Trenger hjelp til en rask avgjørelse av kjøp av TV!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer nesJe sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Trenger hjelp til en rask avgjørelse av kjøp av TV!

Dro til Elkjøp i stad for å kanskje kjøpe denne Samsung TVen; Samsung 46" 3D LED-TV UE46D6327 - Elkjøp

Spurte selgeren om han hadde andre anbefalinger til samme pris, og da nevnte han denne Grundig TVen; Grundig 46" LED-TV 46 VLE 7139 BR - Elkjøp

Den har ikke 3D, men et bedre sortnivå og generelt bedre bilde (i følge han). Ettersom selgere har provisjonslønn og derfor har en tendens til å ikke være så altfor objektive, så vil jeg gjerne høre deres mening..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørtes merkelig ut. Er ikke ofte man hører at en Grundig tv slår en Samsung. Min erfaring med elkjøp selgere er vel som du sier at de ofte vil selge det de tjener mest på(å det er jo ikke så rart, de driver butikk...)

Selv hadde jeg den gamle 6-serien og var mer enn fornøyd med den, og nå kjører jeg D8-serien, så er vel ikke helt objektiv når det gjelder Samsung.

Sitat Opprinnelig postet av nesJe
    Dro til Elkjøp i stad for å kanskje kjøpe denne Samsung TVen; Samsung 46" 3D LED-TV UE46D6327 - Elkjøp

Spurte selgeren om han hadde andre anbefalinger til samme pris, og da nevnte han denne Grundig TVen; Grundig 46" LED-TV 46 VLE 7139 BR - Elkjøp

Den har ikke 3D, men et bedre sortnivå og generelt bedre bilde (i følge han). Ettersom selgere har provisjonslønn og derfor har en tendens til å ikke være så altfor objektive, så vil jeg gjerne høre deres mening..

Newcomer LimaFoxtrot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv testet grundig tven, den var helt ok, men landet til slutt paa
    samsungen 55 3d led 8005 serien, likte samsung bedre, i tilegg syns jeg flere av selgerne paa elkjop ikke har saa veldig mye peiling paa tver.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Jeg ser forøvrig at LG har flere modeller med både 3D og smart- og nettverksfunksjoner til under 8000 kr. Er det noen som har erfaringer med disse?

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd LE730 (uten 3D) og LW550 (med 3D). Min mening er; velg Samsung

Eller; Jeg foretrekker svakhetene til Samsung fremfor svakhetene til LG. Mener Samsung er generelt de beste på LED, om man tar pris med i beregningen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville heller gitt min stemme til Sony Ser også at stadig fler anbefaler Philips sine... det kan ikke være helt uten betydning. Philips har man (i hvert fall jeg) tradisjonelt skydd som pesten...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er selv på utkikk etter en tv, men synes det blir for ille å betale 10-12 tusen for en tv med store mangler på panelene. Større sjanse å vinne i lotto enn å få et bra panel virker det som, iallefall på de to beste modelene (8005 og vt30).

Så ser ut som jeg venter iallefall, se hvordan 2012 modellene er. Trenger ikke så mange funksjoner, vil bare ha et veldig bra bilde.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasJL09
    Er selv på utkikk etter en tv, men synes det blir for ille å betale 10-12 tusen for en tv med store mangler på panelene. Større sjanse å vinne i lotto enn å få et bra panel virker det som, iallefall på de to beste modelene (8005 og vt30).

Så ser ut som jeg venter iallefall, se hvordan 2012 modellene er. Trenger ikke så mange funksjoner, vil bare ha et veldig bra bilde.
    Du må dog ikke blande sammen LED-versjonen av D8005 og plasma-modellen. Sistnevnte er faktisk en veldig god tv, og alt av irriterende feil (for min del) er nå faktisk ryddet opp i. Den siste nå nylig og ikke offisielt for europa enda, men jeg regner med det kommer. Uoffisielt fungerte uansett helt fint, så nå kunne jeg ikke vært mer fornøyd med avgjørelsen om å gå fra VT30 til D8005.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips har no hvertfall riktig fargegjengivelse og bedre innsynsvinkel, mer enn man kan si om Samsung uansett modell. (Utenom Plasmaen)

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Philips har no hvertfall riktig fargegjengivelse og bedre innsynsvinkel, mer enn man kan si om Samsung uansett modell. (Utenom Plasmaen)
    slik er min oppfatning også, sony er vel best på svartnivå på LED men har hatt noe problemer med clouding på noen modeller. Jeg er spent på nye LG Cinema hvor de skryter av null clouding. Samsung sliter vel med dårlig svartnivå, eller har det forbedret seg på 2011 og 2012 modellene?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble Samsungen som jeg linket til, og jeg må så langt si meg veldig fornøyd

Takk for alle innspill!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært ufattelig uheldig med min Sony EX720, som har uakseptabel clouding/backlight. Som følger av det er sortnivået rimelig horribelt også.

Og etter som Sony sier at dette er noe jeg må forvente, går nok min TV i retur til fordel for en Samsung D6505.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Novi84
    Jeg har vært ufattelig uheldig med min Sony EX720, som har uakseptabel clouding/backlight. Som følger av det er sortnivået rimelig horribelt også.

Og etter som Sony sier at dette er noe jeg må forvente, går nok min TV i retur til fordel for en Samsung D6505.
    Og min Samsung d8005 går i retur om den ikke er i orden når jeg en eller annen gang får sen att fra andre sørvice siden den ble kjøpt 4 januar.

Det er snart like stor sannsynlighet for å vinne i lotto som å få kjøpt en tv uten feil på.

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kimsa
    Og min Samsung d8005 går i retur om den ikke er i orden når jeg en eller annen gang får sen att fra andre sørvice siden den ble kjøpt 4 januar.

Det er snart like stor sannsynlighet for å vinne i lotto som å få kjøpt en tv uten feil på.
    Så en annen her var misfornøyd med samme modell, han leverte tilbake og fikk med seg philips 7606 fra elkjøp, og var kanonfornøyd. Verdt å sjekke ut

Philips 55" 3D LED-TV 55PFL7606T - Elkjøp

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første; Nå var det mye generaliseringer her inne... Det er ikke slik at alle som jobber i store kjeder som expert og elkjøp har provisjonslønn... Selgerne selger tver ut fra hva de har gode erfaringer med, og hva butikken tjener penger på.

Skulle jeg velge mellom lg og samsung, ville jeg gått for samsung d8008. Skulle jeg velge fritt ville jeg valgt gt30 eller vt30 fra panasonic. ( jada jada, green tinge issues osv... Har snakket med regionverkstedet for nord-norge, og de sier de nesten ikke har sett en eneste tv med disse problemene. selv har jeg solgt flere titalls 2011-modeller fra panasonic, og ikke fått noen tilbake av den grunn.)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom plasma er et alternativ vil jeg gjerne få anbefale PS51D8005 også, og ikke bare pga green tinge-problemene til Panasonic, men tv-en er rett og slett bra. Den er naturlig nok ikke bedre enn Panasonic-en på alle områder, men jeg kan trekke frem dette:

- Mindre flimmer (ikke alle ser dette, mens noen lar seg ikke plage heller.. men Panasonic-ene flimrer veldig tydelig i forhold til Samsungene)
    - Bedre bevegelsesflyt
    - Mindre image retention (begge VT30-ene jeg hadde fikk veldig lett seig IR, men det varierer fra panel til panel virker det som)
    - Mer lyssterkt bilde og derfor bedre i stand til å gjengi hvitt
    - Langt lettere å kalibrere (også i følge ISF-kalibratører)
    - Bedre formatstøtte for mediafiler dersom DLNA-funksjoner er viktig
    - Markant mindre flimmer i 3D (men noe mer crosstalk, sikkert en sammenheng)

Også har den jo en veldig hyggelig pris noen steder, da

Newcomer tunamgu sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med buzzing på samsung?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min buzzer ikke noe mer enn det VT30-ene gjorde.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Dersom plasma er et alternativ vil jeg gjerne få anbefale PS51D8005 også, og ikke bare pga green tinge-problemene til Panasonic, men tv-en er rett og slett bra. Den er naturlig nok ikke bedre enn Panasonic-en på alle områder, men jeg kan trekke frem dette:

- Mindre flimmer (ikke alle ser dette, mens noen lar seg ikke plage heller.. men Panasonic-ene flimrer veldig tydelig i forhold til Samsungene)
    - Bedre bevegelsesflyt
    - Mindre image retention (begge VT30-ene jeg hadde fikk veldig lett seig IR, men det varierer fra panel til panel virker det som)
    - Mer lyssterkt bilde og derfor bedre i stand til å gjengi hvitt
    - Langt lettere å kalibrere (også i følge ISF-kalibratører)
    - Bedre formatstøtte for mediafiler dersom DLNA-funksjoner er viktig
    - Markant mindre flimmer i 3D (men noe mer crosstalk, sikkert en sammenheng)

Også har den jo en veldig hyggelig pris noen steder, da

Jaggu ikke sikker på om jeg synes bildeflyten er bedre, men denne plasmaen har samsung gjort en god jobb med! Det er det ingen tvil om

Så hvis pris er en faktor, noe den ofte er, så er denne et godt valg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bevee
    Jaggu ikke sikker på om jeg synes bildeflyten er bedre, men denne plasmaen har samsung gjort en god jobb med! Det er det ingen tvil om

Så hvis pris er en faktor, noe den ofte er, så er denne et godt valg.
    Dette blir jo rent subjektivt, men jeg synes i alle fall det. På VT30-en var det mye mer etterslep på raske panoreringer enn det er på D8005-en (denne gulgrønne skyggen som alltid hang på). Men akkurat dette er litt som med f.eks. flimmeret jeg også nevner.. noen ser det rett og slett ikke, så det koker vel litt ned til det også.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •