Plasma eller LED? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 76 av 76
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bildemodus

Hvilken av disse bildemodusene bruker dere på PS51/64D8005....:-D

1. Dynamisk
    2. Standard
    3. Slapp av
    4. Film

Gega

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega

1. Dynamisk
    2. Standard
    3. Slapp av
    4. Film

Gega
    5. All of the above.

1. Brukes ofte til vanlige tv-sendinger, spesielt vintersport. Jeg opplever at det er mindre plutselige endringer i kontrasten og ting ser lyst og skarpt ut uten altfor mye detaljer som forsvinner.

2. Brukes ofte til film på tv eller serier. Det avhenger litt av kildekvaliteten på materialet.

3. Brukes av og til om jeg har det mørkt i rommet og ser vanlige tv-sendinger.

4. Alltid når jeg ser film fra blu-ray. Noen ganger også serier som streames.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    5. All of the above.

1. Brukes ofte til vanlige tv-sendinger, spesielt vintersport. Jeg opplever at det er mindre plutselige endringer i kontrasten og ting ser lyst og skarpt ut uten altfor mye detaljer som forsvinner.

2. Brukes ofte til film på tv eller serier. Det avhenger litt av kildekvaliteten på materialet.

3. Brukes av og til om jeg har det mørkt i rommet og ser vanlige tv-sendinger.

4. Alltid når jeg ser film fra blu-ray. Noen ganger også serier som streames.

Jeg liker også dynamisk til vanlige tv sendinger og da spesiellt vintersport, alt blir liksom mye lysere:-) men bruker dynamisk uten å gjøre noen endringer/justeringer?

Gega

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe mye artig å lese her. Selv valgte jeg LCD og kommer til å velge LED neste gang, pga jeg synes bildet og kontraster er bra på sånne skjermer, samt store ankerpunktet er at jeg har tv koblet til pc 24/7, fra alt av pc bruk, filmer og musikk

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... har aldri helt sett problemet med plasma og bruk av pc, for MIN del.

Jeg og har koblet en pc til hele tiden, som jeg hører på musikk og ser serier fra.
    Der har mediaspilleren stått på hele vorspielet, på mens jeg har vært på byen og fortsatt på nachspiel. Aldri fått noe varig brent fast av den grunn.

Tidligere var jo oppløsning et problem, men de fleste plasmaer nå til dags får man i full hd (i hvert fall fra 42" og oppover). Min er 1024 x 768 og jeg kan ikke bruke max oppløsning på den engang for skriften blir for liten til å se fra der jeg sitter på min 42". En kamerat av meg har en full hd lcd-tv og ikke han heller bruker full oppløsning når vi skal høre på musikk da vi ikke ser fra der vi sitter.

Så av rein nysgjerrighet, hva er egentlig det store ankepunktet?
    Jeg sier ikke dette fra å provosere, jeg bare lurer.
    Andre kan jo ha helt andre settinger enn meg de bruker tv'en sin på, men jeg bare leser overalt at med en gang pc er nevnt sammen med plasma dukker også ordet ubrukelig opp, noe jeg ikke helt skjønner.
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1. Dynamisk
    2. Standard
    3. Slapp av
    4. Film

Gega
    Bruker 4. Film, ser ingen grunn til å bruke de andre med en riktig kalibrert tv.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker Film modusen til alt, syns den gir mest naturlig bilde.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Bruker Film modusen til alt, syns den gir mest naturlig bilde.

Er enig i at film modusen er veldig behagelig, spesiellt til film men synes dynamisk gir litt mere "sprut" i fargene om jeg ser på skisport og andre sendinger der det er mye farger...dynamisk bruker nokså mye mer strøm, men hva gjør man ikke for å behage seg selv:-)

Tror det kommer mye an på hvor tv er plassert i forhold til vindu og hvor lyst det er i stua:-D

Gega

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hsvendse
    Bruker 4. Film, ser ingen grunn til å bruke de andre med en riktig kalibrert tv.

Det var dette med kalibrering da, jeg har såvidt prøvd etter et par oppskrifter som jeg har funnet på nett uten at jeg syntes at bilde ble noe bedre, heller tvert imot:-D

Tro man skal kunne sine saker og ikke minst ha tolmodighet for å få dette bra kalibrert:-D

Gega

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At tv-en er riktig kalibrert etter en kilde er ikke synonymt med at den er riktig kalibrert i forhold til tv-sendinger, så det gir absolutt mening å bruke andre moduser og innstillinger der. Det varierer sykt fra kanal til kanal hvordan fargene er, og til og med om man holder seg til én kanal kan det være avvik.

Det hender jeg bruker kalibreringsinnstillingene mine på f.eks. på Canal+, men selv der virker de litt off.

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vebbis
    Hmmm... har aldri helt sett problemet med plasma og bruk av pc, for MIN del.

Jeg og har koblet en pc til hele tiden, som jeg hører på musikk og ser serier fra.
    Der har mediaspilleren stått på hele vorspielet, på mens jeg har vært på byen og fortsatt på nachspiel. Aldri fått noe varig brent fast av den grunn.

Tidligere var jo oppløsning et problem, men de fleste plasmaer nå til dags får man i full hd (i hvert fall fra 42" og oppover). Min er 1024 x 768 og jeg kan ikke bruke max oppløsning på den engang for skriften blir for liten til å se fra der jeg sitter på min 42". En kamerat av meg har en full hd lcd-tv og ikke han heller bruker full oppløsning når vi skal høre på musikk da vi ikke ser fra der vi sitter.

Så av rein nysgjerrighet, hva er egentlig det store ankepunktet?
    Jeg sier ikke dette fra å provosere, jeg bare lurer.
    Andre kan jo ha helt andre settinger enn meg de bruker tv'en sin på, men jeg bare leser overalt at med en gang pc er nevnt sammen med plasma dukker også ordet ubrukelig opp, noe jeg ikke helt skjønner.

Når jeg valgte LCD så var valget lett, ihvertfall de plasmaene jeg så på den tiden så kornete og rart ut på bildet, og jeg også kan ikke ha mer enn 1024 x 768 i oppløsning. Det er kanskje blitt bedre nå, men synes bildet på plasma når man har tilkoblet en tv ser litt merkelig ut, litt kornete eller at man legger merke til alle pixlene lettere? Ihvertfall de jeg har sett med pc koblet opp og det mener jeg er både full HD og HD skjermer.

Nå er nok også som du sier plasma såpass utviklet at du kanskje ikke trenger bekymre deg for å ha et statisk bilde på skjermen i et døgn.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YeOlde
    Når jeg valgte LCD så var valget lett, ihvertfall de plasmaene jeg så på den tiden så kornete og rart ut på bildet, og jeg også kan ikke ha mer enn 1024 x 768 i oppløsning. Det er kanskje blitt bedre nå, men synes bildet på plasma når man har tilkoblet en tv ser litt merkelig ut, litt kornete eller at man legger merke til alle pixlene lettere? Ihvertfall de jeg har sett med pc koblet opp og det mener jeg er både full HD og HD skjermer.

Nå er nok også som du sier plasma såpass utviklet at du kanskje ikke trenger bekymre deg for å ha et statisk bilde på skjermen i et døgn.

Nei, men da er det selve menyene og sånn du prater om?
    Når jeg ser en film derfra ser jeg noe til det, men er enig i at selve menyopplegget ser bedre ut.

Men å ikke råde folk til å velge plasma på bakgrunn av meny synes jeg blir litt spesielt, da jeg føler det er det som blir gjort ofte. Ikke det at jeg sier at du gjør det altså :-)
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YeOlde

Stemmer ikke...alt etter hva du har på skjermen..jeg har klart å få "kanalliste" innbrent fra min dm800se tuner, svakt, men det vises såvidt og ikke fått det bort med hvitvask på ps64d8005. den teksta ikke stått så lenge på skjermen heller, så innbrenning kan forekomme fortsatt, kanalliste hadde tydeligvis for markant skarp hvit tekst som brenner seg inn...

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vebbis
    Nei, men da er det selve menyene og sånn du prater om?
    Når jeg ser en film derfra ser jeg noe til det, men er enig i at selve menyopplegget ser bedre ut.

Men å ikke råde folk til å velge plasma på bakgrunn av meny synes jeg blir litt spesielt, da jeg føler det er det som blir gjort ofte. Ikke det at jeg sier at du gjør det altså :-)

Hvilken meny tenker du på? jeg mener generelt det speilede bildet fra pc'en men det er kanskje bare meg, eller varierer fra modell til modell.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig i at film modusen er veldig behagelig, spesiellt til film men synes dynamisk gir litt mere "sprut" i fargene om jeg ser på skisport og andre sendinger der det er mye farger...dynamisk bruker nokså mye mer strøm, men hva gjør man ikke for å behage seg selv:-)

Tror det kommer mye an på hvor tv er plassert i forhold til vindu og hvor lyst det er i stua:-D

Gega
    Sprut i fargene syns jeg det er nok av på Film, for mye mange ganger og syns jeg. Jeg har registrert at det er normalt med farge på 50 noe jeg syns er altfor mye hos meg. Kan være basis innstillingene i dreamboxen har litt mye farger i seg...
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer ikke...alt etter hva du har på skjermen..jeg har klart å få "kanalliste" innbrent fra min dm800se tuner, svakt, men det vises såvidt og ikke fått det bort med hvitvask på ps64d8005. den teksta ikke stått så lenge på skjermen heller, så innbrenning kan forekomme fortsatt, kanalliste hadde tydeligvis for markant skarp hvit tekst som brenner seg inn...
    Jeg har hatt en Samsung ps63 et par år nå, med intensiv xbox-bruk og maratonsendinger med golf uten å ha opplevd innbrenning.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •