Må jeg gi opp LED/LCD TV?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Må jeg gi opp LED/LCD TV?

Jeg har nettopp levert tilbake min Samsung UE46D6505 til Hifi-klubben og fått pengene igjen. Bakgrunnen var et problem som jeg har lest om på forumet, nemlig "banding". Jeg fikk først omlevert TV`n, uten at dette løste problemet nevneverdig (den siste var marginalt bedre enn den første). Den arrogante butikksjefen hevdet at jeg måtte ha plasma, da colorbanding eksisterer på alle LCD TV`r (var derfor ingen vits å skifte panel eller få ny TV).

Jeg spør derfor om dette medfører riktighet? Jeg hadde før en Samsung LE40A656 uten å ha problemet, har nå en Samsung LE40C535 uten dette problemet (kan skimtes litt banding på Bluray-spillerens prøvebilde, men aldri slik at dette merkes under TV-titting). Eller er det slik at dette kun gjelder LED edge teknologien?

I tillegg til bandingen skuffer TV`n (UE46d65050) med ekstremt mye "blurring"/"buzzing" når jeg ser fotballkamper (bildet detter ut av fokus ca èn gang i minuttet). Hvordan kan det ha seg at på min C535 (som er en 50 hertz budsjettmodell) så ser jeg en hel fotballkamp uten at dette skjer en eneste gang.

Setter stor pris på innspill, hilsen meget frustrert TV kjøper

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer at edge LED LCD har sine svakheter ja. Det er nesten en pinelig sannhet at vanlig LCD i mange tilfeller(de fleste) er synbart bedre enn egde LED-LCD. C535 er en konge tv på ren bildekvalitet! Eneste minusen er 50HZ slik jeg ser det. Særlig samsung har noen "bugs" på sitt 100HZ system.. beste er å slå dette helt av da bør du slippe disse "kunstpausene"(har ikke prøvd selv)

Er vel derfor jeg kun anbefaler alle jeg kjenner å kjøpe LCD eller plasma... Men kunder idag ser desverre å velge design+nett muligheter før bildekvalitet..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Også er det spesielt viktig at tv-en er 0,000001mm tykk og kunne henges på vegg!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må innrømme at design er litt prioritert hos meg, men etter bildekvalitet såklart. Pga av banding problematikken vurderer jeg enten å kjøpe plasma (finner ingen som jeg vil ha) eller avvente å kjøpe LED til dette er forbedret.

Jeg ser at noen mener at man ikke skal gi opp

http://avforum.no/forum/tv-apparater...-d9000-52.html

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp noe annet enn Samsung så er mye gjort! Om man setter pris på kvalitet ihvertfall.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •