Blir 2012 året Pioneer Kuro faller av tronen? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 105
    Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Janome
    Tja....er mange som tviholder på sin gamle CRT også...ingen er bedre enn den osv
    Saklig!:roll::roll: :roll:

Gammel svart/hvitt TV fra 60-tallet er vel aller best?

Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Saklig!:roll::roll: :roll:

Gammel svart/hvitt TV fra 60-tallet er vel aller best?
    iallefall saklig ift kuro debatt, at denne er bedre enn dagens tver

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pirates of caribbean. - YouTube
    Pioneer KURO PDP-6020FD - YouTube

PANASONIC 65VT30 - FIREWORKS - YouTube
    Nærmeste tv man kommer er VT30 i Plasma.

Samsung 46D8000 vs. Sony 46HX920 - AVRUPA Elektronik - YouTube
    Og dette er beste LED.

Blir ikkje overrasket om du mener at alle andre tvene i disse videoene knuser Kuroen, men tenkte at siden tekst og meningsytringer fra profesjonelle tv testere ikkje gjør inntrykk så skulle eg prøve med videoer.

PS! Vet at filming av tver ikkje gir en nøyaktig fremstilling av noe som helst. Men det er hvertfall bedre enn en butikkfremstilling med 900000 lyskilder.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    For å bidra litt..... TULL OG VAS!

Det er umulig å lage bedre tv en pioneer kuro, blant annet EU sitt krav til strømforbruk... (min KRP-600A sluker opptill 0,5Kw) og det blir det varme av).

Det er kun proff modeller som kan komme i nærheten, der gjelder ikke energikrav.

Muligens Oled vil tukte Pioneer Kuro, men gjenstår å se... men Oled har også sine svakheter blant annet at blåfargen "dør" fortere en de andre fargene...

Tiden vil vise :-)
    Blir litt som å si at en bil er raskere fordi den har fler hestekrefter. Med det resonementet vil jeg sammenligne Kuroen med en gammel amerikaner. Ett flott klenodie fra fortiden, overmoden for pensjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    panasonic 65vt30 showing kuro demo disc - YouTube
    Her er noe helt annet enn Kuro, 3D DLNA og godt sortnivå. Har selv sett Kurofargene, blir liksom røykte farger, ikke ordentlig smash i fargene. Men Tven er jo gammel, og teknologien har gått videre
    Ikke minst str, den hadde aldri Kuro så stor

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kuro har de riktigste fargene, den dypeste sorten med mest detaljer i bildet. Hadde det vært en Kuro 65 tommer med 3D og alt det greiene som følger med idag til 25000 kroner hadde ikkje dette vært oppe til diskusjon engang om ka som er den beste tven.

Men man har jo stadig folk som kjøper TV basert på butikkmoduser eller kor tynn en edge LED kan bli. Vi har en D8005 LED hengende over en HX920 og hvis du trykker deg inn på den siste posten min med youtube videoen av HX920 og D8005 fra Samsung så ser den akkurat sånn ut med innstillinger fra Flatpanels i butikk men folk kjøper Samsungen like fullt. Det sier mer om ka de er klar til å godta bildemessig enn at det er gode tver og at design teller mer enn ytelse.

Når man bruker en 4 år gammel klassiker som en slags benchmark mot den dyreste LED tven noensinne i USA og den såvidt slår Plasmaen i alle mulige målinger så er det fordummende at folk med alt mulig rask fra 2009 og 2010 skal komme her og hevde at de vet bedre pga de sitter på en eller annen fancy overpriset kant-LED som er veldig tynn og fin uten noe annet enn meningsytringer med null substans.

Kommer VT50 E8005 OLED Crystal LED eller ett eller annet med ett 0.00 noe i sortnivå med riktig fargegjengivelse med god 3D ytelse, uten hakking, fosfor spor, panelfeil og i 65+ tommer så er det min neste TV. Stoler mer på vitenskapelige målinger enn ka man synes sjøl om det man eier. Eneste eg hadde hørt på her inne om ka eg skulle velge av tver hadde vært J.Haugen som har hatt nesten alt som kan krype og gå av tver. Han hadde hvertfall gode argumenter for å bytte fra KRP-500 til HX920.

Antar dette ikkje er nok popp for deg då, The KURO Experience - Pioneer - [Pioneer's Extreme Contrast KURO Plasma - H.264] - YouTube

Hvis du kan lese sortnivå målingen der så kan du sikkert lese sortnivå målingen her

Panasonic TX-P65VT30B Calibration
    PDP-LX5090 Pioneer Kuro Plasma HDTV Review Conclusion

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Topic er "Blir 2012 året Pioneer Kuro faller av tronen?". Disse TV`ene er best på ett fåtall områder, ikke lenger engang med stor margin. Det er ufattelig mange aspekter utover pioneers styrker, som bør overveies når man kjøper en tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Topic er "Blir 2012 året Pioneer Kuro faller av tronen?". Disse TV`ene er best på ett fåtall områder, ikke lenger engang med stor margin. Det er ufattelig mange aspekter utover pioneers styrker, som bør overveies når man kjøper en tv.
    Det jeg og mener....verdensbeste i 2008, men nå er vi i 2012...Hallo Tronen er forlengst i andre hender

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tronen er i Sharp Elite sine hender, så kommer KRP, så kommer LX5090 så kommer VT30/HX920 osv osv. Troll som PGY tar eg med en stor klype salt. Antar du har løpt gjennom en butikk og sett en Kuro for 4 år siden, hadde ikkje råd og løp videre. Skal gi deg ett hint, alle plasma i en butikk ser helt forferdelig ut i år 2012 selv om de knuser alt annet på markedet hjemme i stuen.

Ballis: Vi er egentlig enige, eg vil bare ha en marginalt bedre VT30 med riktige farger ut av eske og resten av greiene som alle de nye har uten feil. Merket spiller ingen rolle.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pinlig

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt du har skrevet i denne tråden ja, bare å tråle igjennom og se at det finnes ikkje ett eneste vettugt argument, men bare oneliners uten substans. Blir ikkje fakta av å gjenta noe gang på gang skjønner du.
    Nivået på kommentarene i denne tråden rivaliserer United og Liverpool diskusjonene på Dagbladet hittil ihvertfall.
    Det du burde og skulle gjort er å gå opp på Lefdal, prute på de 15000 de har den til, ta den med hjem, stille den inn og få kunnskap og hvis du då er misfornøyd ta og returner den innen 30 dager og så dele dine synspunkter.

Året der gik: Billedkvalitet - FlatpanelsDK

Rasmus Larsen har så mye bedre greie på TVene som har vært, er og kommer at man burde bare lese og prøve å skjønne seg på ka som har skjedd de siste årene og det som vil dukke opp i fremtiden.

Og for å underbygge min forrige ranking av tver:

Best 5 HDTVs: Picture quality - CNET Reviews Vet at det kommer til å forsvinne i en tirade av vås, men Sharp Elite er den beste tven i år 2011 og generelt sett overall per dags dato.

Sharp Elite PRO-60X5FD 3D LED LCD HDTV | Home Theater Og der var den head to head med Kuro plasmaen. De var tom for de beste tvene den dagen så de fant en gammel klassiker som har dårligere sort, fargegjengivelse, innsynsvinkel og bevegelse å sammenligne med... Ikkje hadde den 3D og var 2 millimeter tynn heller.

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi snakker om referanseskjermer, hvor bra er egentlig Philips 9706 med "Motheye-filter" i forhold til Kuro og de beste tv-ene fra 2011? Enten den eller HX920 er vel de eneste LCD-en jeg ville vurdert.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Troll eller onliner....samma det. Det jeg har ment hele tiden er at å sitte her og si at en skjerm fra 2008 er mye bedre enn alt som er på markedet idag blir tull. Pioneer Kuro hadde vel et fantastisk sortnivå. Men ellers er den forbigått i teknologien. Men å si det til en Pioneer eier blir som en fotballhets Liverpool VS United ja. Men dere får kose dere videre med diskusjonen. Men en komplett TV fra 2011-2012 kan ikke kuro sloss med annet enn på sortnivået.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig....syns det er pinlig når andre begynner å kalle medlemmer for Troll eller hva det nå måtte være. Det jeg mente er at en ikke kan sammenligne dagens teknologi meg daværende teknologi, noen mener at ting var bedre før. Sånn vil det jo alltid være. Ha en fin debatt videre 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er VT30 og det du har å jobbe med, finn ut ka som gjør bildet bedre på VT30 og skriv det ned, det kalles debattering. Resten av toppmodellene ligger også på den siden, testet ut og inn.

Panasonic VT30 test/anmeldelse - FlatpanelsDK

Til deg Dinnah. Hadde en kunde inne som klaget på bandingen på 9706 og blooming er det på Hx920 så lenge du har igang lokal dimmingen, personlig ville eg gått for Sonyen siden den er større.

Testen på 9706 Philips 46PFL9706H

Testen på HX920 Sony Bravia KDL-55HX923

Kort oppsummert, 9706 er maks 46 tommer og har matt skjerm, skal du ha større går du for Sonyen som har glossy skjerm.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PGY
    Troll eller onliner....samma det. Det jeg har ment hele tiden er at å sitte her og si at en skjerm fra 2008 er mye bedre enn alt som er på markedet idag blir tull. Pioneer Kuro hadde vel et fantastisk sortnivå. Men ellers er den forbigått i teknologien. Men å si det til en Pioneer eier blir som en fotballhets Liverpool VS United ja. Men dere får kose dere videre med diskusjonen. Men en komplett TV fra 2011-2012 kan ikke kuro sloss med annet enn på sortnivået.
    All Smartfunksjonalitet kan man kjøpe som tilleggsutstyr med ekstern boks. Det samme gjelder for så vidt IDTV også (selv om litt av poenget med akkurat IDTV er å slippe den eksterne boksen). Sortnivå og generell billedkvalitet kan ikke oppgraderes, så det er naturlig at dette får adskillig større vekt enn "bonusfunksjoner".

Når det er sagt så kan 5090H brukes som IDTV med RiksTV, og den har også DVB-S2-tuner med CI-slot, så hvis Viasat eller Canal Digital tilbyr idtv for DVB-S2, så kan den brukes til dette der også. DVB-C tuner har den ikke.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Sortnivå og generell billedkvalitet kan ikke oppgraderes, så det er naturlig at dette får adskillig større vekt enn "bonusfunksjoner".
    Frame Interpolation er vel strengt tatt også noe man ikke kan kjøpe som noen add-on og bør vel etter ditt resonement vektlegges på samme måte? Jeg vektlegger i allefall voldsomt mye mer behagelige bevegelser høyere enn et marginalt bedre sortniva. Vet ikke hva du mener med generell billedkvalitet men etter min oppfatning er både Panasonic og Samsung bedre her.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ramser dette opp i håp om at man kanskje kan våkne opp og innse at det har ikkje skjedd stort siden 2008 på BILDET.

HX923
    Sortnivå 0.004
    Kontrastnivå 14800:1
    Fargegjengivelse Mer eller mindre helt dønn lik Kuroen etter kalibrering

Kuro
    Sortnivå 0.001
    Kontrastnivå 37700:1
    Fargegjengivelse Samme som HX923 etter kalibrering

D8005 Plasmaen
    Sortnivå 0,009
    Kontrastnivå 3262:1
    Fargegjengivelse samme som resten oppenfor etter kalibrering

VT30
    Sortnivå 0.006
    Kontrastnivå 4187:1
    Fargegjengivelsen mer eller mindre som resten

Sharp Elite
    Sortnivå 0.001 Apparatet de bruker kan ikkje måle mindre så det kan være bedre
    Kontrastnivå 25080:1
    Fargegjengivelsen litt off på blått ellers som resten

Ref:www.Homecinema.com

Fullstendig klar over at man har begynt å bli religiøs her og skal tro en masse rart, men for siste gang... Det finnes ingen apparat målinger som sier at det er noen europeisk tv de siste 4 årene som har hatt ett bedre bilde enn Kuro.
    Hvis man kan lese TVer utifra tall så ser man det lett, nei det vil ikkje være noen forskjell å se de i det virkelige liv hvis de er riktig kalibrert og satt opp. Forskjellene vil være der uansett hvis det er ett normalt belyst rom.
    Skal dog sies at en alle LED vil se mye bedre ut i ett solfylt rom enn en Kuro så det finnes unntak til regelen men i ett normalt opplyst rom så vil den være bedre om enn marginalt ifølge noen.

Interpolering er blitt bedre men både D8005 og VT30 småhakker, på LED blir det kunstig hvis man ser på film men veldig bra på sport og hvis det er en masse panorering. Og dette er kun det bildemessige eg referer til, ka som helst annen tv er bedre på design, funksjonalitet, 3D og pris ikkje minst.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frame Interpolation er vel strengt tatt også noe man ikke kan kjøpe som noen add-on og bør vel etter ditt resonement vektlegges på samme måte?
    Absolutt.

Jeg vektlegger i allefall voldsomt mye mer behagelige bevegelser høyere enn et marginalt bedre sortniva. Vet ikke hva du mener med generell billedkvalitet men etter min oppfatning er både Panasonic og Samsung bedre her.
    Det er et helt greit synspunkt. Jeg mener bare det blir litt søkt å hevde at Kuro-TVene er fullstendig ubrukelige fordi de nye Samsung TVene kan vise internettvideo.

Det er for så vidt også helt greit å ikke bry seg så fryktelig mye om billedkvalitet og heller kjøpe TVen som står best til gardinene, eller den som har den beste versjonen av Angry Birds. Men, i denne tråden referer altså "tronen" til billedkvalitet generelt, og sortnivå spesielt. Da synes egentlig man kan la være å mase så fælt om hvor mye kulere dagens TVer er på ting som ikke har med billedkvalitet eller sortnivå å gjøre.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet Trond er at diskusjonen har vel foregått sånn som dette hittil.
    Min tv er nyere og derfor bedre enn din
    Koffor det?
    Fordet eg tror det pga eg eier en sånn og det er 2012 så då må alt være bedre.

Litt sånn barneskoledebattnivå, men Ballis har no hvertfall nevnt noe han nevner som han vektlegger mer enn kun bildet og det er jo fair det.

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •