50" tv, Plasma eller led

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer linsti sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

50" tv, Plasma eller led

Planlegger innkjøp av ny tv, må være mellom 50-55". Har i dag en Panasonic 42" plasma som jeg er billedmessig fornøyd med. Men er litt usikker på om Plasma er det rette valget igjen.

Har en lys stue som tvn henger i, og er redd for at gjenskinn vil bli et problem med en større plasma tv.

Jeg må ikke ha 3D, og har sett på denne modellen, Panasonic 50" Plasma-TV TX-P50G30Y. pris komplett 7.990,-

Men finnes det en annen tv i prisklassen opp til 10.000,- som vil være bedre. Tips og linker tas i mot med stor takk.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av linsti
    Planlegger innkjøp av ny tv, må være mellom 50-55". Har i dag en Panasonic 42" plasma som jeg er billedmessig fornøyd med. Men er litt usikker på om Plasma er det rette valget igjen.

Har en lys stue som tvn henger i, og er redd for at gjenskinn vil bli et problem med en større plasma tv.

Jeg må ikke ha 3D, og har sett på denne modellen, Panasonic 50" Plasma-TV TX-P50G30Y. pris komplett 7.990,-

Men finnes det en annen tv i prisklassen opp til 10.000,- som vil være bedre. Tips og linker tas i mot med stor takk.

Om du ikke plages av lys idag med din plasma så vil det heller ikke være et problem med din nye tv.
    Jeg tenker også at du som er vant til bilde og innsynsvinkelen til plasma skjermer vil mest sannsynlig bli skuffet om du kjøper LCD/LED og i hvertfall om du ikke beveger deg opp mot 15-20 000.-.
    For å si det sånn, med et budsjett på rundt 10 000.- så mener jeg at du absolutt burde gå for plasma og bare glemme LCD/LED i den prisklassen.

Hva med denne, stor og bra skjerm til en fornuftig pris:-)

Samsung 59" Plasma-TV PS59D535 - Elkjøp

Gega

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung PS51D8005 kan noen steder fås for rundt 10000 nå. Det er en bra tv, og erfaringsmessig enda bedre når den blir kalibrert selv om det bare er med en billig spyder

Newcomer linsti sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Samsung PS51D8005 kan noen steder fås for rundt 10000 nå. Det er en bra tv, og erfaringsmessig enda bedre når den blir kalibrert selv om det bare er med en billig spyder
    Billigste jeg kan finne denne er til 11.499,- da i nettbutikken til Elkjøp. Men i forumet ser jeg at noen klager på Buzzlyd på denne. Er det noe som er veldig påtagelig.

Men hva med Panasonic 50" 3D Plasma-TV TX-P50VT30Y, denne koster da 12.999,-

Enn denne Samsung 51" 3D Plasma-TV PS51D6905 9.999,-

Noen som har et forslag til den ultimate tvn under 10.000,- (ville vært ok med flere enn to hdmi uttak)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Billigste jeg kan finne denne er til 11.499,- da i nettbutikken til Elkjøp. Men i forumet ser jeg at noen klager på Buzzlyd på denne. Er det noe som er veldig påtagelig.

Men hva med Panasonic 50" 3D Plasma-TV TX-P50VT30Y, denne koster da 12.999,-

Enn denne Samsung 51" 3D Plasma-TV PS51D6905 9.999,-

Noen som har et forslag til den ultimate tvn under 10.000,- (ville vært ok med flere enn to hdmi uttak)
    Er du parabolkunde hos Canal Digital kan du få PS51D8005 til 9990,- hos komplett.

Panasonicen ville jeg holdt meg langt langt unna. Jeg byttet fra VT30 til D8005 etter å ha fått min andre. Buzzingen på min D8005 er ikke spesielt mye verre enn den på VT30. Med normalt lydnivå hører jeg ikke noe til det overhodet. Den andre Samsungen du spør om kjenner jeg ikke til så kan ikke uttale meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du parabolkunde hos Canal Digital kan du få PS51D8005 til 9990,- hos komplett.

Panasonicen ville jeg holdt meg langt langt unna. Jeg byttet fra VT30 til D8005 etter å ha fått min andre. Buzzingen på min D8005 er ikke spesielt mye verre enn den på VT30. Med normalt lydnivå hører jeg ikke noe til det overhodet. Den andre Samsungen du spør om kjenner jeg ikke til så kan ikke uttale meg.

Lytter man etter lyder så hører man det, men om man lar være å være så kritisk til alt og bare nyter det fine bildet med normal lyd så hører man ikke en døyt spør du meg:-)

Gega

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    Lytter man etter lyder så hører man det, men om man lar være å være så kritisk til alt og bare nyter det fine bildet med normal lyd så hører man ikke en døyt spør du meg:-)

Gega
    Ja... bildet er overraskende pent. Jeg kan dog ikke garantere at jeg ikke vil forsøke en VT50 neste år når de er på vei ut dersom de får strålende kritikker i år og ingen klager i samme retning som de har fått de siste tre årene, hehe. Men for nå duger D8005-en til tross for litt dårligere sortnivå og litt mer kjipe menyer o.l.

Jeg har i alle fall klart å se på tv uten å irritere meg over noe siden jeg kjøpte denne, og det er da noe

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja... bildet er overraskende pent. Jeg kan dog ikke garantere at jeg ikke vil forsøke en VT50 neste år når de er på vei ut dersom de får strålende kritikker i år og ingen klager i samme retning som de har fått de siste tre årene, hehe. Men for nå duger D8005-en til tross for litt dårligere sortnivå og litt mer kjipe menyer o.l.

Jeg har i alle fall klart å se på tv uten å irritere meg over noe siden jeg kjøpte denne, og det er da noe

Kjipe menyer er vel også øye som ser, jeg synes Samsung har flotte menyer på sine produkter jeg:-D

Sortnivået er heller ingenting å klage på, klart at det kan sikkert være bedre på Panasonic modeller men da må man vel sette dem inntil hverandre for å se forskjellen..jeg er strålende fornøyd med det meste bortsett fra tuneren men det blir vel fikset snart det også..alt i alt en overraskende bra tv til den prisen:-D

Gega

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    Kjipe menyer er vel også øye som ser, jeg synes Samsung har flotte menyer på sine produkter jeg:-D

Sortnivået er heller ingenting å klage på, klart at det kan sikkert være bedre på Panasonic modeller men da må man vel sette dem inntil hverandre for å se forskjellen..jeg er strålende fornøyd med det meste bortsett fra tuneren men det blir vel fikset snart det også..alt i alt en overraskende bra tv til den prisen:-D

Gega
    Prøv DVB-S-greiene i Panasonic sine skjermer, så skjønner du hva jeg mener Det er langt mer behagelig å bruke på alle måter. Responsen i menyene er også kjapp i forhold, og innstillinger ligger langt mindre knotete til enn de gjør i Samsung sine tv-er.

Mine største ankepunkter på DVB-S-delen i Samsungene er at banneren med info om hva som går ikke dukker opp ved kanalbytte og at man ikke kan legge favorittkanalene i valgfri rekkefølge, men at de MÅ ligge i samme rekkefølgen som hovedlista. Panasonic har fire helt individuelle lister hvor du kan velge hva du vil ha og rekkefølgen helt uavhengig av hverandre.

Og hva sortnivå angår... joda, det er faktisk mulig å se forskjell uten å se dem ved siden av hverandre Jeg ser helt klart forskjell, og særlig i mørkt rom er den dårligere. Overraskende nok, så har den også dårligere sortnivå enn D455-en min i mørkt rom... det hadde jeg ikke ventet. Men alt i alt, sortnivået er akseptabelt men jeg savner dybden fra Panasonic-en.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv DVB-S-greiene i Panasonic sine skjermer, så skjønner du hva jeg mener Det er langt mer behagelig å bruke på alle måter. Responsen i menyene er også kjapp i forhold, og innstillinger ligger langt mindre knotete til enn de gjør i Samsung sine tv-er.

Mine største ankepunkter på DVB-S-delen i Samsungene er at banneren med info om hva som går ikke dukker opp ved kanalbytte og at man ikke kan legge favorittkanalene i valgfri rekkefølge, men at de MÅ ligge i samme rekkefølgen som hovedlista. Panasonic har fire helt individuelle lister hvor du kan velge hva du vil ha og rekkefølgen helt uavhengig av hverandre.

Og hva sortnivå angår... joda, det er faktisk mulig å se forskjell uten å se dem ved siden av hverandre Jeg ser helt klart forskjell, og særlig i mørkt rom er den dårligere. Overraskende nok, så har den også dårligere sortnivå enn D455-en min i mørkt rom... det hadde jeg ikke ventet. Men alt i alt, sortnivået er akseptabelt men jeg savner dybden fra Panasonic-en.

Det med DVB-S-greiene er jeg helt enig, jeg tenkte mer på de vanlige innstillingsmenyene, smarthub osv...når det gjelder sortnivåen så vet jeg ikke hvordan det er med 51" men må si at jeg synes sortnivået er bra på min 64" med tanke på størrelsen på panelet... men nå har ikke jeg hatt en Panasonic av nyere dato hjemme i min egen stue, bare sett dem i butikk.. den 50" Panasonic jeg byttet ut var fra 2009, men jeg kan ikke si at den hadde bedre sortnivå enn 8005 som jeg har nå... men som sagt leter man med lupe så finner man alltids noe å henge seg opp i.. jeg bare nyter størrelsen og bilde på PS64D8005, legger spesielt merke til når jeg er på besøk hos kompiser som har 50" skjermer hvor vanvittig stor og hærlig min 64" er i forhold:-D

Gega

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •