Blir 2012 året Pioneer Kuro faller av tronen? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 105
    Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Problemet Trond er at diskusjonen har vel foregått sånn som dette hittil.
    Min tv er nyere og derfor bedre enn din
    Koffor det?
    Fordet eg tror det pga eg eier en sånn og det er 2012 så då må alt være bedre.

Litt sånn barneskoledebattnivå, men Ballis har no hvertfall nevnt noe han nevner som han vektlegger mer enn kun bildet og det er jo fair det.
    +1 8)

Hvis bare Sharp får kontroll på blåstikket sitt, så er det en verdig konkurrent til Pioneer KURO KRP modellene..
    (det kan vel også nevnes at Sharp og Pioneer hadde og har et godt og nært samarbeid på skjermfronten).
    Regner også med at Pioneer ELITE TV (Sharp) 2012 modeller kanskje kommer til europa, og kanskje kommer KURO navnet også tilbake også her... Sweet dreams!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min egen del, eg prøver å kjøpe det beste tilgjengelig i en vettug prisklasse. Eg oppgraderte RXV1900 til 2067 og BDPLX71 til Oppo BDP93 pga eg trodde at det skulle komme ut en noenlunde tilsvarende tv ifjor med 3Den som eg hadde lyst på. Noe som det forsåvidt gjorde i HX923 og VT30. Men eg takler ikkje cloudingen, halo og black crush effektene som det heter på godt engelsk, irriterer for meg for mye til å sette pris på det totale bildet de gir.
    Og fikk litt angst på tanken på å levere inn en 65 tommer på service pga grønnskjær i panelet.

Hvis OLEDene er så bra som de teoretisk kan bli, eller Samsung Sony eller Panasonic klarer å få bukt med 2011 problematikken så er det hvertfall en oppgradering på vei i 2012 for min egen del. Merket gir eg 1000-0 i, har fremdeles kvitteringen på D8005 som eg avbestilte i mai ifjor.

Sharp Eliten tror eg vi kan sette en tjukk tusjstrek over, for dyr og for stor for europeiske stuer. Kommer då en 9 serie som blir det nærmeste man kommer til sikkert en fantastisk høy pris.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er best spent på hva Apple kommer med, da det ryktes at de også kommer med TV`r, mest sannsynelig med Sharp paneler. Kansje det endelig kommer en smart-TV som virkelig er smart.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelper hvertfall på at de blir mye kjappere, føler liksom at det begynner å bli mer eller mindre som en PC med skjerm som man kan bytte ut det ene og det andre. Snart kan man vel oppgradere skjermkortet, prosessor og RAM hver tredje måned for å oppnå bedre bilde og kjappere smart funksjoner.

Vet at på Samsung sine tver så kan man det fra i år av på RAMen mener eg.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TV Dinnah
    Når vi snakker om referanseskjermer, hvor bra er egentlig Philips 9706 med "Motheye-filter" i forhold til Kuro og de beste tv-ene fra 2011? Enten den eller HX920 er vel de eneste LCD-en jeg ville vurdert.
    Kikket litt på denne tv'en etter å ha lest testen på tek.no hvor de skrøyt hemningsløst av den.

Modellen jeg tittet på stod som vanlig i dynamisk i den butikken den stod i. Den hadde en Samsung D8005 ved siden av seg.

Philips'en i dynamisk eller standard for den saks skyld var rett å slett ræva. Den hadde etterslep, den hadde et elendig detalje nivå, den var blass i fargene. Samsungen som stod ved siden av knuste den sønder å sammen i samme innstillinger.

Etter å ha slått av nesten alt av de 100 forskjellige bilde"forbedrings" kretsene begynnte bevegelsene å henge litt mer med men bildet var fremdeles ikke godt nok. Skal sies at bildet på D8005 ikke var spesiellt bra det heller. Det skrek etter oppmerksomhet og var alfor lysskarpt og fargene virket til å være satt fyr på. Ser knall å freskt ut der den henger blant de andre tv'ene men det er ikke slik bilde egentlig skal se ut. Den er way off. (lekte ikke noe med innstilingene på den).

En prof kalibrering kan sikkert hente frem en del i 9706. Men hvor mange prosent av kjøpere idag får tv'en sin profesjonellt kalibrert? Så med andre ord er det mange som sitte hjemme med dyre LED tv'er som gir håpløst dårlig bilde.

Var fristet til å kjøpe meg en 9706 etter å ha lest testen da jeg gjerne vil ha en litt mer elegant tv og ikke minst større enn min gamle Pioneer 42. Dessuten er jeg sucker for ambilight.

Blei ikke noe handel gitt. Som det alltid er når jeg ser på LCD/LED tv'er. De er rett å slett ikke gode nok til å erstatte en 4 år gammel plasma.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HX920 modellene med cinema mode og flatpanels innstillingene er hvertfall veldig bra så lenge de ikkje står på Samsung modus. Hadde en kunde som hadde kjøpt seg en 9706 og nevnte alt det negative du nettop nevnte, han var såpass misfornøyd at han heller beholdt 9703 modellen han hadde. Han kunne ikkje bruke de med reflektiv skjerm pga lysforholdene.

D8005en i LED har ikkje riktig farger uansett ka man gjør instillingsmessig eller kalibreringsmessig, gamma verdiene er all over the place. Dynamisk for mye farger, Standard for blass, Film altfor mørk osv. 9706 er bedre pga motheye filteret og antall dimmesoner, idiotisk at det er maks 46 tommer men men.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reflektiv skjerm?

Morsomt. Nå har jeg 9706 med absolutt ingen form for refektive problemer. Virker som om noen kommenterer noe de ikke har greie på.
    Noe som kanskje er litt av problemet på denne type web sites?
    Uansett, etter å ha sittet på gjerdet veeeldig lenge har jeg nå kjøpt 46pfl9706. Uten å ha tweeket innstillinger er jeg veldig fornøyd med bildet.
    Må faktisk innimellom pause bildet bare for å nyte forskjellen på da og nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å gjøre det tolkbart i en setning uten spydigheter, han kunne ikkje bruke skjermer som var reflektiv altså Sony sine HX, NX og alle Samsung sine tver eller Plasma generelt og 9706 som skal være den beste matte skjermen var ikkje så bra som han trodde og beholdt dermed sin 9703. Han klaget på banding generelt sett..

PS! Du kan hvertfall begynne å tweake den med å sitte den i cinema mode og ta av clear LCD sånn at farge temperaturen og fargegjengivelsen blir mer eller mindre riktig. All prosessering som digital noise reduction og alt det vaset inne på pixel perfect HD menyen er bare å ta av. Dynamic backlightingen skal være på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Absolutt ikke. Philips TVen var ikke årets TV engang... Panasonic VT30 og Samsung PND8000 var bedre skjermer.

European 3D TV 2011-2012 - Philips 46PFL9706 | EISA - The European Imaging and Sound Association

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beste 3D tv 2011.

Newcomer RamGuy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes det er smått utrolig at ingen, selv flere år etter at Pioneer sluttet med sin Plasma produksjon ikke har klart å produsere bedre TV-er..

Ja nyere modeller har kanskje diverse fancy funksjoner, 3D osv osv som ikke siste generasjon Pioneer Kuro har men der stopper det jaggu meg også. Prosessering, sortnivå, fargekvalitet, ja kort sagt alt er ikke om nødvendigvis noe dårligere men hvertfall ikke bedre og det er og blir for dårlig.

Har vell mer eller mindre innsett at jeg må vente på 60" OLED til fornuftige priser før det kommer en verdig arvtager til min LX5090H. Skulle gjerne hatt 60" eller større, men jeg betaler ikke 20'000kr+ for noe som praktisk talt ikke er noe bedre TV.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden eg har både en KRP og en VT50 så er det flere likheter enn forskjeller, VT50en er mer eller mindre tilsvarende + alt det du nevner. KRPen sin Pure mode er mer naturlig men fikk den stilt inn sånn at de er mer eller mindre lik i ansiktstoner og fargegjengivelse. Var litt for mye rødt i bildet.
    KRPen har marginalt bedre sort, men mer buzzing. VT50 har mer futt i lysstyrken osv.

Siden det er rullebåndsfabrikkene Samsung og LG som kommer med de første OLEDene så vil det være et hav av produksjonsfeil i første generasjon uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min gode gamle Pioneer PDP-506FDE gikk fløyten med et smell i går kveld (strømforsyningen muligens). Så nå er det godt mulig det blir ny TV.

Hvis jeg kan kjøpe en ny TV like god som 5090'en til ca. 20 000,- så ville jeg vært fornøyd.

Vil jeg bli skuffet av en Pana VT50? Har sett den hos Elkjøp, men det er jo umulig å bedømme bildekvaliteten i sånne lokaler. Ikke vet jeg hvordan signalkvaliteten er heller..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden eg har både en KRP og en VT50 så er det flere likheter enn forskjeller, VT50en er mer eller mindre tilsvarende + alt det du nevner. KRPen sin Pure mode er mer naturlig men fikk den stilt inn sånn at de er mer eller mindre lik i ansiktstoner og fargegjengivelse. Var litt for mye rødt i bildet.
    KRPen har marginalt bedre sort, men mer buzzing. VT50 har mer futt i lysstyrken osv.
    Det er nøyaktig samme opplevelse som jeg har hatt her i huset med KRP-500 og VT50. Jeg kunne nesten brukt samme ord som deg

Vil jeg bli skuffet av en Pana VT50? Har sett den hos Elkjøp, men det er jo umulig å bedømme bildekvaliteten i sånne lokaler. Ikke vet jeg hvordan signalkvaliteten er heller..
    Så lenge du har 30 dagers returrett, så kan du jo bare levere den tilbake om den ikke står til forventningene?

Siden det er rullebåndsfabrikkene Samsung og LG som kommer med de første OLEDene så vil det være et hav av produksjonsfeil i første generasjon uansett.
    Det kan godt være at du har rett i dette. Men jeg forventer nesten at de har luket bort det meste av barnesykdommene siden dette skal være et "premium"-produkt og der produksjonskontrollen bør være god.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"Rullebåndsfabrikkene Samsung og LG"...? Ja vel, hvem av TV-produsentene produserer annerledes enn dem...?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen produsenter holder seg til det de kan og prøver ikkje å lage enhver dings maksimert for profitt mens kvaliteten synker tilsvarende. Fra å ha de beste LCDer i 2009 til å ha gjennomsnittlige LED med ørten iboende produksjonsfeil som tydeligvis er standard på alle i mer eller mindre grad så ser eg på Samsung med unntak av Plasmaen/telefonene og tabsene som ett lite hakk over hitachi i kvalitet.

LG har heller aldri laget en referanse i tv-markedet noensinne som setter standard i bildekvalitet, de har laget gode billige LCD iforhold til prisen og lager helt ok LED i år 2012.

Poenget mitt er at de bør slutte å lage 2129328310 modeller med minimale forskjeller og heller fokusere på en håndfull og prøve å lage disse best mulig istedenfor å lage tannbørster og rikstv dekodere som funker i 50% av tilfellene.

Panasonic, Sharp og Pioneer holder/holdt seg mer eller mindre til det de kan og har ihvertfall forbedret seg de senere år eller prøvd i beste fall.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic, Sharp og Pioneer holder/holdt seg mer eller mindre til det de kan og har ihvertfall forbedret seg de senere år eller prøvd i beste fall.
    Jeg lovet meg selv å ikke bite på flere slike, men jeg er fryktelig dårlig på å holde løftene mine til meg selv!

Etter det jeg har sett så langt i år, så mener jeg fremdeles at Samsung faktisk er den av plasmaprodusentene som får mest ting rett. På papiret har Samsungene dårligere specs, men de leverer i hvert fall (for det meste) i henhold til hva de lover.

Det virker som om du her påstår at verken Samsung eller LG har forbedret seg noe fra år til år, hvilket er totalt feil.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står innimellom at Plasmaen er alibiet deres i tv verden så har ikkje glemt den. Ellers er ingenting forbedret i den andre delen av tv produksjonen til Samsung.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står innimellom at Plasmaen er alibiet deres i tv verden så har ikkje glemt den. Ellers er ingenting forbedret i den andre delen av tv produksjonen til Samsung.
    Det kommer helt sinnssvakt med crap fra både Pioneer og Panasonic også, bare så det er sagt...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle lager crap, men noen prøver ihvertfall å gjøre noe nytt og forbedret hvert år. Samsung hadde det beste utgangspunktet i LCD modellene fra 2010 og har siden bare resirkulert det samme med ny design år etter år uten noen tegn til innovasjon med unntak av programvare og estetikken.

At Samsung og forsåvidt LG skal plutselig revolusjonere tv bransjen med en helt feilfri og perfekt tv på første forsøk når de har hatt 3-4 år med LED utvikling som har mer eller mindre gått i stå for Samsung sin del ihvertfall. LG har ihvertfall en unnskyldning med at de aldri hadde samme bildekvalitet på LCD divisjonen og har brukt litt tid på å komme opp på siden av Samsung på LED tvene sine.

Men ingenting hadde frydet meg mer enn at begge to klarer å knuse Plasmaene fra dag 1 og at prisene daler kjapt og størrelsene de blir produsert i øker.

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •