Spilling PS3 på Grundig 55 FLE 9170 BP

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Spilling PS3 på Grundig 55 FLE 9170 BP

Heisann har gått til innkjøp av denne tvn. 14999,- betalte jeg på elkjøp. er fornøyd med tvn sånn egentlig.. Eneste jeg lurer på er hvilken innstillinger jeg burde kjøre for og få minst mulig delay på spillingen (mw3 på ps3) ..

Kjører SPILL modus og MEMC av.. Hva er MEMC anyways?

En annen ting er også når jeg kjører pc på tv (hdmi) , så får jeg ikke fullskjerm.. blir et lite svart mellomrom hele veien rundt.. Så har kanskje 50" ? Hvordan fikser jeg dette? Er det PC innstillinger eller?

Kanskje dere kan si noen gode innstillinger på tvn til tv titting også?

Har forresten opplevd under spilling at lyden hengte seg ,akkurat som "hakk i plata" .. men det gav seg ganske tjapt.

Tusen takk for svar
    Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen? :\

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NinjaFliPP
    Heisann har gått til innkjøp av denne tvn. 14999,- betalte jeg på elkjøp. er fornøyd med tvn sånn egentlig.. Eneste jeg lurer på er hvilken innstillinger jeg burde kjøre for og få minst mulig delay på spillingen (mw3 på ps3) ..

Kjører SPILL modus og MEMC av.. Hva er MEMC anyways?

En annen ting er også når jeg kjører pc på tv (hdmi) , så får jeg ikke fullskjerm.. blir et lite svart mellomrom hele veien rundt.. Så har kanskje 50" ? Hvordan fikser jeg dette? Er det PC innstillinger eller?

Kanskje dere kan si noen gode innstillinger på tvn til tv titting også?

Har forresten opplevd under spilling at lyden hengte seg ,akkurat som "hakk i plata" .. men det gav seg ganske tjapt.

Tusen takk for svar
    Mvh
    1920x1080 ut fra PC-en, og sett overscan av på tv-en, så skulle det bli rett. Det andre vet jeg ikke noe om.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er MEMC anyways?

Mvh
    Hei,

Har samme TV som deg.

MEMC er, såvidt jeg har skjønt, bevegelseskompensering, og skal hindre etterslep og slikt.
    Har ikke forsøkt spilling på min TV men jeg får uansett det beste resultatet ved filmtitting med MEMC på "høyt".

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    1920x1080 ut fra PC-en, og sett overscan av på tv-en, så skulle det bli rett. Det andre vet jeg ikke noe om.
    Hm, tror ikke jeg får 1920x1080 ut på pcn.. Overscan av på tvn? har sett gjennom menyen og finner ikke noe som heter overscan? Kanskje det er jeg som er mer eller mindre blind ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Hei,

Har samme TV som deg.

MEMC er, såvidt jeg har skjønt, bevegelseskompensering, og skal hindre etterslep og slikt.
    Har ikke forsøkt spilling på min TV men jeg får uansett det beste resultatet ved filmtitting med MEMC på "høyt".
    Hm , MEMC bruker jeg og ha AV på spilling.. Noe jeg vil tro er rett , etter og ha lest på diverse andre forum.. der dem slår av alt som heter hjelpemidler.. dette for og forminske output delay. men føler fortsatt at det forekommer delay.

Håper noen kan hjelpe meg litt mot mål

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, tror ikke jeg får 1920x1080 ut på pcn.. Overscan av på tvn? har sett gjennom menyen og finner ikke noe som heter overscan? Kanskje det er jeg som er mer eller mindre blind ?
    En oppløsning som tilsvarer, da.. men for best resultat bør du få ut 1920x1080. Du kan evt. forsøke 1280x720 men det vil se litt mindre skarpt ut, spesielt på tekst etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En oppløsning som tilsvarer, da.. men for best resultat bør du få ut 1920x1080. Du kan evt. forsøke 1280x720 men det vil se litt mindre skarpt ut, spesielt på tekst etc.

Da har jeg sjekka litt her ,og det viser seg at tvn er på 1920x1080 men dog ikke fullskjerm ?? Hva skjer med det da ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg sjekka litt her ,og det viser seg at tvn er på 1920x1080 men dog ikke fullskjerm ?? Hva skjer med det da ?
    Jeg er ikke helt sikker på hva du mener med dette?
    Mistenker at du kanskje har kappet sidene av bildet, i såfall er det en innstilling for overscan du leter etter. Dette har litt forskjellige navn på forskjellige tv-er. Også litt forskjellige steder hvor du finner det.

Newcomer Troutmaster sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis trådstarter informerer om hvilket skjermkort(nvidia/AMD/ATI) han har i pc'n så er det enklere å forklare.. Dette har vel strengt tatt ikke noe med selve TV'n å gjøre, så kanskje du burde starte en tråd i et mer relevant forum.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Troutmaster
    Hvis trådstarter informerer om hvilket skjermkort(nvidia/AMD/ATI) han har i pc'n så er det enklere å forklare.. Dette har vel strengt tatt ikke noe med selve TV'n å gjøre, så kanskje du burde starte en tråd i et mer relevant forum.
    ATI ..

Overscan , ja hva heter dette på denne tvn da tror dere?
    noen tanker om innstillinger til ps3 spilling ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke helt sikker på hva du mener med dette?
    Mistenker at du kanskje har kappet sidene av bildet, i såfall er det en innstilling for overscan du leter etter. Dette har litt forskjellige navn på forskjellige tv-er. Også litt forskjellige steder hvor du finner det.
    stemmer dette , har kappet hele veien rundt.. som jeg sier , 55" tv , men max 50" med pcn tilkoblet.. svart ramme hele veien

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stemmer dette , har kappet hele veien rundt.. som jeg sier , 55" tv , men max 50" med pcn tilkoblet.. svart ramme hele veien
    OK, da er det ikke overscan-problem. Da ville du hatt bilde på hele skjermen, men det ville ha gått på utsiden av skjermen. Da er det vel nærliggende å tro at en av de andre som postet her var inne på noe..

Newcomer Troutmaster sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ATI ..
    Åpne catalyst control center i pc'n og naviger deg frem slik bildet viser. Juster så med slideren til bildet vises korrekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Troutmaster
    Åpne catalyst control center i pc'n og naviger deg frem slik bildet viser. Juster så med slideren til bildet vises korrekt.

Finner ikke dette du er inne på , kanskje jeg har en utdatert catalyst center.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner ikke dette du er inne på , kanskje jeg har en utdatert catalyst center.

Eller at du kanskje ikke har innstallert softwaren, om du bare har driveren innstallert så får du vel ikke frem "Catalyst center" om jeg ikke husker feil...

Gega

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •