Sony 46EX720 eller Samsung UE46D6505? Trenger tips!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony 46EX720 eller Samsung UE46D6505? Trenger tips!

Da har jeg koket meg ned til 2 aktuelle modeller til min nye TV:

Sony 46EX720 (7995,- på Siba)
    og
    Samsung UE46D6505 (8995,- hos Komplett)

Jeg siklet lenge på Sony'en, men tilbudet på Komplett inkluderer CD-cam og en 3D-brille. TV'n skal brukes til TV-titting, film via nettverk (eller PC), og antakelig spilling av PS3. 3D er egentlig uinteressant (så jeg bryr meg ikke om Full HD-problematikken på Samsung'en).

Vet at begge er gode TV'er, så hvilken vil dere anbefale mest?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Novi84
    Da har jeg koket meg ned til 2 aktuelle modeller til min nye TV:

Sony 46EX720 (7995,- på Siba)
    og
    Samsung UE46D6505 (8995,- hos Komplett)

Jeg siklet lenge på Sony'en, men tilbudet på Komplett inkluderer CD-cam og en 3D-brille. TV'n skal brukes til TV-titting, film via nettverk (eller PC), og antakelig spilling av PS3. 3D er egentlig uinteressant (så jeg bryr meg ikke om Full HD-problematikken på Samsung'en).

Vet at begge er gode TV'er, så hvilken vil dere anbefale mest?
    Hmm, vanskelig valg.

Sony'en er helt klart best til spilling. Minst input lag, samt muligheten til å endre bildeinnstillingene i "game modus" der samsungen er låst.

Samsungen er bedre på 3D, men Sony'en har mindre clouding og bleeding.

Fabrikkinnstillingene ser nok bedre ut på samsungen, selv om fargene er helt av og unaturlige. Sony'en ser ganske døll ut rett ut av esken, men ser derimot ganske bra ut med litt tukling i bildeinnstillingene samt at den er veldig god på bevegelser.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke så bekymret over innstillingene, siden det ligger instrukser på det på flere nettsider. Samsung'en er litt nyere enn Sony'en, men vet ikke om det betyr noe? Noen som vet hvordan Samsung håndterer avspilling av video over nettverk, ifht Sony?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Novi84
    Er ikke så bekymret over innstillingene, siden det ligger instrukser på det på flere nettsider. Samsung'en er litt nyere enn Sony'en, men vet ikke om det betyr noe? Noen som vet hvordan Samsung håndterer avspilling av video over nettverk, ifht Sony?
    Samsung har vel kanskje noe av det beste på DLNA-fronten, så fremt du bruker en server som sender med http-headere ved requests som f.eks. serviio.

Men jeg tror Sony-en gir jevnt over bedre bilde. Samsungene er ganske ille på dette med clouding som nevnt ovenfor, mens Sony har fått til dette bedre. Problemet er ikke eliminert der heller, men mindre synlig i hvert fall.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •