Uklart bilde på UE55D8005

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Uklart bilde på UE55D8005

Hei.

Fikk fatt i et UE55D8005 på salg og er grunnen meget skuffet. Sliter med uklart bilde når objekter er i bevegelse på skjermen. F.eks en person snur på hode og hele hodet blir uklart i bevegelsen. Alle "enhancments" som LED motion og motion plus osv slått av i meny. Nyeste FW også.
    Sliter også med framedrops innimellom som er meget plagsomt. Merkelig nok eneste som fungerer knirkefritt uten hakking og uklart bilde er TV2 PL HD kanalene.. (får kanskje kjøre igang en konspirasjon at samsung er på PL sinn lønningsliste? ).
    Vell spøk til side. Noen som har noen gode tips her for hva jeg skal gjøre? Levere TV'en tilbake eller satse på FW oppdatering eller noe annet?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Parabol

Det virker ikke som om du har parabol noe som er et must på så gode tv`r...

Rikstv , kabel og fiber sender i dag med veldig komp bilder selv på HD kanalene......

husk også å sette dekoderen din i 720 p

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville valgt 1080i på dekoderen. Kun NRK sender 720p, resten av HD-kanalene er 1080i.

Når det gjelder kabel og fiber er det vel ikke så mye komprimering av kanalene. Jeg vet altibox transkoder HD-kanalene pga tekniske begrensninger i systemet, men alt annet er urørt. Jeg er ganske sikker på at Canal Digital sender HD-streamene uten å transkode noe videre.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kvalitet

Stor forskjeld i kvalitet fra alt annet til en ren parabol.....Jobber i en butikk der vi har satt opp alle former for tv tilbydere og canaldigital ligger langt fremfor alle andre i ren bildekvalitet....Viasat parabol kommer rett bak , så er det et lite sprang ned til fiber....Deretter kommer get kabeltv og rikstv på en klar sisteplass....

Virkler som om de fleste tvr reagerer best på 720 p , men spørs litt på hva slags scener man ser....

Den største forskljelden fra canaldigital til de andre tilbyderene er detaljer i bildene(informasjonsflyt) som også gjør at bildene sitter bedre....sliter ikke med panorering osv......

samsung sine tv`r sliter jo med lyslekasje pga edgeled teknologien , men det er jo en helt annen sak

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har altibox ja, men sliter med bilde kvalitet med andre kilder også. Det er likegylidg om det er bluray spiller, ps3, hdd koblet direkte til tven eller pc..

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Sitat Opprinnelig postet av Steppzor
    Hei.

Fikk fatt i et UE55D8005 på salg og er grunnen meget skuffet. Sliter med uklart bilde når objekter er i bevegelse på skjermen. F.eks en person snur på hode og hele hodet blir uklart i bevegelsen. Alle "enhancments" som LED motion og motion plus osv slått av i meny. Nyeste FW også.
    Sliter også med framedrops innimellom som er meget plagsomt. Merkelig nok eneste som fungerer knirkefritt uten hakking og uklart bilde er TV2 PL HD kanalene.. (får kanskje kjøre igang en konspirasjon at samsung er på PL sinn lønningsliste? ).
    Vell spøk til side. Noen som har noen gode tips her for hva jeg skal gjøre? Levere TV'en tilbake eller satse på FW oppdatering eller noe annet?
    TEST: Samsung UE55D8005 - Hardware.no

Merkelig med uklart bilde på dette flotte apparatet. Har du evt stilt inn innstillnger "riktig" fra blue ray spiller,n ?? I billedmeny kan du feks stille inn på om den er oppkoblet via hdmi og evt 1080 p 1080 i 720p eller 576/480

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vel ikke det så rart at D8005 har det sånn.

TVEN oppfører seg som en 50hz tv, i bunn å grunn der det bare er lagt på med 800Hz TrueMotion Hz. Uansett når du ser på film og spill vil du oppleve det, men på vanlig tv vil det gå ganske så bra, det takler tven veldig bra.

Kollega av meg har 8005 å han sier det at det er voldsomt irriterende når han ser på film og spill, men at tv går det helt fint.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går så og si fint med vanlig tv. Opplever forsatt micro hakking/flimmer eller såkalt "jitter/judder" i bilde her og til tider. Virker som bildeprossesoren i tven sliter med buffer eller noe. Da jeg spilte av Avatar på BD og slo på 2D til 3D konv ble det helt ekstremt med hakking i bilde hver 2-7 sekunder. Slo av 2D til 3D konv og den forsatte. Måtte slå av og på tv for at bilde skulle bli så og si jevnt. Prøvde meg også på 24p på filmer og samme her.. mye "jitter/judder" opplegg... helt forfærdelig å se på. Bare en person snur på hode sakte i en full HD film flimrer og blir uklart.

Rett og slett alt i bevegelse i en film blir helt uklart. Samme om det er en rask bevegelse eller sakte bevegelse.. blir like uklart.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Du sliter trolig med det samme som meg. Ta en titt her http://avforum.no/forum/tv-apparater...d8005-led.html

Er dette det samme som du opplever? Jeg tolker det slik.

Min 46" er inne til reparasjon for andre gang nå siden kjøp 4 januar.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kimsa
    Hei

Du sliter trolig med det samme som meg. Ta en titt her http://avforum.no/forum/tv-apparater...d8005-led.html

Er dette det samme som du opplever? Jeg tolker det slik.

Min 46" er inne til reparasjon for andre gang nå siden kjøp 4 januar.

Hei. Ja har sett litt på tråden din. Er samme problem ja. Mye etterslep i bilder. 576p og 720p ser det du som etterslep på bilde når folk snur på hode eller andre ting er i bevegelse og på panorering. 1080p virker det mer som flimmer.
    Virker mer som ett buffer problem enn feil på selveste panelet. Som da jeg skrev i forrige post at avatar hakket noe helt for jæ**** i 2D til 3D konv og forsatte selv om jeg slo det av. Måtte slå av og på TV for å få halveis "jevnt" bilde igjen.

Har også hatt kontakt med samsung support på mail der jeg fikk ett meget overasket svar at de garanterte kun "bra" bilde ved bruk av deres innebygde tuner (ikke direkte quoted, da jeg ikke har e-post forann meg nå). Jeg sendte da e-post tilbake at jeg mente da dette må da være falsk markedsføring og en sak for forbrukerrådet da dette ikke er opplyst noen som helst plass. Gikk noen dager ekstra før svaret kom på denne og da skulle de ta dette videre med "teknisk avdeling" så trenger nok ikke å forvente noe løsning på problemet i dette århundret.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det Samsung sier her er egentlig att kun deres egne kilder er godkjente til bruk sammen med deres tver. Appel politikk med andre ord. Nå er det jo godt kjent att canal digital har den beste Bildekvaliteten på hd tv, og deres bokser er bedre enn Samsung sin cam. Allikevel sier indirekte Samsung att cam er det eneste som garantert kan gi riktig bilde.

Da mener de vel det samme om HD kilder da. Så vi som ønsker å kjøre alt gjennom en hjemmekino vil ikke lenger kunne gjøre det da samsung ikke produserer recivere.

I dag handler det ikke lenger om å gjøre kunden fornøyd, men om å sikre seg fra å måtte ta ansvar for dårlige produkter.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I den siste posten var det mye rart... Samsung produserer vel ikke CAM-er, og ikke har CAM-en noe med bildekvaliteten å gjøre heller.

Når det gjelder den interne tuneren, så er dekodingen i utgangspunktet lik for HDTV (h264 dekodes etter en fast standard, det er evt. postprocessing som er forskjellig). Jeg opplever også bildet som bedre om jeg tar det rett inn i tv-en, fordi man da slipper et ledd med re-skalering.

Utover det så foreslår jeg at dere tester ut PS-modellene i stedet for UE-modellene... mye mindre frustrasjoner.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært g byttet min tv. Gikk denne gangen for et sony 55" hx923. Etter noen timer med stilling og testing har jeg enda ikke støtt på problemene som jeg hadde med samsungen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært g byttet min tv. Gikk denne gangen for et sony 55" hx923. Etter noen timer med stilling og testing har jeg enda ikke støtt på problemene som jeg hadde med samsungen.

Jeg tror du kommer til å bli veldig fornøyd! Jeg jobber i tv avdeling på elkjøp og har kun hatt muligheten til HX720, å jeg syns både 3D-en og bilde generelt er knall bra. Jeg har pleid å ha Iron Man 2 på denne skjermen med blu ray spiller fra sony BDPS280 med HDMI. Utrolig bra bilde! På toppen av dette bruker jeg et av de mindre anleggene fra BOSE! Det gir bare en helt fantastisk følelse, selv med de lille settet der.

Men med HX923, så jeg ganske sikker på at du kommer til å bli fornøyd, om du ønsker bare et helt enkelt lite hjemmekino system for å få bedre lyd, så har du BOSE CINEMATE GS til en 6999,-

Lykke til med din nye tv, sony sin HX serie er min favoritt!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 318mtech
    Jeg tror du kommer til å bli veldig fornøyd! Jeg jobber i tv avdeling på elkjøp og har kun hatt muligheten til HX720, å jeg syns både 3D-en og bilde generelt er knall bra. Jeg har pleid å ha Iron Man 2 på denne skjermen med blu ray spiller fra sony BDPS280 med HDMI. Utrolig bra bilde! På toppen av dette bruker jeg et av de mindre anleggene fra BOSE! Det gir bare en helt fantastisk følelse, selv med de lille settet der.

Men med HX923, så jeg ganske sikker på at du kommer til å bli fornøyd, om du ønsker bare et helt enkelt lite hjemmekino system for å få bedre lyd, så har du BOSE CINEMATE GS til en 6999,-

Siden du jobber på Elkjøp kan du kanskje svare på om det finnes håp for att hx720 i 46" blir satt ned igjen til 9.999,- som den kostet før jul. 11.999,- som den ligger til nå er Sony sin veiledende pris og det er litt dyrt nå når 2012 modellene er på vei inn.

Jeg er lei min Samsung og vurderer å bytte til Sony

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 318mtech

Sålangt er jeg meget fornøyd me HX923. Har enda ikke støtt på micro hakkingen/jitter/judder tingen på denne tvn. blide er krystalklart og 3D'en er fantastisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelig å høre!

Gratulerer med god løsning på problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sålangt er jeg meget fornøyd me HX923. Har enda ikke støtt på micro hakkingen/jitter/judder tingen på denne tvn. blide er krystalklart og 3D'en er fantastisk.

Det er jo bra! Det er en fantastisk tv, jeg har sett 3D-en på HX720, å e syns den er utrolig bra. Har ikke hatt noen klager på HX-serien.

Kun hatt klage på en EX720, der noe av 3D var dårlig, men dette var da en tv med fabrikasjonsfeil tror jeg vi fant ut av.

Men HX så vil jeg si at du har noe av den beste aktive 3D-en som er på markedet akkurat NÅ. Det er min mening.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kimsa
    Siden du jobber på Elkjøp kan du kanskje svare på om det finnes håp for att hx720 i 46" blir satt ned igjen til 9.999,- som den kostet før jul. 11.999,- som den ligger til nå er Sony sin veiledende pris og det er litt dyrt nå når 2012 modellene er på vei inn.

Jeg er lei min Samsung og vurderer å bytte til Sony

Det vet jeg faktisk ingenting om, den var nå nylig på tilbud igjen på 10999,- Men enn så lenge har ikke jeg hørt eller sett noe om den kommer på noe tilbud i nærmere fremtid.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •