Tips til ny tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til ny tv

Har sett på di rådene jeg har fåt og sett litt på nettet

fant da ut at dise tv var bra men hvem er best

Samsung LED TV UE37D5000

PHILIPS PFL6606 37"

SONY KDL EX720 37"

SAMSUNG LEC650 37"

eller finnes det andre 37" som er like bra til ca 5000-6000 KR ikke 3d tv

går det å se vanlig tv på 3d tv uten om å brukke briller.Hva er kvaliteten like bra på vanilg tv som i 3d tv

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3d-tv

Ja,du kan se vanlig tv på 3d-tv.
    Hvem av de tv-apparatene som er best vet jeg ikke,men jeg hadde heller gått for Panasonic (ettersom jeg liker best plasma til film)
    Sammenlign de gjerne side om side om det går,så ser du hva du liker best.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken Panasonic er best da? sammenlign side om side får jeg ikke til,
    Kult at det går å se vanlig tv på en 3d tv,er kvaliteten da på en 3d tv er den like god på vanlig tv som på 3d tv

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, men jeg må nok en gang i all bitterhet mot Panasonic få lov til å fraråde dem, i hvert fall frem til 2012-modellene lanseres. Se heller på Samsung-plasmaene om plasma fra 2011 er ønskelig.

2D-kvaliteten kan lett være bedre på en 3DTV enn en som ikke har 3D. Det er til syvende og sist kvaliteten på panelet det kommer an på. Hvis 3D ikke er et kriterie for deg, så er det egentlig ikke noe du trenger å bry deg om uansett. Bare finn tv-en du synes virker best.

Vær imidlertid obs på at i hvert fall den ene du nevner (LEC650) er en 2010-modell. 37" virker også generelt å være dyrere enn 40" eller 42", sikkert fordi det er en mer ukurrant størrelse i dagens marked.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philipsen kjenner jeg ikke til, men jeg ville uansett ikke kjøpt fra netonnet, for du får uendelig mye mer pes med reklamasjonssaker siden du kan har dem å forholde deg til (Netonnet er parallellimport). Ser du på denne f.eks. Komplett.no - Samsung 40" LED-TV UE40D5705 vil jeg anta at det er samme tv-en men litt bedre spec-et og litt større. Denne er også kjøpt fra Samsung Nordic, så dersom du trenger å bruke reklamasjonsretten din eller garantien kan du ta det direkte med et serviceverksted i stedet for å måtte gå via forhandleren, noe som ofte er mer effektivt.

Parallellimport kan ofte spare deg for noen hundrelapper i det du kjøper, men det kan vise seg å straffe seg hardt senere Pris er ikke ALT selv om det naturlig nok er viktig.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    Da gjør jeg det,fant ingen test på Samsung 40" LED-TV UE40D5705
    noen som finner det og linker det her

Newcomer BendxITG sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du instilt på å kjøpe en LED TV eller er det ett fett hvliken type flatskjerm du går for? Har selv opplevd at LED i de lavere prisklassene sender ut lys i kantene av bildet, det går greit så lenge rommet er opplyst, men i mørke rom kan det være ganske så irriterende. Har snakket med flere som har opplevd det samme. Og så er det jo bare plasmaskjermene som kan vise helt sort, men det er kanskje ikke noe kriterie...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BendxITG
    Er du instilt på å kjøpe en LED TV eller er det ett fett hvliken type flatskjerm du går for? Har selv opplevd at LED i de lavere prisklassene sender ut lys i kantene av bildet, det går greit så lenge rommet er opplyst, men i mørke rom kan det være ganske så irriterende. Har snakket med flere som har opplevd det samme. Og så er det jo bare plasmaskjermene som kan vise helt sort, men det er kanskje ikke noe kriterie...
    Dette er vel ikke helt riktig. Flere av LED-LCD-modellene (i hvert fall de med bakgrunnsbelysning) kan faktisk vise dypere sort enn de plasma-skjermene som har best sortnivå. Problemet ligger vel mer i at det kan oppstå litt ujevnheter i en del situasjoner.

"Helt sort" er også relativt. Sortere enn de fleste LCD-er? Joda, noen av dem er det. Men det finnes også en del plasmaer som er vesentlig gråere, men der ligger fremdeles styrken i at det i det minste er jevnt over hele skjermen selv om det er noe lysere enn hva LCD-ene klarer på sitt beste, samt at de holder bedre på detaljene i mørke scener.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja der samme hvilken tv det er bare ikke plasma og 3d tv
    har hørt at led tv og lcd tv er bedere en plasma, må ha en 37" har ikke plass til en støre tv,Der tv skal stå er det ca 900 til 920mm.

Newcomer BendxITG sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Dette er vel ikke helt riktig. Flere av LED-LCD-modellene (i hvert fall de med bakgrunnsbelysning) kan faktisk vise dypere sort enn de plasma-skjermene som har best sortnivå. Problemet ligger vel mer i at det kan oppstå litt ujevnheter i en del situasjoner.

"Helt sort" er også relativt. Sortere enn de fleste LCD-er? Joda, noen av dem er det. Men det finnes også en del plasmaer som er vesentlig gråere, men der ligger fremdeles styrken i at det i det minste er jevnt over hele skjermen selv om det er noe lysere enn hva LCD-ene klarer på sitt beste, samt at de holder bedre på detaljene i mørke scener.
    Ok, da trekker jeg tilbake det, på HiFi-klubben sa de at det kun var plasma-skjermene som kunne vise fullstendig sort, uten at jeg er sikker på hva de legger i det. Tror foresten at alle LED skjermer har bakgrunnsbelysning og at det er den hovedsaklige forskjellen på en LED-LCD og en LCD...

Uansett så vil en plasmaskjerm som regel klare seg bedre i et mørkt rom enn en LEDskjerm og en LED vil gjøre det bedre i et godt opplyst rom.

Begge skjermtyper har sine sterke og svake sider. De fleste bilde-entusiaster som ikke har lerret bruker vel plasma, personlig har jeg en LCD da jeg trenger en TV som takler statiske bilder over lengre tid...

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dare kom med en god tv dere som passe meg. send gjerne link og tester på tv`er. 37" ikke plasma og 3d tv,der tven skal stå er det ca 900-920mm.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BendxITG
    Ok, da trekker jeg tilbake det, på HiFi-klubben sa de at det kun var plasma-skjermene som kunne vise fullstendig sort, uten at jeg er sikker på hva de legger i det. Tror foresten at alle LED skjermer har bakgrunnsbelysning og at det er den hovedsaklige forskjellen på en LED-LCD og en LCD...

Uansett så vil en plasmaskjerm som regel klare seg bedre i et mørkt rom enn en LEDskjerm og en LED vil gjøre det bedre i et godt opplyst rom.

Begge skjermtyper har sine sterke og svake sider. De fleste bilde-entusiaster som ikke har lerret bruker vel plasma, personlig har jeg en LCD da jeg trenger en TV som takler statiske bilder over lengre tid...
    De fleste LED-er har faktisk edge LED, og ikke bakgrunnslys. Forskjellen på LED og "vanlig" LCD er typen baklys. De tradisjonelle LCD-ene bruker noe som kalles CCFL, og har også den fordelen at det blir jevnere (dog noe dårligere sort, og trekker vel litt mer strøm).

Til trådstarter; se litt på 40" eller 42" heller, mye mer igjen for pengene. Hvis du klarer å oppdrive en, ville jeg kanskje vurdert en av Samsungs LE-modeller (CCFL-baklys), for de har ikke dette irriterende greiene med lysblødning i hjørnene og sortnivået er faktisk ikke så altfor ille på dem. Tror jeg har sett LE-modeller på 40" for salg noen steder.

Jeg fant, jeg fant: Komplett.no - Samsung 40" LCD-TV LE40D504

Jeg ville i hvert fall gitt den en vurdering. Jeg tror den glatt knuser LED-modellene på bildekvalitet ut fra hva jeg har sett tidligere.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    saåg lit billig ut dene Samsung 40" LCD-TV LE40D504 tv til 3-4000 har jeg lite tro på, har gjort den taben for og da ble det som det ble,ustabilt bilde og grå og kjedelig å se på, kan da strekke med til ca litt over 6000.Der tv skal stå er det 900-920 mm og går for en 37" tror jeg ikke 3d tv og plasma
    hva med en av disse da Samsung 37" UED5000,PHILIPS PFL 6006,
    SONY KLD EX72. Eller er det andre tv`er som er like bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At tv-en er billig betyr ikke utelukkende at en dyrere tv er bedre. LED-LCD har klare svakheter som CCFL-LCD ikke har. Men dette er nå din andre tråd hvor du spør om tips, og du ser til tross for tipsene du får ut til å likevel grave opp andre modeller så kanskje det egentlig er på sin plass å heller ta en tur i butikken og titte litt? Jeg ville uansett rådet deg til å velge 40" eller 42" for 37" er å anse som en ganske ustandard størrelse nå og vil trolig koste ekstra bare pga det (skal passe inn på 900-920mm, 51"-eren min er ikke stort bredere, måler 120cm i bredden)

Og mens vi er inne på temaet pris vs kvalitet; jeg kjøpte en Samsung PS43D455-plasma til 3000, og bildemessig er denne (etter min mening) bedre enn min fars UE40D5705 (som fremdeles vel koster rundt 6000, men det er ikke bare panelet som utgjør prisforskjellen. D5705 har bl.a. DVB-S). Enda førstnevnte ikke er FullHD engang, men både flyten i bildet, fargene og innsynsvinkel er mye bedre. I tillegg til at man ikke har denne LED-cloudingen.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tror jeg har det jeg lurete på når det gjelder tv,Meget gode råd dere kommer med.Tusen takk for alle tips og råd.Nå blir det tv kjøp snart.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •