Input lag Samsung ue55d8005

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Input lag Samsung ue55d8005

Har en 55" d8005. Er fornøyd med tv-en og sliter ikke med de "kjente" feilene som folk nevner. Det eneste som plager meg er at det er input lag. Spesielt irriterende er det når jeg spiller PS3. Prøvde å sette den på "game mode" da gikk det greit, men grafikken ble ræva. Bildet går via en forsterker, så til tv. Kan det endre på laggen hvis jeg tar HDMI rett i TV-en i stedet ? Lyden matcher heller ikke bildet, så der må jeg kansje fyre i en optical cabel.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petter22
    Har en 55" d8005. Er fornøyd med tv-en og sliter ikke med de "kjente" feilene som folk nevner. Det eneste som plager meg er at det er input lag. Spesielt irriterende er det når jeg spiller PS3. Prøvde å sette den på "game mode" da gikk det greit, men grafikken ble ræva. Bildet går via en forsterker, så til tv. Kan det endre på laggen hvis jeg tar HDMI rett i TV-en i stedet ? Lyden matcher heller ikke bildet, så der må jeg kansje fyre i en optical cabel.
    Dette er et todelt problem. Både receiver og TV kan introdusere forsinkelser. Men det er kjent at Samsung-ene er veldig dårlig på input latency med mindre game mode aktiveres. At lyd og bilde ikke er synkront høres ut som noe du bør kunne justere i receiveren din. Det vil neppe hjelpe noe å koble til en optisk kabel.

Jeg vet ikke hvordan det er på LED-modellene, men på plasma-modellene mener jeg å huske at input-latency er ca. 150ms uten game mode (åpenbart altfor mye til spilling), og ca. 30ms på game mode. Så hvis du forsøker å korrigere lyden med 30ms på receiveren burde det muligens være i orden.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok. men finnes det noe tiøtak til problemet med at det lagger når jeg spiller? liker jo ikke å spille i game mode....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petter22
    ok. men finnes det noe tiøtak til problemet med at det lagger når jeg spiller? liker jo ikke å spille i game mode....
    Nei... tiltaket heter game mode.

Eller, det er forresten én ting du kan prøve... hvis du bruker HDMI 1 og setter porten til PC, så får du også en direkte-modus uten prosessering som skal være på nivå med game mode. Om det er noen faktisk forskjell vet jeg ikke, men det er jo verdt å gi det et forsøk. Dette fungerer kun på HDMI 1, da det er den porten som også er PC/DVI-input.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du sier at "grafikken ble rævva", hva mener du da?

Jeg vurderer selv en Samsung D6505, og regner med at den ikke er noe bedre enn D8005 på dette området.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Novi84
    Når du sier at "grafikken ble rævva", hva mener du da?

Jeg vurderer selv en Samsung D6505, og regner med at den ikke er noe bedre enn D8005 på dette området.
    Fargene blir helt annerledes, og det virker bare generelt dårligere. Helt evneveikt at det ikke går ann å spille uten game mode

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    How to Turn on Game Mode in Your Samsung TV - YouTube

Ikke det samme som at sette den i "Picture Mode" "Game"
    Men gå inn i "setup" og derfra aktiver Game Mode ON

Uansett, dette er en av tingene jeg digger med min Sony Ex720. Game Mode har full mulighet for innstillinger, og bare 21ms input lag. Mot f.eks Samsung D8000Led som har 33ms og 31ms på D8000Plasma i Game mode. De er langt fra dårlige da. mange har omkring 50-80ms.

Men uansett, det skal gå an at aktivere Game Mode på Samsung og fortsatt kunne stille inn på farger osv. Rett meg om jeg tar feil. ;-) Anbefaler forøvrigt at sette meny språk til engelsk da oversettelsen til norsk ikke altid er like optimal.

Dette er spesifikk settings til Samsung UE55D8000

.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en UE55D8005, og er strålende fornøyd med den. Har både Xbox360 og PS3 koblet til denne, begge i game mode, og syns det fungerer meget bra. At grafikken blir "ræva" syns jeg er å ta litt i, men hver sin smak. Her er mine settings for PS3 i game mode, spiller mest på kveldstid så bruker lite backlight.

Bildemodus : Standard
    Bakg.belysn : 3
    Kontrast : 95
    Lysstyrke : 35
    Skarphet : 43
    Farge : 60
    Nyanse : G50/R50

Avanserte innstillinger :
    Svarttone : Mørk
    Dynamisk kontr : Lav
    Skyggedetalj : 1
    Gamma : 0
    Fargerom : Tilpasset
    Rød : 52/0/0
    Grønn : 1/55/0
    Blå : 0/3/71
    Gul : 54/54/0
    Cyan : 0/53/56
    Magenta : 50/7/52
    Hvitbalanse : 25/25/26/25/28/18
    Hudfarge : 0
    Kantforbedring : Av
    Bevegelsesbelysn : Av

Bildealternativer :
    Fargetone : Varm1
    Digitalt støyfilter : Av
    MPEG-støyfilter : Av
    Svartnivå for HDMI : Normal

System/Generelt/Gamemode : PÅ

PS3 Video Ouput Settings:
    RGB Full Range (HDMI) : Full
    Deep Color Output (HDMI) : Auto

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte med en D6505 i helga, og kan ikke si at jeg ser noe forskjell i grafikken når jeg skrur på Game Mode. Har testet i Fifa 12 og CoD:MW3, og jeg ser ikke noen forskjell annet enn at input-lag'en går ned (uten Game Mode på så jeg klart på Fifa at det tok noe tid fra man trykket til det skjedde noe).

Så langt veldig fornøyd!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •