Panasonic TH-37PA30 vs Phillips PF32/37 9986

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic TH-37PA30 vs Phillips PF32/37 9986

Igjen, Plasma vs LCD. Klarer ikke bestemme meg hva jeg skal kjøpe.
    Stor prisforskjell på disse, men jeg har mer tro på LCD.
    Hva synes dere er det beste kjøpet idag?
    Phillipsen er rålekker i mine øyne, Panasonicen har fått glimrende kritikker.
    Synspunkter?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal se Dagsrevyen i 4:3-format må du velge LCD fordi plasma er plaget med innbrenning.

Skal du se TV i dagslys bør du også velge LCD fordi LCD har høyere lysstyrke. Plasma er beregnet til å se DVD-filmer i 16:9-format i tussmørke.

hilsen
    Taurus

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er jo aboslutt ikke slik det er. det går strålende å se tv/film selv med masse lys på/midt på dagen med plasma (snakker om pa30) - jeg har gjort det nå en god stund, og har ikke opplevd noen svakhetstegn som kommer når det er et lysrikt rom kontra et mørkt.. tussmørket? jommen sa jeg smør..

hvis du skal se film, så er det klart at plasma er ditt valg. lcd er lite morsomt å se på i mørket, pågrunn av lysstyrken - noe som går veldig utover sortnivået (det formelig lyser i ansiktet ditt og blir mørkegrønt/grått) kontra plasmaskjermer.

og innbrenningsproblematikken er tilstedet, men den kan man så og si se bortfra når det gjelder vanlig forbrukere. det er gjerne når en plasma blir brukt på flyplasser, togstasjoner etc. at dette virkelig begynner å bli et problem. for oss som ser film, tv, spiller etc. om hverandre, så er det et fint lite problem - værtfall på nyere plasmamodeller.

etterslep er et fenomen som er langt mer fremtredende på lcd enn plasma, pa30 sliter så og si ikke med dette problemet.

hva angår bildekvalitet generelt er jeg ikke i tvil: plasma.

jeg hadde (og gjorde) valgt plasma, uten tvil.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig ville jeg valgt PA30.

Hvis du ikke absolutt skal se TV når solen skinner på apparatet eller at du skal i stor grad bruke PC på den.

Spesielt på analoge TV signaler er forskjellen stor.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vito
    det er jo aboslutt ikke slik det er. det går strålende å se tv/film selv med masse lys på/midt på dagen med plasma (snakker om pa30) - jeg har gjort det nå en god stund, og har ikke opplevd noen svakhetstegn som kommer når det er et lysrikt rom kontra et mørkt.. tussmørket? jommen sa jeg smør..

hvis du skal se film, så er det klart at plasma er ditt valg. lcd er lite morsomt å se på i mørket, pågrunn av lysstyrken - noe som går veldig utover sortnivået (det formelig lyser i ansiktet ditt og blir mørkegrønt/grått) kontra plasmaskjermer.

og innbrenningsproblematikken er tilstedet, men den kan man så og si se bortfra når det gjelder vanlig forbrukere. det er gjerne når en plasma blir brukt på flyplasser, togstasjoner etc. at dette virkelig begynner å bli et problem. for oss som ser film, tv, spiller etc. om hverandre, så er det et fint lite problem - værtfall på nyere plasmamodeller.

etterslep er et fenomen som er langt mer fremtredende på lcd enn plasma, pa30 sliter så og si ikke med dette problemet.

hva angår bildekvalitet generelt er jeg ikke i tvil: plasma.

jeg hadde (og gjorde) valgt plasma, uten tvil.
    Helt enig. Plasma er mitt førstevalg. Har nå mitt tredje LCD-tv (det har vært som 'mellom'tv', 15", 23" og 27"), men det kan ikke måle seg med plasma.

Newcomer jabba sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt panasonicen og bildet er helt rått!Philipsen har jeg kun sett i butikken med dårlig tv signal,men i testen til dvd og hjemmekino kom den ikke så bra ut.

Det gjorde panasonicen.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. Du gjorde det rette valget.

Hvilken DVD spiller og kobling bruker du til TV?

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva burde man velge i og med at PA30 ikke har dvi/hdmi? nå kjører jeg med komponent (monster video 3) fra 575A. formoder at jeg bør kjøre komponent framfor scart?

har lurt litt på om det er noe særlig å hente ved å bytte til for eksempel 2910/3910 - er det det?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved å bruke progressiv komponent blir bildet bedre på panoreringer.

Newcomer jabba sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en yamaha s 540 spiller og bruker komponent koblinger opp til 37pa30.Bildet er veldig bra.

Hr jobbet med å skjule ledninger inn i veggen.Får seg en overaskelse dem som kjøper leiligheten en gang.. :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har fått med seg hvor dårlig panasonicen er på detaljer i sort områder. Anbefaler alle som har denne å se på kapittel 11 (men in black 2). Ser at den er koblet opp på jobb med en god dvd-spiller, og tiltider viser den grønnskjør i stedet for sort....Flotte saker...

En ting til om panasonic'en.... Den har VGA oppløsning.... Flott ikke sant??? Dette fører til sort skjerm når HD-tv signalene kommer for fult. Hvem er det vel som kjøper gammel teknologi, når man kan få ny til samme pris?

Jeg vil si at Panasonicen er en bedrøvelig tv i forhold til mange andre konkurrenter (som f.eks. Hitach 37"pd5200)

men det er min mening

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke tvil om at Hitachi 5200 er en god TV. Den har jo ikke akkurat HDTV oppløsning den heller (1024 x 512).

De største fordelene er lysstyrken og pixeltettheten. Ser nok en del penere ut også. Ulempen er en del gradinering er i fargene. I tillegg er den jo ganske dyr.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hitachien har bedre oppløsning, men hvis du får dårlig med detaljer i mørke scener på Panasonic er det gammainnstillingene på enten plasmaen eller avspilleren det er noe feil på. Det er nettopp detaljer i mørke scener denne TVen er god på.

Har selv hatt en Hitachi 3200 et par mnd'er, og har fått testet denne en god stund. En god TV, men litt preget av graderinger og dårlig sortnivå. Er ikke meningen å gjøre noen "slakt" av denne TVen, har også styrker, da som:

-Ypperlig tuner
    -En rekke innganger, bl.a. DVI
    -Høy oppløsning
    -God fargemetning

Jeg hadde personlig allikevel valgt en Panasonic, men er nå av den formening av DLP-TVene som nå er tilgjengelig uansett gir langt bedre valuta og bilde om en ikke MÅ ha TVen hengende på veggen... Sjekk f.eks. ut de nye Samsung skjermene eller Sagem's 50"er.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder DVI så er vel ikke den tilgjengelig siden den er i bruk av tuneren.

Newcomer Knightfal sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    32PF9986 har jo fått kjempe skryt både på dinside.no idag og i siste Lyd og Bilde. 37PF9986 er også kåret til EISA Award for beste LCD skjerm.

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de DLP-TV'ene jeg så på messa i dag (Samsung og Sagem) hadde ikke allverdens bedre bildekvalitet i forhold til plasma - dette var da på DVD. dessuten la jeg SVÆRT godt merke til regnbueeffekten, dessverre nok til at jeg ikke ønsker en DLP-TV med det første.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •