Koble CD-parabol direkte i TV'en

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koble CD-parabol direkte i TV'en

Hei!

Står på nippet til å kjøpe meg TV nå, og vurderer enten en Samsung D7006 (enten plasma eller LED) eller en Panasonic VT30, siden disse støtter DVB-S/S2.

Nå har jeg ikke fått studert så nøye på disse apparatene hvordan det fungerer med å koble koaks-kabelen direkte i TV'en. Er jeg på riktig vei om jeg kjøper en slik F-plugg overgang: http://www.maxsat.no/commerce/compon...125424207b.jpg ?

Om det stemmer, så er neste spørsmål at jeg skulle ha skjøtt på noen meter på eksisterende koaks-kabel, er det noe spesielt jeg bør tenke på når jeg kjøper en slik kabel? Jeg finner på maxsat.no en kabel som har 130 dB, men etter hva jeg har hørt er en orginal koaks som følger med 75 dB eller noe, men jeg vet ikke om det har noe som helst å si? Og om disse går overens å skjøte, er det da bare å kjøpe F-plugg og en koaks-skjøt?

Mulig det er litt klønete skrevet, men når jeg ikke har så mye peiling på dette så blir det vel slik

Takker for alle innspill! :-)

Gjerne også noe erfaringer med TVer som benytter DVB-S/S2.

J.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis Tv'ene støtter DVB-S/S2 regner jeg med at du ikke trenger noen overgang slik som du linket til.
    De jeg har sett som støtter DVB-S/S2 har hatt samme tilkobling som det er på satelitt-tunerene (F-konnektor).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Saarg
    Hvis Tv'ene støtter DVB-S/S2 regner jeg med at du ikke trenger noen overgang slik som du linket til.
    De jeg har sett som støtter DVB-S/S2 har hatt samme tilkobling som det er på satelitt-tunerene (F-konnektor).
    Jeg kan bekrefte dette. Jeg tror dog ikke D7005 har noen DVB-S-tuner, men det har derimot D8005. Jeg bruker en D8005 med Canal Digital-parabol og bruker samme kabelen som jeg tidligere brukte i dekoderen.

Jeg ville gått for D8005 over VT30, for øvrig. Det er fryktelig mye tull med 2011-Panasonicene. D8005-en er heller ikke feilfri og må muligens ha et lite servicebesøk før DVB-S vil fungere, men det er helt problemfritt og det er et kjent problem hos Samsung.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tre forskjellige D8005 modeller og alle de funka rett ut av boksen med CD kort. Husk at du også trenger CAM, da det er CAM slot og ikke kortleser i TV`n

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Jeg har tre forskjellige D8005 modeller og alle de funka rett ut av boksen med CD kort. Husk at du også trenger CAM, da det er CAM slot og ikke kortleser i TV`n
    Var det med kabel-tv eller parabol? DVB-S-tuneren har en kjent feil som fikses ved å lodde på en kondensator på hovedkortet. Aner ikke noe om omfanget, men sånn som jeg forstod det på Samsung selv da jeg snakket med dem var det visst likt over hele fjøla. Det nye hovedkortet som ble bestilt opp til meg hadde akkurat samme feilen også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Jeg kan bekrefte dette. Jeg tror dog ikke D7005 har noen DVB-S-tuner, men det har derimot D8005. Jeg bruker en D8005 med Canal Digital-parabol og bruker samme kabelen som jeg tidligere brukte i dekoderen.
    D7005 har DVB-S-Tuner. Fungerer helt fint med CD parabol via CAM.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stoffer
    D7005 har DVB-S-Tuner. Fungerer helt fint med CD parabol via CAM.
    Really? D7005-en jeg så på hadde ikke DVB-S overhodet, nemlig. Kun C/T. Noen som opererer med litt tvilsom parallellimport?

Edit: snakker vi om LCD eller Plasma-modellene for øvrig? Mulig de har gjort forskjell der.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjell på LCD og Plasma. LCD har DVB-S på både 8005, 7005 og 6755, mens plasma kun har det på 8005

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stoffer
    Forskjell på LCD og Plasma. LCD har DVB-S på både 8005, 7005 og 6755, mens plasma kun har det på 8005
    Akkurat. Da er jeg med. På LCD har de også spandert på seg DVB-S på 5705, faktisk. Og hvis man vet hva man gjør så kan man også aktivere PVR-funksjonen i denne. Den ligger der i sin helhet, den er bare deaktivert i en litt godt skjult service-meny (man trenger en spesial-fjernkontroll for å åpne for valgene, så de har utvilsomt gjort det LITT vrient i alle fall )

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle svar. Opplever man bedre bilde på noen måte ved at man benytter såkalt "IDTV" fremfor en HD-dekoder?

Har tilbud på 9990,- på Samsung PS51D8005 inklusiv 1x 3D-brille, og Canal Digital Pakke med kortleser. Noe som burde være en bra pris ut fra hva jeg har funnet ut om denne TVen? :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av donjoachim
    Takk for alle svar. Opplever man bedre bilde på noen måte ved at man benytter såkalt "IDTV" fremfor en HD-dekoder?

Har tilbud på 9990,- på Samsung PS51D8005 inklusiv 1x 3D-brille, og Canal Digital Pakke med kortleser. Noe som burde være en bra pris ut fra hva jeg har funnet ut om denne TVen? :-D
    Ja, bildet blir bedre fordi man slipper ett ledd med prosessering. Vær imidlertid obs på at den tv-en du vil få mest sannsynlig har en tunerfeil, så dersom det ikke fungerer ut av esken så ikke fortvil. Ring heller Samsung Nordic eller nærmeste Elesco og forklar at signalet fremstår som dårlig at at bildet brekker opp. Dette er en kjent feil hos Samsung og de fikser det ved å lodde på en kondensator på hovedkortet.

Jeg har nøyaktig den samme tv-en (kjøpt fra samme sted) og er kjempefornøyd, særlig etter den siste litt uoffisielle oppdateringa jeg kjørte inn i går Jeg kan absolutt anbefale denne tv-en til tross for dette med tuneren. Hos meg så kom de hjem og fikset det så jeg slapp også å være uten tv mens jeg ventet på løsningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres bra ut :-) Greit å være forberedt på slike feil :-) Var det Elesco eller Samsung direkte du kontaktet og som kom hjem og reparerte TVen din?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres bra ut :-) Greit å være forberedt på slike feil :-) Var det Elesco eller Samsung direkte du kontaktet og som kom hjem og reparerte TVen din?
    Jeg prøvde først Samsung support med to mailer og to telefonsamtaler, men det var som å snakke til en vegg. Så fant jeg nummeret til Samsung Nordic i Norge og ringte dem i stedet. De beklaget og sa at de mildt sagt hadde innkjøringsproblemer med support, for de var nylig outsourcet til Latvia. Dagen etter ble jeg oppringt av Moer Radio og TV i Tønsberg, og fikk nummeret til teknikeren dems som jeg igjen fikk avtalt skulle komme hit når de hadde fått nytt hovedkort, for de ville gjerne bytte det også.

Er du så heldig at du bor i nærheten der, så ville jeg definitivt valgt de. De virket veldig seriøse og var veldig behagelige å ha med å gjøre

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var god service, ja! Ikke akkurat for mye av den slags man opplever. Men hvordan opplevde du feilen, er det slik at det er dårlig signal/kvalitet på sendingene, eller er det enten eller, altså at det enten fungerer eller ikke på denne feilen?

Hvordan er det du ellers opplever denne TVen? Ut fra det jeg har funnet om denne 8-serien i plasma så er det ikke mye negativt i forhold til mange andre TVer av både LED og plasma :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var god service, ja! Ikke akkurat for mye av den slags man opplever. Men hvordan opplevde du feilen, er det slik at det er dårlig signal/kvalitet på sendingene, eller er det enten eller, altså at det enten fungerer eller ikke på denne feilen?

Hvordan er det du ellers opplever denne TVen? Ut fra det jeg har funnet om denne 8-serien i plasma så er det ikke mye negativt i forhold til mange andre TVer av både LED og plasma :-)
    SD-sendinger fungerte sånn halvveis, HD-sendinger brakk opp hele tiden og var ikke sebare overhodet. Etter hovedkortbytte og modifisering er det strøkent.

Ellers opplever jeg også denne tv-en som helt topp. Som jeg har sutret litt over før, sortnivået kunne vært bedre men alt i alt er jeg strålende fornøyd nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kontakter med Komplett sin Elesco-partner her i nærområdet for å sjekke ut om hvordan de ville håndtere saken med det problemet med mottakeren på disse TVene, og da fikk jeg beskjed om at de ville hente TVen og foreta service på deres kontor (de hadde ikke on-site-service).

Men i det heletatt så gjorde det at jeg føler meg langt tryggere på å kjøpe denne TVen på Komplett, siden jeg har hatt litt vegring med tanke på å pakke ned igjen herligheten om noe skulle gå skeis og få det fraktet bort.

Da blir det nok en PS51D8005 på meg :-D

Takker for alle tips!

J.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kontakter med Komplett sin Elesco-partner her i nærområdet for å sjekke ut om hvordan de ville håndtere saken med det problemet med mottakeren på disse TVene, og da fikk jeg beskjed om at de ville hente TVen og foreta service på deres kontor (de hadde ikke on-site-service).

Men i det heletatt så gjorde det at jeg føler meg langt tryggere på å kjøpe denne TVen på Komplett, siden jeg har hatt litt vegring med tanke på å pakke ned igjen herligheten om noe skulle gå skeis og få det fraktet bort.

Da blir det nok en PS51D8005 på meg :-D

Takker for alle tips!

J.
    Hvor er det du bor? Man må vel muligens mase litt for å få on-site service. Jeg måtte i hvert fall. Men nå virker det som om en del av de som kjøper nå får en nyere tv, så det kan være at problemet uansett er løst. Men ja, feilen er godt kjent hos Samsung så du får utbedret den Litt smålig irriterende at det er sånn, men jeg angrer fremdeles ikke på dette kjøpet til tross for oppstartsproblemene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •