Samsung D6545 - hva er dette?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung D6545 - hva er dette?

Hei

Kjøpte meg nylig en ue40D6545 og opplever noe merkelig når jeg ser på tegnefilmer. Dersom en mørk strek (typisk for avgrensning av f.eks. hoder) beveger seg raskt over en lys bakgrunn så henger streken igjen på skjermen og forsvinner etter en kort stund. Det virker som om skjermen ikke greier å oppdatere seg. Litt vanskelig å forklare men vedlagt bilde viser det veldig godt (flere streker til venstre for hodet og i ansiktet). Det gjelder bare svart på lys bakgrunn. Har prøvd å endre på diverse innstillinger uten at det hjelper.
    Det jeg lurer på er om jeg kan fikse det vha instillinger, om det er noe galt med TV'en eller om det er et generelt problem med 6500-serien. Det er så pass tydelig at jeg nesten tror det er noe med TV'en.

Til opplysning så gjelder dette både digitale og analoge kanaler via Canal Digital kabel. Har dog ikke dekoder ennå.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av smartl
    Hei

Kjøpte meg nylig en ue40D6545 og opplever noe merkelig når jeg ser på tegnefilmer. Dersom en mørk strek (typisk for avgrensning av f.eks. hoder) beveger seg raskt over en lys bakgrunn så henger streken igjen på skjermen og forsvinner etter en kort stund. Det virker som om skjermen ikke greier å oppdatere seg. Litt vanskelig å forklare men vedlagt bilde viser det veldig godt (flere streker til venstre for hodet og i ansiktet). Det gjelder bare svart på lys bakgrunn. Har prøvd å endre på diverse innstillinger uten at det hjelper.
    Det jeg lurer på er om jeg kan fikse det vha instillinger, om det er noe galt med TV'en eller om det er et generelt problem med 6500-serien. Det er så pass tydelig at jeg nesten tror det er noe med TV'en.

Til opplysning så gjelder dette både digitale og analoge kanaler via Canal Digital kabel. Har dog ikke dekoder ennå.
    Har du funksjoner som påvirker flyten av bildet aktivert? Det kan være noe interpoleringsgreier som ikke slår heldig ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I utgangpunktet hadde jeg ikke gjort noe med instillinger på TV'en - bare satt den opp slik den ble levert. Så registrerte jeg dette problemet nokså tidlig og begynte å endre på bildeinnstillinger uten at det hjalp.
    Hvis dette er pga noen innstillinger på TV'en så syns jeg det er veldig rart at fabrikkoppsettet er slik. Dette er en så tydelig mangel at alle vil reagere på.
    Har du noen forslag på hvilke innstilliner det kunne vært?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av smartl
    I utgangpunktet hadde jeg ikke gjort noe med instillinger på TV'en - bare satt den opp slik den ble levert. Så registrerte jeg dette problemet nokså tidlig og begynte å endre på bildeinnstillinger uten at det hjalp.
    Hvis dette er pga noen innstillinger på TV'en så syns jeg det er veldig rart at fabrikkoppsettet er slik. Dette er en så tydelig mangel at alle vil reagere på.
    Har du noen forslag på hvilke innstilliner det kunne vært?
    Fabrikkinnstillinger er sjelden bra. De har alt mulig dill aktivert som virkelig forringer bildet. Det første jeg alltid gjør når jeg setter opp en ny tv er å tråle alt av menyer for å skru av hver eneste fancy lille funksjon som tilsier at den gjør noe med bildet.

Motion Plus høres ut som en av disse funksjonene som burde av. Du kan også forsøke å skru av kantforbedring, og selvsagt støyreduksjons-greiene burde settes til av/0.

Det er også en greie som ser ut til å hete "Ekstra bevegelse" i følge manualen, usikker på om det er det samme som Motion Plus, men om det er to forskjellige; av med den også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde slått av/på alle disse funksjonene unntatt støyreduksjon uten at det hjalp. Skal teste støyreduksjon i kveld.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •