3D film på TXP55VT30Y

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

3D film på TXP55VT30Y

Hei!

Skaffet meg SHREK 3D på bluray 3D, satte på denne i min Philips BDP5200 3d spiller, som nevnt i tittel så har jeg VT30 plasma TV.

Når jeg setter på 3D versjonen av filmen, men problemet er at brillene aktiviseres ikke.

Prøver å aktivisere den manuelt via fjernkontroll, men da får jeg kun opp valgene 2d til 3d, og 2d.

Kan det være et problem at Philips kjører passiv, og Panasonic kjører aktiv?

Har også prøvd å kjøre filmen på samme måte på min PS3, samme feil.

Ser nesten ut som filmen er produksert for passiv 3d.

Noen som kan hjelpe meg med dette?

Andreas.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av abarhaugen
    Hei!

Skaffet meg SHREK 3D på bluray 3D, satte på denne i min Philips BDP5200 3d spiller, som nevnt i tittel så har jeg VT30 plasma TV.

Når jeg setter på 3D versjonen av filmen, men problemet er at brillene aktiviseres ikke.

Prøver å aktivisere den manuelt via fjernkontroll, men da får jeg kun opp valgene 2d til 3d, og 2d.

Kan det være et problem at Philips kjører passiv, og Panasonic kjører aktiv?

Har også prøvd å kjøre filmen på samme måte på min PS3, samme feil.

Ser nesten ut som filmen er produksert for passiv 3d.

Noen som kan hjelpe meg med dette?

Andreas.
    Kjører du direkte fra spilleren og til tv-en eller via en receiver? Har du i tilfelle sjekket at receiveren din er HDMI 1.4-kapabel? Det er samme signalene som brukes for både passiv og aktiv 3D, så det er ikke der problemet ligger.

Har du sjekket at 3D er aktivert i blu-ray-spilleren? Sist men ikke minst, er du sikker på at det ikke fulgte med to versjoner av filmen, en i 2D og en i 3D og at du har forsøkt å se 2D-versjonen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører spiller direkte inn på tv, med 1,4 hdmi kabel.

Ja, 3d er aktivisert på spiller, står på "auto".

Filmen er både i 3D og i 2D, men ikke helt identiske versjoner av filmen.

Har prøvd å laste ned spill med 3d støtte, der kan jeg gå inn på "3d funksjonen" på fjernkontrollen og velge 3d som bildetype.

Dette valget er ikke tilgjengelig ved visning av denne filmen, slik filmen ser ut så er bildet opplagt til å bruke mot passiv 3d, samme som på en kino feks.

Eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører spiller direkte inn på tv, med 1,4 hdmi kabel.

Ja, 3d er aktivisert på spiller, står på "auto".

Filmen er både i 3D og i 2D, men ikke helt identiske versjoner av filmen.

Har prøvd å laste ned spill med 3d støtte, der kan jeg gå inn på "3d funksjonen" på fjernkontrollen og velge 3d som bildetype.

Dette valget er ikke tilgjengelig ved visning av denne filmen, slik filmen ser ut så er bildet opplagt til å bruke mot passiv 3d, samme som på en kino feks.

Eller?
    Det skal ikke være noe forskjell på 3D-kildene for passiv og aktiv 3D, forskjellen ligger i hvordan tv-en behandler signalene. Det er et eller annet som gjør at du ikke får 3D-signal inn til tv-en, for den ville (om du ikke har slått av dette) varslet når det er en 3D-kilde. Bildet ville også blitt "dobbelt". Har du mulighet til å velge 3D og ikke Auto i spilleren ville jeg forsøkt dette. Ellers litt vanskelig å gi noen mer hjelp her, men problemet ligger definitivt i kilden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får som sagt opp filmen i 3d, men det er av den typen der det ligger tre ulike bilder oppå hverandre med ulike farger, om du skjønner hva jeg mener.

Har som sagt testet med å laste ned et spill til ps3 som er laget i 3d, dette fungerer plettfritt, her får jeg opp valget å bruke 3d, eller å slå det av.

Men i filmen får jeg kun opp valget 2d til 3d, eller kun ren2d.

Det virker som at typen 3d er den typen som er beregnet på de gamle typen 3d briller, av papp, med to ulike "øyne" om du skjønner ; - )

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får som sagt opp filmen i 3d, men det er av den typen der det ligger tre ulike bilder oppå hverandre med ulike farger, om du skjønner hva jeg mener.

Har som sagt testet med å laste ned et spill til ps3 som er laget i 3d, dette fungerer plettfritt, her får jeg opp valget å bruke 3d, eller å slå det av.

Men i filmen får jeg kun opp valget 2d til 3d, eller kun ren2d.

Det virker som at typen 3d er den typen som er beregnet på de gamle typen 3d briller, av papp, med to ulike "øyne" om du skjønner ; - )
    Det høres veldig pussig ut, men alt tyder jo på at det skjærer seg et eller annet sted i kilden. Jeg har vanskelig for å tro at en 3D-utgivelse av Shrek ikke følger 3D-standarden for dagens 3DTV. Jeg kjenner ikke spilleren din eller utgivelsen, så det er litt vanskelig for meg å gi noen videre tips.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du slått på brillene? Kanskje du må bytte batteri?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hertis
    Har du slått på brillene? Kanskje du må bytte batteri?
    Han sa jo at det fungerte med spill, så jeg regner ikke med at det er der problemet ligger. Panasonic-brillene har ikke utskiftbart batteri heller for øvrig.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile shrek

Sikker på at det er rett 3D versjonen av shrek du har ? er en dvd versjon med de gammle papp 3d brillene oxo

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •