hjelp til kjøp av tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hjelp til kjøp av tv

skal kjøpe meg en ny tv men hvilken er jeg lit usikker på.Sitter 3-4 meter unda tv`en og da hvet jeg ikke hvor stor jeg kan ha for å få bra bildekvalitet.
    Ja tven må hvere bra så jeg slipper å brukke en kalibrerings dvd for å få bra bilde.
    Skal koble til en dvd opptakker,en dekoder,en divx spiller,en bluray spiller.
    4 til ca 6 tusen på tv.ikke 3dtv.skal bruke tv`en til se på vanelig tv`e og se på film. Ikke noe mer en de skal jeg bruke tv`en til.

Newcomer Gargamel_Grusom sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett.no - Samsung 51" Plasma-TV PS51D535

Kan vel ikke være så ille til prisen

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gargamel_Grusom

Ser ut som en god og billig tv for 5000.- i den størrelsen:-D

Newcomer MMartinS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gargamel_Grusom

Men siden murre906 skal se på tv på denne så kan det vel være en fare for innbrenning på disse billige plasmaene?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MMartinS
    Men siden murre906 skal se på tv på denne så kan det vel være en fare for innbrenning på disse billige plasmaene?

Nå har ikke jeg testet denne modellen, men det skal faktisk noe uvettig bruk før permanent innbrenning oppstår, jeg har hatt plasma og små barn i mange år, men har aldri opplevd innbrenning, selv om tv`n har blitt stående på over tid. litt IR men ikke noe varig... så etter min mening så er dette med innbrenning veldig hypet opp og gjerne av de som aldri har eid en plasma selv:-D

Når det er sagt, så er det vel ikke så mye man får for 5000.- idag.. så jeg vil tro at dette er et produkt som gir deg mye for pengene... LED kan du vel bare glemme å kjøpe i 4000-6000.- klassen og at det samtidig skal være bra, jeg tror ikke du ender opp med et bra LED produkt i den klassen.. men husk, det er bare min mening:-D

Gega

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pris har ganske lite sammenheng med image retention og innbrenning. Jeg har en D455 som jeg kjøpte mens jeg forsøkte å finne en brukelig tv, sånn fordi det var det billigste jeg fant. Dette er den seigeste skjermen jeg har vært innom når det gjelder image retention. Den kan få noe over tid, men det forsvinner med en gang igjen.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som jeg skreiv så sitter jeg 3-4 meter unda tv`en og da blir vel en 51" for stor den,tenkte på en tv i størelse 32",37" eller 40" skal ikke ha plasma tv og 3dtv.Kom med råd og tips

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av murre906
    som jeg skreiv så sitter jeg 3-4 meter unda tv`en og da blir vel en 51" for stor den,tenkte på en tv i størelse 32",37" eller 40" skal ikke ha plasma tv og 3dtv.Kom med råd og tips
    Hvorfor så negativ til plasma? I prisklassen du beskriver så er det absolutt der du har mest igjen for hver krone, både på skjermstørrelse og bildekvalitet.

51" for 3-4 meter er faktisk akkurat passe, og man kunne fint også taklet større på den avstanden. Jeg sitter 3 meter unna 51" og det føles ikke for stort.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    51" blir nok for stor for meg der tv skal stå er det 850mm- 900mm
    så da hadde jeg tenkt på en tv i størelse 32 eller en 37" en 40" blir hvel litt for stor,som jeg skrev så sitter jeg 3-4m unda tv`en.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av murre906
    51" blir nok for stor for meg der tv skal stå er det 850mm- 900mm
    så da hadde jeg tenkt på en tv i størelse 32 eller en 37" en 40" blir hvel litt for stor,som jeg skrev så sitter jeg 3-4m unda tv`en.
    Da kjøper du det største du har plass til. Enkelt og greit Tro meg, 3-4 meter er ikke spesielt mye på en 50". Det virker sabla stort i en dag eller to, men så oppfattes det som normalt. 32" vil da se ut som en reisetv i forhold.

Dersom ikke FullHD betyr noe så kan du jo se på PS43D455. Denne kan typisk fås for rundt 3000 og er en knallgod tv. Eneste er at den kun har to HDMI-innganger, noe som kan bli litt knapt om du ikke har en receiver med HDMI. Skal du gå LCD-veien så er det Sony jeg ville ha kastet et blikk eller to på.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke hvor all denne kritikken på plasma kommer i fra, jeg har hatt 3 plasma tver fra forskjellige produsenter. De er aldri blitt brukt til noe annet enn å se på tv med, da jeg bruker projektor til film og spill. Har ennå ikke hatt noe innbrenning. Ikke noe logo innbrenning eller noe som helst. Så jeg lurer på hjva folk gjør med disse tvene for å få innbrenning?

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Da kjøper du det største du har plass til. Enkelt og greit Tro meg, 3-4 meter er ikke spesielt mye på en 50". Det virker sabla stort i en dag eller to, men så oppfattes det som normalt. 32" vil da se ut som en reisetv i forhold.

Dersom ikke FullHD betyr noe så kan du jo se på PS43D455. Denne kan typisk fås for rundt 3000 og er en knallgod tv. Eneste er at den kun har to HDMI-innganger, noe som kan bli litt knapt om du ikke har en receiver med HDMI. Skal du gå LCD-veien så er det Sony jeg ville ha kastet et blikk eller to på.
    +1

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0