Samsung UE46D8005, ikke helt fornøyd.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung UE46D8005, ikke helt fornøyd.

Hei, dette er mitt første innlegg her (trur jeg).

Jeg har lest igjennom noe av det jeg fant ang 8000-serien her på forumet, men ofte i større og dyrere klasser og da blir sammenlikningen jeg er ute etter kanskje litt forskjellig.

Jeg kjøpte i romjula Samsungs LED-TV, 8000-serien og 46", størrelsen er helt kurant for min del, siden jeg sitter ca 2 meter i fra den.

Men etter å ha testet den nå en stund, vurderer jeg sterkt å returnere den igjen, og hovedgrunnene til det er at jeg syns de er svært dårlige å se på hvis man ser på de litt fra vinkel. Akkurat som de blir veldig blasse, uansett hvor mye eller lite lys det er her. Og de sliter med hjørnelys og tidvis litt spottete lys under mørke scener i filmer (mulig dette kalles clouding, og som jeg ser flere har problemer med).

Dette irriterer meg faktisk litt, ogjeg har begynt å se etter alternativer igjen, og det er til å rive av seg hodet for hva man skal velge.

Mine alternativer står hovedsakelig nå mellom disse to plamsaskjermene:
    - Panasonic VT30 50"
    - Samsung PS51D8005 51"

Alle disse tre (inkl. den jeg har), koster nå ca. like mye, det er en forskjell på en 1000-lapp i disse størrelsene. Men å velge en av disse virker vanskelig, jeg leser at VT30 har en 50Hz bug(?!?), men fortsatt bedre på bildekvalitet enn 8000? En annen ting er at jeg ikke finner noen direkte info om 8000 støtter 1080p/24p? Og er det stor forskjell å se de med 24p kontra ikke?

Jeg ser mye på film (mye bluray som ser ut til å stort sett bruke 24p), ser på TV (diverse+fotball og generelt sport), hender jeg spiller med PS3.

Hva bør jeg helst velge? Jeg har falt mest på VT30, men fortsatt ikke 100% sikker. Og finnes det andre skjermer i samme prisklasse man heller bør vurdere? Jeg er mer interessert i kvalitet fremfor størrelse.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oleoleole

Jeg har lest igjennom noe av det jeg fant ang 8000-serien her på forumet, men ofte i større og dyrere klasser og da blir sammenlikningen jeg er ute etter kanskje litt forskjellig.

Jeg kjøpte i romjula Samsungs LED-TV, 8000-serien og 46", størrelsen er helt kurant for min del, siden jeg sitter ca 2 meter i fra den.

Men etter å ha testet den nå en stund, vurderer jeg sterkt å returnere den igjen, og hovedgrunnene til det er at jeg syns de er svært dårlige å se på hvis man ser på de litt fra vinkel. Akkurat som de blir veldig blasse, uansett hvor mye eller lite lys det er her. Og de sliter med hjørnelys og tidvis litt spottete lys under mørke scener i filmer (mulig dette kalles clouding, og som jeg ser flere har problemer med).

Dette irriterer meg faktisk litt, ogjeg har begynt å se etter alternativer igjen, og det er til å rive av seg hodet for hva man skal velge.

- Panasonic VT30 50"
    - Samsung PS51D8005 51"

Alle disse tre (inkl. den jeg har), koster nå ca. like mye, det er en forskjell på en 1000-lapp i disse størrelsene. Men å velge en av disse virker vanskelig, jeg leser at VT30 har en 50Hz bug(?!?), men fortsatt bedre på bildekvalitet enn 8000? En annen ting er at jeg ikke finner noen direkte info om 8000 støtter 1080p/24p? Og er det stor forskjell å se de med 24p kontra ikke?

Jeg ser mye på film (mye bluray som ser ut til å stort sett bruke 24p), ser på TV (diverse+fotball og generelt sport), hender jeg spiller med PS3.

Hva bør jeg helst velge? Jeg har falt mest på VT30, men fortsatt ikke 100% sikker. Og finnes det andre skjermer i samme prisklasse man heller bør vurdere? Jeg er mer interessert i kvalitet fremfor størrelse.
    Gå for D8005-en. Jeg har hatt to VT30-er returnert for samme problem, og det er stadig nye avforums.com-brukere som kommer og rapporterer om samme problem. De har nå bestemt seg for å faktisk lage en samletråd om alle som faktisk har rapportert problemene for å få et overblikk. Tråden kan finnes her:

Panasonic 2011 plasma sets affected by the green issue:Gathering numbers. | AVForums.com - UK Online

Ellers så støtter Samsungen 24p helt fint. Du enabler noe som på Samsungen heter Cinema Smooth, og da får du 24fps vist på 96Hz. Samsungen har dårligere sortnivå enn Panasonicen, men den har mye bedre "flyt" i bildet og er mye mer lyssterk.

Jeg skal være ærlig nok til å innrømme at jeg nok ville ha valgt Panasonicen likevel dersom det ikke var for problemet som kartlegges i den linken, men jeg gadd ikke fortsette å bytte TV i håp om å KANSKJE få en som var akseptabel.

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

- Panasonic VT30 50"
    - Samsung PS51D8005 51"

Selv har jeg hatt en lcd skjerm og "aldrig mer",som du beskriver er bildet sideveis ikke bra,men derimot rett forfra helt ok.Til filmbruk og vanlig tv titting er plasma topp.Led også,men jeg har hatt mange plasma skjermer,og da Samsung senest.Men etter endel testing nu har jeg funnet ut at stiller du samsungen for mye opp i cellelys sliter den endel på veldig lyse partier.Spesielt i lyse "hvite scener" som feks eksplosjoner og lignende.Du har en skala fa 0 til 20,ligger den akkurat på midten 10,er det bra men over dette så har du "problemer" bleeding" Til 3 D bruk er jeg meget godt fornøyd,og full hd sendinger via canal digital helt superbt!! Good luck.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, begge to.

Jeg leste igjennom en hel drøss ang. green blob via URLen fra avforums.com, og det ser ut som feilen gjelder -svært- mange sett. Dette er jævlig synd, siden jeg ellers siklet litt etter VT30.

Så det ser ut som PS8000 er et bedre valg da, og jeg bytter nok inn LED-TVen min med denne. Så får jeg uansett nye 30 dager på å vurdere denne før det ev. kanskje kommer godnyheter om et nytt parti VT30-er, selvom det virker lite sannsynlig.

Et annet spørsmål: noen som vet om eksen til plasmaversjonen til samsungen er bredere enn LED-versjonen? Ev. om noen har noen mål i det hele tatt?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, begge to.

Jeg leste igjennom en hel drøss ang. green blob via URLen fra avforums.com, og det ser ut som feilen gjelder -svært- mange sett. Dette er jævlig synd, siden jeg ellers siklet litt etter VT30.

Så det ser ut som PS8000 er et bedre valg da, og jeg bytter nok inn LED-TVen min med denne. Så får jeg uansett nye 30 dager på å vurdere denne før det ev. kanskje kommer godnyheter om et nytt parti VT30-er, selvom det virker lite sannsynlig.

Et annet spørsmål: noen som vet om eksen til plasmaversjonen til samsungen er bredere enn LED-versjonen? Ev. om noen har noen mål i det hele tatt?
    Jeg ville faktisk tatt sjansen på at jeg fikk en fungerende vt30.. PS8000 har bredere, og et litt kjipere etter mitt skjønn hvertfall... http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:A...0xIbJJ_MOgnY5A

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bevee
    Jeg ville faktisk tatt sjansen på at jeg fikk en fungerende vt30.. PS8000 har bredere, og et litt kjipere etter mitt skjønn hvertfall... http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:A...0xIbJJ_MOgnY5A
    Jeg mente "esken/boksen" Designet betyr ikke så veldig mye for min del.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mente "esken/boksen" Designet betyr ikke så veldig mye for min del.

Når det gjelder esken på disse er jeg usikker, men UE55D8005 har en veldig liten og slank eske i forhold til PS64D8005 som har en gedigen eske, fatter ikke hvorfor den skal være så bred i og med at plasma modellen er jo like tyss som LED modellen:-D

Gega

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    Når det gjelder esken på disse er jeg usikker, men UE55D8005 har en veldig liten og slank eske i forhold til PS64D8005 som har en gedigen eske, fatter ikke hvorfor den skal være så bred i og med at plasma modellen er jo like tyss som LED modellen:-D

Gega
    Da går jeg ut i fra at ps51 også har en svær eske i forhold til ue46.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da går jeg ut i fra at ps51 også har en svær eske i forhold til ue46.

Ja, kanskje ikke så veldig mye lengre men den er adskillig bredere og noe mer uhåndterlig enn LED modellene:-D

Gega

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg endte brått opp med å bestille en VT30 alikevel, jeg føler at jeg må gi den en kjangs. Så en utstilt på Elkjøp (dog 65"), men var ingen antydning til "green blob" på den.

Så det finnes tydeligvis paneler der ute uten dette problemet, og finner jeg en uten den feilen, føler jeg at jeg får ganske mye mer TV enn Samsungen.

Dog skal det nevnes at jeg ikke gidder å prøve mer enn -en- VT30, hvis den jeg får nå lider av "green blob" (eller andre verre ting), så blir det å prøve 8000-plasman til Samsung.

Takk uansett for alle svar.

Og et siste spørsmål siden jeg ikke har eid noen plasmaskjermer før:
    Siden disse helst skal stå oppreist uansett (særlig under transport), hvordan får man da festet TV-foten? Eller er den allerede montert siden eskene tydeligvis er ganske mye bredere enn LCD-TVer?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal fraktes stående, ja. Ellers risikerer du at panelet knekker av sin egen vekt.

Montering av fot er ikke noe problem. Du skjønner det når du ser tegninga Jeg monterte begge mine 50" VT30 uten hjelp. Andre gangen pakket jeg den også ned igjen uten hjelp.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monteringa var ikke så vanskelig nei, dog mye verre enn på vanlige LCD-paneler, men Panasonic har løst det på en ganske god måte.

Ellers ser det ut som jeg har vært svært heldig med skjermen, ikke sett noe til "green blob" (i hvert fall ikke noe som har noe som helst betydning, se om jeg får tatt et bilde senere (sett etter den via ea_break-in-cd). Har heller ingen buzzing, jeg hører den ikke selv nå kl 4 på nattan:P

To ting jeg legger merke til som kanskje er litt irriterende er litt flimring særlig på lyse farger ved 50Hz, og at raskere bevegelser ikke går helt smooth for seg (gjelder stort sett ikke-filmer virker det som).

Også digger jeg den innebygde DVB-S-tuneren, rangerer kanaler etter CD-CAM først, før den legger på resten som f.eks. free2air-channels fra kanalplass 1000.

Vel, skjermen er fortsatt ganske ny og jeg skal teste den en stund før jeg finner ut hva jeg gjør.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monteringa var ikke så vanskelig nei, dog mye verre enn på vanlige LCD-paneler, men Panasonic har løst det på en ganske god måte.

Ellers ser det ut som jeg har vært svært heldig med skjermen, ikke sett noe til "green blob" (i hvert fall ikke noe som har noe som helst betydning, se om jeg får tatt et bilde senere (sett etter den via ea_break-in-cd). Har heller ingen buzzing, jeg hører den ikke selv nå kl 4 på nattan:P

To ting jeg legger merke til som kanskje er litt irriterende er litt flimring særlig på lyse farger ved 50Hz, og at raskere bevegelser ikke går helt smooth for seg (gjelder stort sett ikke-filmer virker det som).

Også digger jeg den innebygde DVB-S-tuneren, rangerer kanaler etter CD-CAM først, før den legger på resten som f.eks. free2air-channels fra kanalplass 1000.

Vel, skjermen er fortsatt ganske ny og jeg skal teste den en stund før jeg finner ut hva jeg gjør.

Du vet at den som leter etter feil finner det, det vil alltids være noe man henger seg opp i om man bruker lupe

Det er vel derfor at det var enklere å lage gode skjermer den gang CRT skjermene var på topp, vi var ikke så kritiske og letet etter så mange feill den gangen, selv om de sikkert var full av ting vi kunne klaget på da også:-D

Gega

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •