Samsung lanserer flaggskip-TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung lanserer flaggskip-TV

Samsung lanserer sin nye flaggskip-TV med slagordet "The Future of Smart TV, NOW". TV-en heter ES8000 og blir først sluppet i Samsungs hjemland Sør-Korea.

ES8000 ble først vist frem på CES 2012 – hvor den vant førsteplassen i Innovation Award. TV-en kommer utstyrt med en rekke godsaker, deriblant det Samsung kaller "Smart Interaction", noe de beskriver på nettsiden sin.

Snakk og veiv

ES8000 identifiserer og forstår TV-seerne ut i fra ansikt, stemmebruk og bevegelser – takket være et integrert kamera, mikrofon og bevegelsessensor. Denne trenden ser ut til å bli mer og mer utbredt blant Smart TV-er.

TV-en har videre kantbelyst LED og kjører på en tokjerners prosessor ment for Smart TV-appene. ES8000 kommer i størrelser fra 46 til 65 tommer.

Evolusjonær TV

Samsung hevder at TV-en kan "utvikle seg" for å holde tritt med den seneste teknologien. Dette innebærer både utskiftning av prosessoren og firmware-oppdateringer på samme måte som med spillkonsollene PlayStation 3 og Xbox 360.

Ellers får TV-en "Smart Content". Dette er en paraplybetegnelse for innhold og apper som Angry Birds, nettskytjenesten AllShare og kontroll over kompatible enheter.

Noen prislapp har merkelig nok ikke blitt nevnt ennå, men det er ventet at informasjon om dette vil dukke opp fortløpende når TV-en lanseres verden rundt i tiden fremover.

Samsung lanserer flaggskip-TV - Hardware.no

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...tydelig at det går trått med innovasjonene på TV-fronten om dagen når "flaggskip" TVen til en av verdens største produsenter legger mer fokus på elendige "smarte" funksjoner enn faktisk bildekvalitet eller noe annet innovativt som ikke andre har laget glimrende løsninger for allerede (Apple, Microsoft, Sony...)...

Er det egentlig noen som har nytte av disse "smarte" funksjonene? Jeg mener; Apple TV leverer jo YouTube og stadig mer øvrig innhold, og skal en først spille er vel kanskje ikke en app-TV tingen?? Tror Samsung er ute og seiler her nå...

Til info gikk TV-markedet ned 10-15% i fjor i antall og sikkert enda mer i volum såvidt jeg har fått med meg. 3D har ikke slått til som produsentene hadde håpet, leste et sted at i USA var kun 7% av alle solgte TVen 3DTVer, og selv om tallet sikkert er høyere her ettersom en nærmest må kjøpe 3D her til lands tipper jeg en svært liten andel faktisk bruker funksjonen. 3D funker på kino og hjemmekino i litt format, men på 50-tommeren tror jeg aldri det blir det helt store egentlig??

Neste "store" greie utover 3D; 4K, er ærlig talt bare tull på en 50" TV det også. På et 120" lerret er det noe helt annet.

Jaja, da er det vel bare å vente på OLED om en bryr seg om hva faktisk TVen produserer av bildekvalitet da kanskje?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har satellittmotaker, TV, BD-spiller, mediaplayer, AV-receiver og gud vet hva, med alt av nettjenester osv. Jeg bruker det IKKE! Jeg har svart på flere produsenters hjemmeside hva jeg ønsker. Er det tv f.eks, svarer jeg at jeg ønsker meg en TV med GODT bilde! La en TV være en TV, en sat tuner være en sat tuner osv!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg enig her. Syns det er utroligt tragisk at topmodellens fokus ligger på "smart" løsninger og ikke på bildekvalitet. Tenker da særlig på at 90% av forbrukere i forveien sliter med at bruke alle funksjoner på f.eks pc'en sin. En smart tv ville vert en tv som hadde kalibrert bilde ut av esken og som kunne automatisk opdage hvilken kilde som ble avspillt og som da gav optimalt bilde etter det. Sånn at alle kunne få ett bra bilde.

Har f.eks en Sony Ex720 som er en fin tv. Men når jeg skal spille Xbox360/Ps3 så måtte jeg gjøre følgene for at få optimalt bilde. Og dette har jeg sett at flere brukere og til og med Flatpanels.dk ikke hadde fått med seg.

Du må sette Xbox'en til "Expanded". Deretter må du finne en liten knap på fjernkontrollen (dette misset Flatpanels.dk) som heter "scene" der må du velge "Game", deretter må du inn i "Picture" der må du velge "Game Original" nå har du lavt input lag 21ms. Ok bra. Men det er ikke nok. Nå må du trykke på "Home" knappen på fjernkontroll. deretter gå inn i "Display" og så "Screen" der må du trykke "autoformat" "off" og sette "screenformat" til "full" Så må du sette "Auto display area" til "Off" og velge "Full Pixel". Ok da skulle den være i boks. Men nei!. Tv'en oppdager ikke at Xbox'en er satt i "Expanded" så du må inn i "Video input settings" og videre inn i "HDMI Dynamic Range" der må du manuelt sette (min xbox er på HDMI port 1) HDMI 1 til "FULL". Ok da har du optimalt bilde på Xbox 360. Ps3'en blir auto satt till HDMI "FULL" av tv'en men alt det annet er det samme.

Sånn er det forøvrig på langt de fleste tv'er. Så derfor tviler jeg sterkt på at de fleste brukere noensinne får den beste opplevelse på bla. spill på deres skjerm. Sånne ting syns jeg er trist. Og der burde vert mer fokus fra produsenter på slike ting.

.

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med flest av komentarer. Det er forbausende at Samsung fokuserer mer på dings og dangs innsted på bilde.
    Siden jeg leverte tilbake min Samsung PS63C7005, og synes at bilde på min 6 år gamle Panasonic er like bra, bestemte jeg meg ( ok ikke 100%) å vente på OLED.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff. Samsung og LED tver... NEI TAKK. Er mye mer spent på plasma top modellen som Samsung kommer ut med. Forhåpentligvis mye bedre sortnivå,uten at det går utover gråskalaen som D8000 var kjent for.. Er visst bare Pioneer Kuro som har klart bra sort OG grå nivå samtidig, og enda er den ikke matchet i ANSI kontrast / sort nivå..

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat det, jeg synes at sortnivå og gråskala er bedre på min 6 år gammel Pana enn på 1 år gammel Samsung PS63C7705,...og i tillegg dybde er kanskje en del bedre på gammel Pana enn på Samsung PS63C7705.
    Når det er sagt, så synes jeg også at Samsungs 51 plasma er overaskende godt TV.

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    alle disse smarte tillegsfunksjonene er også veldig fordyrene. heller en rimelig god 2D tv enn enn super"smart" dyrere meg dårligere bilde. fokuset har sklidd ut

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er viktig at de finner en balanse mellom smart funksjoner og fokuset på bilde, for meg personlig er kvaliteten på bilde det viktigste men en av fordelene som kommer i år er økt prosessor kraft, dette vil jeg tro hjelper for kvaliteten på bilde også.

Men samtidig er det flere funksjoner som jeg synes er bra, intern tuner, Canal Digital sin GO tjeneste, skype, media player ++
    Ikke alle som ønsker å bli medlem av Ibrain menigheten.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av O.Malla
    Det er viktig at de finner en balanse mellom smart funksjoner og fokuset på bilde, for meg personlig er kvaliteten på bilde det viktigste men en av fordelene som kommer i år er økt prosessor kraft, dette vil jeg tro hjelper for kvaliteten på bilde også.

Men samtidig er det flere funksjoner som jeg synes er bra, intern tuner, Canal Digital sin GO tjeneste, skype, media player ++
    Man behøver IKKE Ibrain for å få det med TV uten disse ekstra funksjonene heller da...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av O.Malla

Prosessorkraft har vel ikke noe med kvaliteten på bildet å gjøre?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Prosessorkraft har vel ikke noe med kvaliteten på bildet å gjøre?

Selvfølgelig har det det, evnen til å behandle mer data. Håpet må være at de klarer å utnytte dette til også å gjelde bildebehandlingen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Man behøver IKKE Ibrain for å få det med TV uten disse ekstra funksjonene heller da...

Det er sant, men jeg ser det som en fordel at jeg som forbruker har flere muligheter, da tenker jeg spesielt på GO tjenesten til Canal Digital eller tilsvarende fra andre og at dette ligger som en mulighet i TV'en.

Men fremdeles mener også jeg at kvaliteten på bilde er det viktigste

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det vi kjenner som smart-tv bare er en liten forsmak på hva framtiden bringer. Om bare få år kommer vi til å få en integrert datamaskin i tv som gjør alt det vi trenger å gjøre på nett. Og ja, alle vil ha det og syns det er steinalder det vi har nå.

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dobermann
    Jeg tror det vi kjenner som smart-tv bare er en liten forsmak på hva framtiden bringer. Om bare få år kommer vi til å få en integrert datamaskin i tv som gjør alt det vi trenger å gjøre på nett. Og ja, alle vil ha det og syns det er steinalder det vi har nå.
    Den kommer allerede i år, og leverandøren er Apple ;-)

Samsung burde uansett, med sin Android-kompetanse fra tablets og mobiler, kunne snekre sammen bra smart-tver med fungerende applikasjoner, men det spørs nok ikke om Apple må rocke båten litt før det tar av.

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja.... Jeg gleder som en unge til Apple lanserer sin tv.... Dermed går Pioneer Kuro KRP-500A på hue ut fra stuen min! Bildekvalitet er overhode ikke alt om dere tror det. Med Apple sin nye tv vil smart funksjoner bli brukervennlige og det vil bli godt mottatt av forbrukerne.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nekter å tro at Samsung ikke har gjort markedsundersøkelser som viser at det de har å tilby (smartfunksjoner osv.) er det folk vil ha. De er ikke verdens største TV produsent uten grunn. Hva vi videofile (en forsvinnende liten andel av kundemassen) mener om saken er nærmest irrelevant.
    Når det er sagt er jeg enig i at det er for lite fokus på bildekvalitet. OLED ser ut til å være redningen i fremtiden, men inntil videre er det kanskje like greit å holde på de "gamle" skjermene. Mer miljøvennlig er det også.
    Det ironiske er at tynnheten på OLED skjermene sikkert er mer tiltrekkende for de store massene enn den bedrete bildekvaliteten.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •