Samsung UE46D8005 - Movie instiling på mediapc?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Samsung UE46D8005 - Movie instiling på mediapc?

Jeg kjøpte en slik 8005 i romjula, og har prøvd å stille inn fargene etter diverse guider på nettet.

Mange bruker Movie-instillingen med tweaks, noe jeg også nå gjør på signalet fra Get-boksen.

Fra mediapcen har jeg derimot veldig få muligheter til innstilling! Her kan jeg bare velge mellom 2 av disse forskjellige "modene". Pcen er koblet til med hdmi i port 1, og tven er stilt inn slik at dette er pc, med 1 til 1 pixelformattering osv, for å få bildet riktig.

Ettersom pcen er hovedkilden for film og tvserier synes jeg det fungerer litt dårlig.

Hva er det dere andre gjør med tanke på innstillinger? Er det noe jeg kan gjøre for å få satt Movie-mode, eller er det andre instillinger som gjelder?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsøk å bruke en av de andre HDMI-inngangene. HDMI 1 er også DVI, og jeg mistenker at dette gir noen bieffekter som ikke alltid er ønskelig. På min D8005 (plasma) så er f.eks. innstillingene helt annerledes på HDMI 1/DVI. F.eks. må brightness settes mye høyere på den inngangen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm,
    har også min htpc tilkoblet dvi/hdmi-inngangen på d8005 og har alle muligheter for innstillinger...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm!

Hva har du satt på hdmi1 i oppsettet da? Har du valgt pc der? (Når du ser på hva som er på de forskjellige kildene)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [space]
    Hm!

Hva har du satt på hdmi1 i oppsettet da? Har du valgt pc der? (Når du ser på hva som er på de forskjellige kildene)
    Aha, du har faktisk valgt PC-mode på inngangen også? Da forsvinner det en del alternativer, samtidig som en del av prosesseringen blir utelatt. Velg noe annet, som f.eks. blu-ray eller noe så tenker jeg du får tilbake noen alternativer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare koblet opp pc med dvi utgang-overgang til hdmi-hdmikabel rett inn i dvi/hdmi-inngangen på tv-en. Har ikke satt noe opp på inngangen. Visste ikke at dette var mulig, hvordan gjør man dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har valgt PC-mode på inngangen, men jeg må vel det for å få 1 til 1 pixler?

På defaultinnstillingen fikk jeg overscann, og litt blurry bilde når jeg bruker pcen som "pc".

Det lønner seg kanskje sette "bluray" på get-boksen også da, for å få alle muligheter?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

På defaultinnstillingen fikk jeg overscann, og litt blurry bilde når jeg bruker pcen som "pc".

Det lønner seg kanskje sette "bluray" på get-boksen også da, for å få alle muligheter?
    På min M86 gir bildeformat "16:9" overscan mens bildeformat "fargefelt" gir 1 til 1 pixelmapping.
    Vet ikke om det er noe tilsvarende på nyere Samsung TVer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal teste det i kveld!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Overscan kan du også bli kvitt ved å velge "screen fit" eller hva den nå heter på Samsung i stedet for 16:9. 16:9 er med overscan, mens "screen fit" (om det var det den het) er uten.

At bildet ble blurry skyldes nok resamplingen som skjer når overscan er på. Du kan også prøve å ikke sette noen mode i det hele tatt, mulig den defaulter til standard HDMI-oppførsel da.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fungerte ja!
    Bare satt inngangen til å være bluray, så hadde jeg alle muligheter. 1 til 1 pixelmapping funket som før. Var "tilpasset" som var valgt. Nydelig!

Veldig usikker på om jeg skal bruke Motion Plus eller ikke...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra det løste seg. Håper du klarer å bli fornøyd med innstillinger, da.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •