og HDTVTest) og HT målte kontrasten til å være 37 700:1, det er 7 GANGER høyere enn Philips 9706. Men men, å sammenligne 2 forskjellige kontraster fra 2 forskjellige tester er ikke enkelt, men gang etter gang, test etter test er det Kuro som kommer på topp, og Panasonic TVene er nærmest. Farger er en helt annen sak men Kuro kommer på topp der også.

Så med det i bak tanke, hvis vi spoler tilbake til desember 2011 så er beste flat skjermene som slik:

Kuro KRP 500-A > Kuro LX 5090 > Sharp Elite > Panasonic VT30 >>> Samsung PND8000, Philips 9607, Sony HX923, Panasonic GT30, osv

Sitat Opprinnelig postet av orso

Kan du backe det du sa om at "flere mener den er bedre enn Kuro". Jeg mener at når jeg gikk rundt og leste VX300 anmeldelser så kom de fleste fram til at den hadde "best sort..... siden Kuro", "mest presis fargegjengivelse.. siden Kuro" eller "høyest kontrast... siden Kuro"

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Janome
    Hva er det med den Kuro saken....til og med min 2 1/2 år gamle LG har bedre bilde enn denne....kanskje ikke så dypt sort nei, men mye livligere farger....tror ikke noen ever blir fornøyd med sortnivået i en TV....det perfekte kommer nok aldri, og er det perfekt er det for perfekt(kunstig)
    Dette går jo igjen i alle tester....Ikke Kurosort...men Hallo....tror at flere er klar for optikeren

En LG bedre enn en Kuro? Nå har jeg hørt alt

Sitat Opprinnelig postet av Janome
    Ikke fakta....men sånn oppfattet han modellen, er en test.

Nei, der har du feil. Når det er snakk om f.eks lyd, er det subjektiv (til en hvis grad). Leser vi en anmeldelse fra VG, Dinside, Dagbladet, Aftenposten osv om en TV, er det også, bare en subjektiv oppfattning fra anmelderen.

Men jeg (og mange andre på AVforum) som er interessert i fakta bruker kun sidene som viser objektiv fakta. Flatpanels, HDTVTest, CNET, HomeTheater er noen av de. De måler farge temperatur i kelvin, farge lyset, gamma tracking, ANSI kontrast, on/off kontrast, sort nivå, lys, osv. Tall lyver ikke. Man burde ikke stole 100% på en måling, men når flere kilder bekrefter at TV A har bedre farger og kontrast en TV B og alle kildene bruker matematiske målinger, så er det fakta. Det som er subjektiv er om du oppfatter nøyaktig farger som gode farger osv.

Jeg husker når en Sony kom ut (mener det var HX923) så fikk alle hetta fordi den hadde "BEST SORT NOEN GANG!!" "BEDRE ENN KURO!!" "ÅRETS TV!!!!" fordi lydogbilde og kanskje VG.no sa det, uten at de backet noe av det med faktiske tall.

Så kom Flatpanels og målte en objektiv sortnivå på 0.05cd/m² kontra VT30 på 0.013cd/m² og Kuro på 0.003cd/m².. Og deretter var det andre kilder som også målte DET SAMME resultatet for Sony'n. LG'n din fikk en flau 0.12c/dm² sort nivå, noe som er 40 ganger lysere enn en Kuro. Sier ikke at det er en dårlig TV, men burde ikke bli nevnt i samme tråd som en Kuro.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer KRP-500 Picture Quality Details | KRP-500 Testing & Comparing | Pioneer Television Contrast Ratio

Året der gik: Billedkvalitet - FlatpanelsDK

Les begrunnelsen over koffor Kuroen fremdeles er best på det rene 2D bilde.

Sharp Elite PRO-60X5FD 3D LED LCD HDTV HT Labs Measures | Home Theater
    Den eneste tven i målinger som er bedre totalt sett enn KRP-500. Kommer selvfølgelig ikkje til Europa pga pris.

Men uansett, er ikkje noe unaturlig at kunder ikkje skjønner at det du ser i butikken har null niks og si på ka bilde du får hjemme. Kuroen ser like dass ut som VT30 og D8005 pga plasma ser helt forferdelig ut i butikk, derfor bør man basere kjøp på tester med målinger og ikkje det du ser i butikk.

Hadde du slukket lyset i butikken oppe på Lagunen og alle tvene var optimalt innstilt hadde du sett ka det var med den som gjorde at den var såpass langt foran i 2008. Håpet er at VT50, E8005, OLEDene til Samsung og LG er feilfrie så det går an å bytte ut gamlingen i år med noe tilsvarende og større.

Og misforstå meg riktig, eg bryr meg null niks om ka merke det er på tven, om det kommer en Amoi eller Matsui som gruser alt av tver i 2012 så bytter eg glatt uavhengig av pris.

Sharp Elite er ikke bedre enn Pioneer Kuro. CNET har testet begge TVene, plus VT50. I følge CNET er Kuro KRP 500-A (Elite Kuro) forsatt den beste TVen, etterfulgt av VT50 (2012) og så Sharp Elite (2011.

Sharp Elite er den TVen (og CNET, HomeTheater bl.a. beviser det) som kommer NÆRMEST Kuro i form av sort nivå og kontrast (37 700:1 for Kuro, 25 000: 1 for Sharp Elite) men CNET mener VT50 er en bedre TV en Sharp Elite fordi som plasma har den ikke screen-uniformity problemer (aner ikke hva jeg skal oversette det til.. norsk er ikke morsmålet) som Sharpen, selvom den ikke hadde like bra total sort. Ikke bare det, men off-angle viewing er også naturligvis dårligere på en LED kontra plasma. Når har ikke jeg sett en Sharp Elite selv da, så jeg får ikke dømt den på samme måte som jeg kan dømme en Kuro eller VT50.

Det er synd at det var Sharp som kjøpte Elite merket, De hadde grenseløs budjsett og sjansen til å lage en komprimissløs TV. Perfekt for de som ønsker Kuro-kvalitet i daglys, men hadde det vært en Panasonic Elite (altså samme ingeniørene, budsjett osv bare med plasma og ikke LED) så kunne de kanskje laget en TV som slår Kuro på alle måter og nå ca 40,000:1 on/off kontrast kontra 38K:1 på Kuro

Skulle jeg plassert de topp 10 beste flat skjermene etter hva tester har målt ville det gått som så omtrent:

1. Pioneer Kuro KRP 500-A / Elite Kuro
    2. Pioneer Kuro LX5090
    3. Panasonic VT50 (kanskje 4. plass?)
    4. Sharp Elite (kanskje 3. ?)
    5. Panasonic GT50
    6. Panasonic ST50
    7. blank
    8. blank
    9. blank
    10. blank

forslag til resten.. Sony HX955 eller hva 2012 flagskipet heter.. Samsung PNE6500.. Nye Philips flagskipet.. Gamle VT30..

Kan klage og hate listen så mye dere vil, er forberedt på å backe hver eneste plass! (utenom 3. - 4. plass fordi jeg har ingen mulighet til å se sharp elite selv, og sharp elite fikk bedre resultater, men har sine naturlig begrensninger som har negativ effekt på bilde)

------------------------------------------------------------
    Tror det holder med posting nå. Føles nesten som om jeg snakker med meg selv. Sånn går når du glemmer en tråd i 6 mnd

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor ville du plassert 8. generasjon Pioneer (Første generasjon med Kuro) (PDP-LX508 osv)

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BaronRibsskog
    Hvor ville du plassert 8. generasjon Pioneer (Første generasjon med Kuro) (PDP-LX508 osv)

Det blir for vanskelig å si. Det er så mange variabler når man sammenlikner TVer. 8. generasjons Kuro er ikke Full-HD heller, så det er enda en ting vi må ta i betraktning. Men den har veldig, veldig dyp sort og høy kontrast. Den er helt klart ikke like god som 9. generasjons Kuro, altså KRP 500-A og LX5090, og Sharp Elite sine målinger slår alle flat skjermer uten om 9. generasjons Kuro. Etterom VT50 er såpass nærme Kuro 9G, og de 3 dyreste Panasonic 2012 modellene er så like kan vi trygt si at de er bedre en Kuro 8G de også.

Etter de top 6 som jeg nevnte blir det litt mer subjektivt, men jeg er sikker på at Philips 2012 flagskipet, Panasonic VT30 fra 2011, Sony 2012 flagskip, Samsung PNE6500 or Samsung 2012 plasma flagskipet krangler alle om å få plass i top 10 etter ST50. Er mulig den nye Philipsen og Sonyen blir bedre enn ST50, men tror ikke noen 2012 TVer vil overgå VT50.
    Etter det igjen så har vi Samsung PND8000, Panasonic UT50, LG LED og plasma flagskip, Panasonic GT30, Philips 9706, Sony HX932, Sony HX855, Panasonic VT20, Samsung PNC8000, Samsung ES8005 osv.. (Ingen spesifikk rekkefølge jeg bare hiver de i samme bøtte)

Jeg tror Pioneer Kuro 8G er næremere andre gruppa enn første gruppa, men det er forsatt helt vilt å tro, TVen er trossalt 5 år gammel..

Den har i hvert fall en kontrast (3500:1) som er lik high end LED og non-panasonic plasma TVer. fra 2011-12. sort nivået er kun slått av 9G kuro TVer, Sharp Elite, Panasonic 2012 TVer, VT30 og er på lik linje med Philips 9706!

Active BaronRibsskog sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Det blir for vanskelig å si. Det er så mange variabler når man sammenlikner TVer. 8. generasjons Kuro er ikke Full-HD heller, så det er enda en ting vi må ta i betraktning. Men den har veldig, veldig dyp sort og høy kontrast. Den er helt klart ikke like god som 9. generasjons Kuro, altså KRP 500-A og LX5090
    Det er feil. 8G Pioneer var Full-HD. (PDP-LX508)

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man må nesten se totalen. Pioneer skjermene er slik jeg har forstått det, fra bedrevitere, blitt forbigått på f.eks hvitfarge og bevegelse/panorering for lenge siden. Forskjellen på sortnivå er vel så ekstremt liten at man man nesten ha bekmørkt rom for å kunne skille.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man må nesten se totalen. Pioneer skjermene er slik jeg har forstått det, fra bedrevitere, blitt forbigått på f.eks hvitfarge og bevegelse/panorering for lenge siden. Forskjellen på sortnivå er vel så ekstremt liten at man man nesten ha bekmørkt rom for å kunne skille.
    Nå må du ikke banne i kirken, da...

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Nå må du ikke banne i kirken, da...
    Det er Loewe som er best. Sånn er det bare.

Hvert fall når det kommer til design.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KRP er en nyanse sortere på det svarte, men den forskjellen er så liten at eg lever greit med VT50en siden den er større. Bevegelsen på film i 24p er no så likt at eg knapt ser noen forskjell. Kan jo selvfølgelig kline på IFC på medium og ødelegge hele film opplevelsen men ellers er det veldig likt.

Tok bare 4 år for en tv å utligne forspranget som den hadde selv om folk som ikkje har peiling hevdet at den har vært slått i åresvis av alle mulige råtne modeller.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Amen!
    Husker jeg fikk hakeslepp da jeg så hvor dårlig pioneerskjermene var på panorering etter alt skrytet av disse skjermene her på forumet for en del år siden.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KRP er en nyanse sortere på det svarte, men den forskjellen er så liten at eg lever greit med VT50en siden den er større. Bevegelsen på film i 24p er no så likt at eg knapt ser noen forskjell. Kan jo selvfølgelig kline på IFC på medium og ødelegge hele film opplevelsen men ellers er det veldig likt.

Tok bare 4 år for en tv å utligne forspranget som den hadde selv om folk som ikkje har peiling hevdet at den har vært slått i åresvis av alle mulige råtne modeller.

VT50 kommer veldig nærme på alt, men så vidt jeg ar forstått har Kuro forsatt nærmere 6500 Kelvin enn VT50, samt andre bedre målinger med fargene, og som du sier, en nyanse sortere på det svarte

Har vel sagt det her siden 2008, men NESTE ÅR så vinner Panasonic?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært fine greier det, men en 13G Kuro hadde vært endå bedre hadde de fortsatt å lage tver.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VT50 kommer veldig nærme på alt, men så vidt jeg ar forstått har Kuro forsatt nærmere 6500 Kelvin enn VT50, samt andre bedre målinger med fargene, og som du sier, en nyanse sortere på det svarte

Har vel sagt det her siden 2008, men NESTE ÅR så vinner Panasonic?
    Skal du gjøre en skikkelig test så må begge skjermene kalibreres, så må de blindtestes ved siden av hverandre. Når ting er så likt som det er her, hvor Pioneer er bedre på noe og Panasonic bedre på andre områder, så holder det ikke med noen måleresultater opp mot hverandre. Du vet ikke hva som er viktigst totalt sett. Ørlite bedre kelvin og sortnivå eller bedre hvit farge og evne til å takle panoreringer? Umulig å vite uten en skikkelig blindtest hvor du dessuten fjerner forutinntatte tanker og utseendet heller ikke er med på å påvirke (kantene dekkes til på begge).

Noe annen enn en blindtest blir bare synsing.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du gjøre en skikkelig test så må begge skjermene kalibreres, så må de blindtestes ved siden av hverandre. Når ting er så likt som det er her, hvor Pioneer er bedre på noe og Panasonic bedre på andre områder, så holder det ikke med noen måleresultater opp mot hverandre. Du vet ikke hva som er viktigst totalt sett. Ørlite bedre kelvin og sortnivå eller bedre hvit farge og evne til å takle panoreringer? Umulig å vite uten en skikkelig blindtest hvor du dessuten fjerner forutinntatte tanker og utseendet heller ikke er med på å påvirke (kantene dekkes til på begge).

Noe annen enn en blindtest blir bare synsing.

Det har blitt bevist gang på gang (CNET, Flatpanels, HDTVTest, HomeTheater) at Kuro har mer nøyaktig farger og dyperesort nivå + høyere kontrast, men hvor har du det fra at andre TVer har bedre hvit farge og panoreringer? har aldri lest dette før..

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har blitt bevist gang på gang (CNET, Flatpanels, HDTVTest, HomeTheater) at Kuro har mer nøyaktig farger og dyperesort nivå + høyere kontrast, men hvor har du det fra at andre TVer har bedre hvit farge og panoreringer? har aldri lest dette før..
    Så vidt jeg vet har man ikke blindtestet. Panasonic er bedre på enkelte områder og sortnivået er ikke nødvendigvis en forskjell man kan se. Du kan ikke da automatisk si at Pioneeren er bedre totalt sett. Kanskje, kanskje ikke.

Mener at flere testere har hevdet at hvitt er hvitere på Panasonic og har vært det lenge. Haugen tror jeg har nevnt det. Husker ikke sikkert hvem som har nevnt det med panoreringer, men lurer på om bl.a. tyske AREADVD har skrevet det.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt at eg har en 50" KRP og en VT50 og kan se de head to head og KRP er marginalt bedre på de tingene som kan måles. Hvitere hvit betyr ikkje at den viser riktig hvit heller iforhold til REC709.

Newcomer bender sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt at eg har en 50" KRP og en VT50 og kan se de head to head og KRP er marginalt bedre på de tingene som kan måles. Hvitere hvit betyr ikkje at den viser riktig hvit heller iforhold til REC709.
    Samme her. Har begge og syns KRP'n er litt bedre på noen punkter.

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •