Philips 55PFL7606T vs. Samsung UE55D6205

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips 55PFL7606T vs. Samsung UE55D6205

Hei folkens,

Trenger litt hjelp her:

Har sett på to LED-tver innenfor hva jeg vil bruke av penger på en tv.

Jeg kjøpte igår en Samsung UE55D6505 for kr 11990,00 , fordi jeg trengte en tv raskt.

Nå lurer jeg på om jeg kanskje burde gått for Philips 55PFL7606T istedenfor.

Er det noen som har en eller flere formeninger om hvilken tv som er best?

Eller: hvilken ville DERE valgt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Update;

Jeg valgte å kjøpe Philipsen, og kan bare si at den er mange hakk over Samsungen!
    Bildekvaliteten var suveren, sortnivået er bedre, og mye annet!

Newcomer tunamgu sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bra innsynsvinkel på Phililips?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tunamgu
    Er det bra innsynsvinkel på Phililips?

Du kan se på tven fra tilnærmet alle vinkler.

Newcomer tunamgu sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra. Hadde Samsung LED 6-serie, mest møkka tv jeg har sett. Var flomlys når man så fra siden.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    aarnes, hvor kjøpte du den, og hva betalte du? Den er utsolgt de fleste butikkene. Og er det matt skjerm på denne, som det er på 6606? Jeg så på en 6606 i en butikk, og den så veldig bra ut, så hvis denne er like god, er det denne jeg vil ha.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    aarnes, hvor kjøpte du den, og hva betalte du? Den er utsolgt de fleste butikkene. Og er det matt skjerm på denne, som det er på 6606? Jeg så på en 6606 i en butikk, og den så veldig bra ut, så hvis denne er like god, er det denne jeg vil ha.
    Komplett.no :-)
    de hadde en Demomodell som var levert tilbake på angrefrist.
    var ikke pakket ut i det hele tatt når vi fikk den.

Ja den har matt skjerm, har ikke sett så nøye på de andre men antar at det er samme.

Jeg betalte 12200kr for den, veil. pris var vel 12.973kr om jeg ikke tar feil.

et raskt søk på prisjakt :
    Philips 55PFL7606T - LCD-TV - Finn laveste pris, omtaler og informasjon

Flust.no har den på lager til en grei pris (billigere enn elkjøp) og de tilbyr henting også :-)
    Løp å kjøp!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Problemet er at lagerstatusen for både Flust.no og Deal.no er feil (Deal.no er nå rettet opp, det sto tidligere i dag at de hadde den inne). Ingen av dem har den inne. Og jeg betaler f... ikke over 16 høvdinger for den hos Thorn eller Leasy. Greit for de som har så lite penger at de må få utsatt/delt opp betalingen, men det er ikke mitt problem. Mitt problem er bare å finne noen som har den. Det blir også litt langt å løpe fra Sørlandet til Mosjøen for å kjøpe. Det er der den eneste til Elkjøp står! Jeg ser også på en Grundig nå, 55 FLE 9170. Den er i omtrent samme kvalitet, forskjellen er at den har aktiv 3D og er noe dyrere. Men vi får se hvor utålmodig jeg blir...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Problemet er at lagerstatusen for både Flust.no og Deal.no er feil (Deal.no er nå rettet opp, det sto tidligere i dag at de hadde den inne). Ingen av dem har den inne. Og jeg betaler f... ikke over 16 høvdinger for den hos Thorn eller Leasy. Greit for de som har så lite penger at de må få utsatt/delt opp betalingen, men det er ikke mitt problem. Mitt problem er bare å finne noen som har den. Det blir også litt langt å løpe fra Sørlandet til Mosjøen for å kjøpe. Det er der den eneste til Elkjøp står! Jeg ser også på en Grundig nå, 55 FLE 9170. Den er i omtrent samme kvalitet, forskjellen er at den har aktiv 3D og er noe dyrere. Men vi får se hvor utålmodig jeg blir...
    SIBA har på lager :-)
    (Sandvika og Oslo)

Dog 13995kr, men bare å prøve seg med at "alle andre" selger den til 12000kr
    Philips 55PFL7606T

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, jeg har sett det, takk. Men det blir også litt i lengste laget å kjøre fra Akland (ved Risør) til en tv som i utgangspunktet har overpris der... Jeg har ikke inntrykk av at de store kjedene har noen særlig tendens til å la seg presse på prisene med argumenter om hva de koster andre steder. Men jeg ville sikkert prøvd meg hvis jeg hadde bodd nærmere!

Snakket for øvrig med Philips i dag, og den bør komme inn i løpet av uka i noen kjeder. Så jeg må vel bare holde øye med Prisjakt...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fy f...! Skulle nesten tro at noen køddet med meg!!!! Ikke en eneste 7606 i landet til en fornuftig pris (17 000 hos Thorn - No thank you, Thorn!). Men en i Alta har selvsagt en lite brukt en til salgs på Finn.no! Det kunne jo ikke vært mye lenger unna... Og jeg tror nok han er litt overoptimistisk med prisen, han skal ha 18 000 med et Philips "hjemmekinoanlegg" (sånn dere designgreie som har skyhøy WAF, men elendig lyd...) til ca. 5000. Men så går han jo ut fra prisene i en av de dyreste butikkene på akkurat den TV-en, Multicom. Kanskje han kjøpte den derfra. I så fall er det jo å strø salt i sårene at Multicom ligger i Åmli, rundt 45 minutters kjøring herfra!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fy f...! Skulle nesten tro at noen køddet med meg!!!! Ikke en eneste 7606 i landet til en fornuftig pris (17 000 hos Thorn - No thank you, Thorn!). Men en i Alta har selvsagt en lite brukt en til salgs på Finn.no! Det kunne jo ikke vært mye lenger unna... Og jeg tror nok han er litt overoptimistisk med prisen, han skal ha 18 000 med et Philips "hjemmekinoanlegg" (sånn dere designgreie som har skyhøy WAF, men elendig lyd...) til ca. 5000. Men så går han jo ut fra prisene i en av de dyreste butikkene på akkurat den TV-en, Multicom. Kanskje han kjøpte den derfra. I så fall er det jo å strø salt i sårene at Multicom ligger i Åmli, rundt 45 minutters kjøring herfra!
    Hehe finner den ikke på finn jeg?
    uansett, en liten oppdatering:

NetTV appen som Philips har reklamert for en god stund ble endelig lansert igår! mangler fortsatt en del for at den skal bli perfekt, men foreløpig brukanes.

det jeg savner mest er pålogging i youtube, det er ikke mulig.
    jeg bruker forsåvidt AppleTV2 til alt som angår musikk og youtube, så noe problem er det ikke.

testet 3d funksjonen et par ganger. det er tydelig at filmer som er produsert i vanlig bluray først, for så å komme på 3d ikke er i nærheten av like bra som filmer som er produsert i 3d.

MEn den fungerer utrolig bra synes jeg

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    55tommers led 3d smart tv og hjemmekino - FINN Torget

Høres ypperlig ut! Jeg må bare sitte her og vente på den, jeg. Elkjøp har nå en fast dato på 3. mars...som er en lørdag. I tillegg tar det en uke fra tv-en går fra lageret til butikkene, så det spørsm om jeg får noe tv her til vinterferien, uka akkurat i månedsskifte der ungene mine går.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følg med på prisjakt.no - komplett.no regner med å få den 14/2 ..

Forresten, anbefaller denne:

Philips 7000 (7606) review - FlatpanelsHD

der står det veldig mye om alt egentlig, samt kalibrering.

Svært nyttig webside!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg henger med og venter. Elkjip Vinterbro har fått inn en av dem, det er nok en retur. Synd Østlandet ligger så usentralt...

Forresten, kan du gjøre meg en tjeneste? Fyr opp noe 3D, og sitt på rundt 2,3 m avstand fra tv-en og se om det ser ok ut eller ikke funker i det hele tatt. Jeg kan også skyve sofaen bakover til 3D-filmer, så da blir det 3 m. Hvis ikke 2,3 m funker, går det med 3 m?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble Vinterbro, måtte plutselig en tur til Drammen, så da kombinerte jeg. Tunnelen er grei, den. Jeg er nesten helt fornøyd, men lager en ny tråd om det jeg ikke liker.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •