PIONEER PDP-434 OG HAKKING I BILDE.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PIONEER PDP-434 OG HAKKING I BILDE.

Etter å ha anskaffet meg det som skulle være markedets beste plasma ble jeg litt skuffet. Oppdaget fort at ting ikke var som det skulle være. Ved panoreringer så hakker bildet slik at det blir slitsomt å se på. Et eksempel kan være når man ser fotballkamp. Det er liksom ikke flyt i bildet. Mennesker får et slags robot-lignende bevegelsesmønster. Tribunene ser ut som om de er i ferd med å ramle sammen.

Etter mye instillinger og samtaler med leverandør ble man til slutt enig om at vi skulle bytte skjerm og media-boks, men dette altså uten resultat. Det snakkes om at den nye modellen, PDP-435, skal ha løst problemet.

Er det noen andre her som har vært borti samme problemstilling?
    Er det noen andre her som har noen erfaringer med den nye modellen?
    :?:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hakking vil du nok uansett få på slike store apparater. Eneste som ikke har slik hakking er Philips sine med Natural Motion.

Har ingen tro på at 435 er noe bedre på dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PDP-434

Takk for svar.

Det snakkes om at 435 har 75Hz-teknikk, og at noe av hakkingen blir borte... Uansett nå har jeg fått panasonic 37PA30 i hus og den er nydelig å se på.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror 75Hz teknikken mest gjelder på det enorme etterslepet det er på 434.

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kan ikke se jeg ser noe til slik hakking på min pa30, værtfall ikke på vanlige tvsendinger som fotball etc. det var dog helt grusom hakking da jeg brukte en 10-bits JVC som dvd-spiller, men det endret seg etter at jeg fikk pioneer 575a.

det er dog som Peakman sier, det er et snev av hakking, men det er langt fra irriterende (og jeg pleier å være svært kresen )

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste noe om dette ..

Dette problemet kan løses hvis man bruker en god dvd-spiller som f.eks Pioneer 668 eller Denon 2900.
    Lurer på om det stemmer.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hakking?

Har selv både 434 og dvd 868'n., og når det gjelder film vist via hdmi med denne er ikke det noe problem.
    Heller ikke ved bruk av Dreambox og digitale satelitt bilder.
    Når jeg derimot bruker vanlige tv signaler fra coax'n i veggen er det antydninger til det, men ikke noe problem.Fotballkamper vist på TV3,som jeg mottar via kabelnettet,og går videre via M2 kort i tuner er helt perfekte.
    Nå skal det også sies at jeg har byttet alle signalkabler brukt helt fra Telenor avidi sin box utenfor huset og inn. Å har da ett signal på 76db.

Men nå har jeg akkurat kjøpt en 37 panasonic plasma til eksen, og den overrasket veldig. For hun som ikke er audio/videofil,men bruker tv til tv, så var egentlig den bildemessig for tv bruk ett bedre valg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å se hvordan den nye modellen (435) er med hensyn til etterslep. Har bestillt den og regner med å ha den på plass i neste uke. Skal selvfølgelig komme med tilbakemeldinger etterhvert som inntrykkene kommer frem.

Så får jeg vel bare begynne å lete etter HD signaler. Har sett en del på HD1 kanalen som ligger på 19,2 grader West, da med 434. Da hakket bildet noe forferdelig, men du verden for et skarpt bilde da. :lol:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper at jeg også kan komme med en tilbakemelding snart. En kompis har bestilt denne.

På messen så jeg akkurat samme etterslep som på 434 ved analoge kilder, (DV575), mens ved digital kilder så jeg ingenting.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig å fjerne det meste av etterslepet/hakking ved å slå av PureCinema på PDP-435HDE. Har den slått av på Input 1 (digital sat.), og på ved bruk av Input 2 (component) og Input 3 (HDMI). Det er mulig å ha egne innstillinger for de enkelte inngangene. Kjøpte den foresten hos Absolute Hi-Fi for 49490 inkl. bordstativ og Acoustic Swing høytt. (veil. pris 3495)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for tipset... Gleder meg til å komme i gang...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •