Valgets kvaler - Kuro LX5090 eller vente til 2012-modellene?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valgets kvaler - Kuro LX5090 eller vente til 2012-modellene?

Hva bør jeg gjøre? Kjøpe en splitter ny Pioneer Kuro LX5090 (uåpnet) til 17k eller vente på 2012-modellene og se om f.eks VT50 kan hamle opp med den?

Newcomer Michael_Bergen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde ikke vært i tvil. Vent til de nye modellene. Å betale så mye for en så gammel skjerm virker fullstendig feil!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5090 er en flott TV, og jeg hadde ikke hatt problem med å kjøpe en (en til), selv i 2012. Dog, 17K er en god del for mye for en såpass gammel TV, selv om den er ny.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    5090 er en flott TV, og jeg hadde ikke hatt problem med å kjøpe en (en til), selv i 2012. Dog, 17K er en god del for mye for en såpass gammel TV, selv om den er ny.
    Jeg kjøpte min i 2010 ny for 21000. 17000 virker litt mye. Men det er en steinbra tv. Vil tro 12-13 er en levelig pris.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5090 har jo såpass god bildekvalitet selv i dagens marked at den for min del kunne vært fra 2005. Spiller ingen rolle. Jeg skal ikke se på datostemplingen, men nyte bildet på flatskjermen.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderte selv litt frem og tilbake før jeg kjøpte ny tv, men kom til at jeg ville ha ny tv med oppdaterte funksjoner i tillegg til godt bilde. Har aldri angret. En ting er at du kjøper en "gammel" men riktignok god tv, men til den prisen er det uhørt. Hadde absolutt gått for ny tv.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    5090 har jo såpass god bildekvalitet selv i dagens marked at den for min del kunne vært fra 2005. Spiller ingen rolle. Jeg skal ikke se på datostemplingen, men nyte bildet på flatskjermen.
    +1!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt av paradokset er at nyere modeller "alltid" skal være så mye bedre enn forrige generasjon, men så viser det seg (ofte?) at så ikke er tilfelle. Rosa ting i bildet, clouding, ditt og datt.

Dersom det viser seg at de nye modellene i 1H2012 ikke har (nye) problemer så vil jeg bli positivt overrasket...

Min 5090 henger fortsatt her og det eneste grunnen til å bytte den ut er å få en mye større skjerm. Når vi tipper 70"+ så skal jeg vurdere det seriøst.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du bare se på tv er kuroen fremdeles den beste tven på sort og riktig balansert fargegjengivelse. Hvilket årstall tven er laget i er helt revnende likegyldig da de nye tvene kun har design og årstallet de er laget i på sin side.
    Synd den ikkje er i 60" dog hehe.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jul1anr1k
    Hva bør jeg gjøre? Kjøpe en splitter ny Pioneer Kuro LX5090 (uåpnet) til 17k eller vente på 2012-modellene og se om f.eks VT50 kan hamle opp med den?

Spørsmålet er om du får noen skjerm som er bedre til den prisen?
    Det tviler jeg ærlig talt på. Har hatt min 5090 i 3,5 år og ville overhodet ikke byttet den med noen av skjermene som selges i dag. Er strålende fornøyd med bildet, ja egentlig alt ved denne skjermen.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trådstarter, er 3D viktig for deg? Eller iallefall noe du (eller andre i husholdningen) ønsker å ha mulighet til å bruke i ny og ne? Da hadde jeg ventet på nye modeller. Ellers mener jeg å ha lest om hakking i bevegelser i diverse Kuro-tråder, stemmer dette? Sortnivå er viktig, men jeg har inntrykk av at den generelle bildebehandlingen har gått forbi 5090 og vel så det.
    Ta mine utsagn med en klype salt da jeg ikke eier en Pio TV.

Newcomer Thomse sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Skal du bare se på tv er kuroen fremdeles den beste tven på sort og riktig balansert fargegjengivelse. Hvilket årstall tven er laget i er helt revnende likegyldig da de nye tvene kun har design og årstallet de er laget i på sin side.
    Synd den ikkje er i 60" dog hehe.
    Du får jo 60" KURO...;-) Pioneer PDP-LX6090... :roll:Ble alt for dyrt med den 60".... så vi kjøpte en 5090...
    Strålende fornøyd her hjemme! Kommer ikke til å bytte den inn i en av de nye modeller. Dette er en tv du kommer uansett til å bli fornøyd med! Garantert...

Sortnivået gjør mye med bilde, farger og alt henger bedre sammen. Når vi ser på film/tv så vil vi ikke at mørke scener skal være opplyste, men scenene skal være heilt kuro!:-D Og med en KURO får du det du betaler for!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingenting utenom lysstyrken har gått forbi kuroen, bevegelsen er akkurat slik den skal være så lenge riktig drive mode er aktivert på riktig materiell. Den generelle bildebehandlingen er fremdeles dårligere på de nye tvene enn kuroen.
    Kuroen er fremdeles referansemodellen til flatpanels.dk.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ska eg oppgradere så skal det helst være kuro kvalitet i 60 tommer + med 3D for bare å ha det. Gidder ikkje betale for kun 10 tommer, og det skulle aller helst vært KRP-600M uansett og den hakkje eg sett paa en stund.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Trådstarter, er 3D viktig for deg? Eller iallefall noe du (eller andre i husholdningen) ønsker å ha mulighet til å bruke i ny og ne? Da hadde jeg ventet på nye modeller. Ellers mener jeg å ha lest om hakking i bevegelser i diverse Kuro-tråder, stemmer dette? Sortnivå er viktig, men jeg har inntrykk av at den generelle bildebehandlingen har gått forbi 5090 og vel så det.
    Ta mine utsagn med en klype salt da jeg ikke eier en Pio TV.
    Nei, 3D er ikke viktig for meg. Jeg bruker TV'en til SD-sendinger, HD-sendinger, mye film og sport, og en del spilling - og da hører jeg Kuro fortsatt er best. Er det tilfelle?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kuroen er fremdeles best på bildekvalitet ifølge Flatpanels ref Året der gik: Billedkvalitet - FlatpanelsDK
    Søk i nettleseren om Pioneer så ser du hva han har konkludert med.

Newcomer Niels sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil helt klart anbefale Pioneer Kuro. Kjøpte min 5090H ny høsten 2009 og betalte 20 000. På bildebehandlig er den bra, men noen nye modeller er bedre der. På andre ting som er viktig, sortnivå, dybde i bildet, farger osv er den fortsatt en referansemodell. Eneste grunn til at jeg kan tenke meg ny tv er at jeg har lyst på større skjerm. Synes tilbudt pris er noe høy selv om den ikke er brukt. 13 - 15 000 hadde vært mer passe.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle tilbakemeldinger. Skal se hvor mye jeg får presset prisen ned.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått tilbud på 15000 nå - take it or leave it?

Newcomer Niels sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis 3D, tykkelse på skjerm og "smart tv funksjoner" ikke betyr noe er denne tv'n noe av det aller beste som er å få kjøpt pr i dag. Ja, under tvil pga prisen, men det er sikkert noen andre som er villige til å betale kr 15 000 for en ubrukt KURO. Får du med veggfeste eller fot?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •