Blir 2012 året Pioneer Kuro faller av tronen? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 105
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Morsom du, den dagen LG slår Kuro på noe så blir det når Oled kommer. LG plasma fra 2010 eller LCD bedre enn KRP ....

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG slår Kuro?

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3 år gammel LG PS8000 slår Kuro?.....
    Troll?

Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Side om side er muligens sortnivået bedre ja...men fargebildet på LG er mye bedre

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG 50PS8000 test/anmeldelse - FlatpanelsDK

Pioneer LX5090H test/anmeldelse - FlatpanelsDK

Her er fakta, og det var ikkje den beste Kuroen engang.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke fakta....men sånn oppfattet han modellen, er en test.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Målinger er faktum. Når alle målinger viser det samme på alle sider og alle bruker den som referanse på alle parametre inkludert fargegjengivelse så har du feil desverre. Ingen problem å stille en Kuro til å se ut som en PS8000, vanskeligere å gjøre det motsatte.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, en skal lese mye rart

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det vært en VT30, D8005 eller en HX920 så hadde jo det vært ok men å komme drassende på en artifakt fra 2009 som ingen husker og prøve å spille morsom mot tver som de ovenfor + Kuro er jo enten trist eller hysterisk morsomt alt etter som man ser på det.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke meningen å hisse stemningen....Kuroen er nok bedre enn min LG, men Kuroen er ikke på noen trone lengre....den ble slått i 2010 og 11 av Panasonic, og i 11tror jeg nok at både Samsung Panasonic og LG er bedre. Det var det jeg i utgangspunktet ville si....Står utstilt en Kuro på Lefdal Lagunen, den står ved siden av en samsung Led og på andre siden står det en samsung plasma, det er ikke Pioneer som er på noen trone der.

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Janome
    Står utstilt en Kuro på Lefdal Lagunen, den står ved siden av en samsung Led og på andre siden står det en samsung plasma, det er ikke Pioneer som er på noen trone der.
    De er nok innstilt med full guffe på alle innstillinger, dynamisk kontrast etc. Da blir det ikke mulig å foreta en optimal sammenligning. Kalibrering må til, så kan man sammenligne. Det kan være lett å la seg lure av førsteintrykks imponatorfaktorer i utstillingslokalet, men realistisk er det neppe.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer KRP-500 Picture Quality Details | KRP-500 Testing & Comparing | Pioneer Television Contrast Ratio

Året der gik: Billedkvalitet - FlatpanelsDK

Les begrunnelsen over koffor Kuroen fremdeles er best på det rene 2D bilde.

Sharp Elite PRO-60X5FD 3D LED LCD HDTV HT Labs Measures | Home Theater
    Den eneste tven i målinger som er bedre totalt sett enn KRP-500. Kommer selvfølgelig ikkje til Europa pga pris.

Men uansett, er ikkje noe unaturlig at kunder ikkje skjønner at det du ser i butikken har null niks og si på ka bilde du får hjemme. Kuroen ser like dass ut som VT30 og D8005 pga plasma ser helt forferdelig ut i butikk, derfor bør man basere kjøp på tester med målinger og ikkje det du ser i butikk.

Hadde du slukket lyset i butikken oppe på Lagunen og alle tvene var optimalt innstilt hadde du sett ka det var med den som gjorde at den var såpass langt foran i 2008. Håpet er at VT50, E8005, OLEDene til Samsung og LG er feilfrie så det går an å bytte ut gamlingen i år med noe tilsvarende og større.

Og misforstå meg riktig, eg bryr meg null niks om ka merke det er på tven, om det kommer en Amoi eller Matsui som gruser alt av tver i 2012 så bytter eg glatt uavhengig av pris.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    2mTil og med beste TVen fra 2011.. VT30 klarer ikke å slå Kuro på sort nivå, ANSI kontrast, gamma, farge gjengivelse, osv.

Jeg syntes det er trist at TV produsenter velger å prioritere SMART funksjoner, apps, internett, 3D, og annet dill enn selve billedkvaliteten, som jo er det viktigste med bilde.
    jeg brukte å tenke som deg, men nå er jeg uenig. Som TV er pioneerene allerede vippet av pinnen i mine øyne. Greit, de er/har vært(?) uslåelige på punktene du nevner, men dagens TV'r kan så mye mer. Jeg bruker smart tv funksjoner (plex for Samsung, skype etc) i så stor grad at jeg har kutta ut htpc. Idtv gjør at jeg slipper ekstern dekoder. Hdmi med return audio channel eller hva det heter lar meg styre forsterkerns volum fra tv fjernissen slik at den kan stå sjult. Og med sine 16 kilo henger en 55" i en gipsvegg med to skruer og bygger 3 cm fra vegg.

Jeg brukte å sverge til Plasma, fortsatt gjør jeg det til dels. Men med den utviklingen som har vært siden pioneer slutta lage TV'r, ville jeg ikke tatt i en kuro med ildtang.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I 2012, 4 år etter burde det vært mulig å få i pose og sekk. At de nye tvene ser bedre ut utseendemessig, har fancye funksjoner, 3D, litt bedre bevegelse er det vel ingen som krangler på.

Eg sitter på KRP-500 og problemet mitt er at eg er ikkje interessert i å betale kun for penere design og noen funksjoner uten noen bildemessige forbedringer. Men eg er interessert i en noenlunde tilsvarende med alle funksjonene, større, 3D, tynnere og uten panelfeil og andre skjemmende problemer rent bildemessig.

Sharp Elite 70 tommeren hadde vært ypperlig men den kommer aldri og vi får en nedvannet tilsvarende her i Europa seinere i år. Så då ender det enten med OLED eller Panasonic eller Samsung ett eller annet uansett.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Eg sitter på KRP-500 og problemet mitt er at eg er ikkje interessert i å betale kun for penere design og noen funksjoner uten noen bildemessige forbedringer.
    Frame Interpolation, 3D og ikke minst flere tommer er i manges øyne bildemessige forbedringer nok. Om ikke det er nok for deg er en annen sak. Har du ikke oppgradert enda er du tydeligvis fornøyd. Ingen ting er bedre enn det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV-verden har nok gått videre selv etter Kuro ble sluttet laget, det betyr bedre tver. Men det viktigste er å være fornøyd med det du har.

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Janome
    Var ikke meningen å hisse stemningen....Kuroen er nok bedre enn min LG, men Kuroen er ikke på noen trone lengre....den ble slått i 2010 og 11 av Panasonic, og i 11tror jeg nok at både Samsung Panasonic og LG er bedre. Det var det jeg i utgangspunktet ville si....Står utstilt en Kuro på Lefdal Lagunen, den står ved siden av en samsung Led og på andre siden står det en samsung plasma, det er ikke Pioneer som er på noen trone der.
    For å bidra litt..... TULL OG VAS!

Det er umulig å lage bedre tv en pioneer kuro, blant annet EU sitt krav til strømforbruk... (min KRP-600A sluker opptill 0,5Kw) og det blir det varme av).

Det er kun proff modeller som kan komme i nærheten, der gjelder ikke energikrav.

Muligens Oled vil tukte Pioneer Kuro, men gjenstår å se... men Oled har også sine svakheter blant annet at blåfargen "dør" fortere en de andre fargene...

Tiden vil vise :-)

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja....er mange som tviholder på sin gamle CRT også...ingen er bedre enn den osv

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns nok Philips sine toppmodeller over går det meste som er utgitt på TV markedet.

Selv holder jeg meg til Panasonic pga pris/ytelse... Z serien til Panasonic var vel så si Kuromodell? Men pga kostnader på produksjonen o.l. så ble vel den aldri noe suksess (som også var grunnen til at Pioneer la ned plasma avdelinga si).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Muligens Oled vil tukte Pioneer Kuro, men gjenstår å se... men Oled har også sine svakheter blant annet at blåfargen "dør" fortere en de andre fargene...
    Det stemmer bare på Samsung sin OLED-skjerm som har RGB-LED. LG har derimot hvite leds med fargefilter over og de skal (i alle fall i teorien) vare like lenge. Om det er noen ulemper med å bruke fargefiltre fremfor rendyrkede RGB-leds gjenstår å se.

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •