Plasma eller LED? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 76
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det som skiller de er veldig enkelt og greit, innsynsvinkel og riktig fargegjengivelse. Se ut vinduet så ser du at ting ikkje er som de skal være på LEDen til Samsung.
    Plasmaen er en bedre tv, lavere responstid som er en ekstra bonus hvis du skal spille.
    Skrur du lysnivået opp på 55 på LED'en på mørke scener så vil du få se ett fenomen som heter clouding, altså lysflekker på skjermen der det skulle vært svart.

Forhåpentligvis har du fått mindre på din enn denne http://avforum.no/forum/tv-apparater...0-d9000-7.html

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Ser ut som denne tråden passer meg utmerket. Er selv i et dilemma mellom en plasma (nevnte 64" i denne tråden) og Sony sin 60" NX720. Kan velge fritt mellom disse to i en krediteringssak. Hadde fra før 63" plasma jeg var utmerket fornøyd med. Har tidligere hatt en led fra samsung i 2-3 uker (gikk i retur til elkjøp). Den var plaget med clouding og etterslep i bevegelser. Valget burde være enkelt i favør plasmaen. Men var ganske plaget med gjenskinn på tv'n min på lyse sommerdager. Tenker kanskje derfor et fornuftig valg ville vært led av denne grunn. Men nå har vel også Sony sin led-tv glassplate og vil få noe refleksjoner. Noen som vet hvor stor forskjell det utgjør på disse to? Vil ikke velge en led på 4 tommer mindre, for så å være tilnærmet like plaget med gjenskinn.

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville ikke vært i tvil om å velge plasma foran den Sonyen. Spesielt ikke hvis du får D8005.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma uber alles. Jeg har nettopp sett på nye LED TVer og er slettes ikke imponert.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av e-h
    Ville ikke vært i tvil om å velge plasma foran den Sonyen. Spesielt ikke hvis du får D8005.
    Jeg ville fremdeles ikke brukt plasma til den bruken altså.

Da hadde jeg heller gått på LG sine 55LW980. Å for all del ikke ta LED versjonen av D8005!!! Den er så glossi i skjermen og elendig svartnivå, og bildebevegligheten er dårlig spør du meg!

Kanskje 58PFL9956 er noe for deg?

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for plasma. Bedre sort nivå, høyere kontrast, bedre farge gjengivelse.. hva mer kan man si?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Gå for plasma. Bedre sort nivå, høyere kontrast, bedre farge gjengivelse.. hva mer kan man si?

Veldig enig med deg etter å ha testet LED og fatter ikke hvordan og hvorfor det er blitt så hypet opp skyene når Plasma gir deg veldig mye tv pr. krone, innsynsvinkel og et behagelig bilde som LED eiere bare kan drømme om

Gega

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at de fleste her inne får det til at se ut som Plasma er det eneste som funker.

Det er bra og vel, for mange iallefall. Har selv hatt 4-5 plasma inkl. Kongen av plasma, Pioneer Kuro KRP-500. Men saken er den at jeg ikke takler bildet på plasma. Greit nok at responstiden er oppgitt til 0.001 men det etterslep som kommer etter at fargen/bildet har blitt produsert til neste bilde kommer, altså den såkalte "fosfor spor" eller phosphor lag. Ødelegger hele bildet for min del. Ser ut som det hakker og ser grønne og svarte skygger. Dette er selvsagt bare ett problem på 24hz og spill med 30fps. I 60 fps har jeg ingen problem.

Så derfor vil jeg slå ett slag for LCD/LED da det for min del er en mye bedre opplevelse på alle typer bilde. Beklager at måtte være en sånn "festbrems" men plasma er ikke nødvendigvis den beste løsning for alle. Selvom det virker sånn om man er mye innom her og leser.

.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Darkside
    Ser at de fleste her inne får det til at se ut som Plasma er det eneste som funker.

Det er bra og vel, for mange iallefall. Har selv hatt 4-5 plasma inkl. Kongen av plasma, Pioneer Kuro KRP-500. Men saken er den at jeg ikke takler bildet på plasma. Greit nok at responstiden er oppgitt til 0.001 men det etterslep som kommer etter at fargen/bildet har blitt produsert til neste bilde kommer, altså den såkalte "fosfor spor" eller phosphor lag. Ødelegger hele bildet for min del. Ser ut som det hakker og ser grønne og svarte skygger. Dette er selvsagt bare ett problem på 24hz og spill med 30fps. I 60 fps har jeg ingen problem.

Så derfor vil jeg slå ett slag for LCD/LED da det for min del er en mye bedre opplevelse på alle typer bilde. Beklager at måtte være en sånn "festbrems" men plasma er ikke nødvendigvis den beste løsning for alle. Selvom det virker sånn om man er mye innom her og leser.

.

Ingen grunn til å beklage noe som helst:lol:

Smaken er som baken vet du, men for min del så synes jeg at plasma er det beste valget, på grunn av at jeg liker naturlige og varme bilder samtidig som at bildet er like klart uavhengig om jeg står ved siden av tv`n eller sitter rett fremfor..

Men som sagt, noen liker plasma og noen liker LCD/LED:smile:

Gega

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har formening om det er stor forskjell på problematikk med gjenskinn hos Samsung sin plasma og Sony sin led? Har digert vindu direkte bak sweetspot. Har hvite lameller, og var plaget med endel gjenskinn på sommeren med min plasma. Mulig jeg uansett må ordne meg med alternativ solskjerming til den verste perioden, uansett plasma eller led.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Darkside

.
    Støtter det du sier der. Jeg har hatt en rekke plasma tv-er de siste årene, men har aldri vært så fornøyd som det jeg er med lcd/led tv-en jeg har nå. Det er kanskje farlig å si, men jeg tror nok det er mange som ikke gir lcd/led en sjanse til å vise hva de er gode for, da de kun holder seg til plasma ( for det har alltid vært best )

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig driter jeg i teknologien, men av de kravene jeg har hatt så har det ikke vært noe annet enn plasma-modellene som har klart å levere. Innsynsvinkelen er fremdeles tragisk på de aller fleste LCD-er, og de aller fleste sliter også med ujevnt baklys/clouding. Dette er sånn ca. de to største irritasjonsmomentene for min del

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Personlig driter jeg i teknologien, men av de kravene jeg har hatt så har det ikke vært noe annet enn plasma-modellene som har klart å levere. Innsynsvinkelen er fremdeles tragisk på de aller fleste LCD-er, og de aller fleste sliter også med ujevnt baklys/clouding. Dette er sånn ca. de to største irritasjonsmomentene for min del

Helt enig, det er disse to ankepunktene jeg også har når det gjelder LCD/LED.. hadde dette vært bedre så hadde jeg nok hatt LED tv jeg også, spesiellt med tanke på strømforbruk:-D

Gega

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dilema

Jeg er i en gigantisk (for meg) dilema om å velge tv mellom to veldig gode tvene, valg er mellom plasma Samsung 64"-8005, og Sony 55"-923.
    Jeg har hatt en del plasmaer men aldri en LED-LCD og har lyst å prøve en.
    Men etter en del komentarer på forumet er jeg ikke så sikkert om jeg kommer til å velge riktig.
    Kan noen av forums medlemmer komme med fornuftig komentar? Takk!

Newcomer Daffmaizter sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Led win?

Jeg personlig foretrekker Led, siden jeg sliter med flimringen til plasma.
    Hadde det ikke vært for flimring og retention så hadde jeg definitivt velgt plasma.

Finnes det?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung led-lcd ser knallbra ut i stua, men har et bilde med hvite skyer som dukker opp på mørke scener, vertikale lysstriper, lysglød i kantene, og gjenskinn fra panelet. Vel og merke dersom det ikke er mye dagslys inn der du ser tv. Tips: gjør et bildesøk på "d8000 clouding" i google, eller be om demo i et mørkt som på hifiklubben. Selv synes jeg det er helt utrolig at det går an å lage noe med så mye skavanker til den prisen.

Velg plasma dersom du er glad i film med dempet belysning, eller ser mye tv med relativt lite lys i rommet tven står i. Nei, det er ikke perfekt det heller, men kinofølelsen blir veldig mye sterkere.

Har hatt en 46d8005 hjemme i et par uker. Klarte aldri å la være å prøve å kalibrere den bedre for å slippe unna clouding etc. Leverte den tilbake og kjøpte en panasonic plasma. Whoho. Det var andre boller

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nettopp det som bekymrer meg. Jeg vet at LED kan være problem men håper at de beste modelene fra Sony 923 og Philips 9706 kan konkurere med plasma skjermer fra Samsung og Panasonic.
    Det er skarphet og lysstyrke på LED som tiltrekker meg mest. Synes faktisk at det er litt lite lys på plasma ved 3D.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zed
    Jeg er i en gigantisk (for meg) dilema om å velge tv mellom to veldig gode tvene, valg er mellom plasma Samsung 64"-8005, og Sony 55"-923.
    Jeg har hatt en del plasmaer men aldri en LED-LCD og har lyst å prøve en.
    Men etter en del komentarer på forumet er jeg ikke så sikkert om jeg kommer til å velge riktig.
    Kan noen av forums medlemmer komme med fornuftig komentar? Takk!
    Hvis det er de to du lurer på, er det uten tvil KDL55HX923 du skal ha. Jeg har som sagt tidligere, jobber jeg på elkjøp og går rundt tver daglig. Plasmaen er en god tv, med gode farger MEN bevegligheten syns jeg et stort skritt tilbake!! Veldig stort, jeg syns også bildet er ganske mørkt, veldig mørkt.

Sony sin HX923, der får du mye tv for tvene, du kan også få den i 65" hvis det var størrelsen du tenkte på, å akkurat som det er nå, så tror jeg faktisk elkjøp kan få tak i den i løpet av en uke TROR jeg, er ca 3 uker siden jeg sjekka status på den. Den koster jo en god del mer, men om det er størrelse, bildet, og alt det en tver ska by på du tenker på er det verdt det. 39999,- å du får en stort å FET tv! Garantert :P

Du ser ut til å være ganske spesifikk i hva du ønsker deg, å jeg tror ettersom jeg oppfatter det, så er HX923 ditt absolutte valg! Ikke noe problem med clouding, så mye bedre enn samsung sine led tver!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 318mtech
    Hvis det er de to du lurer på, er det uten tvil KDL55HX923 du skal ha. Jeg har som sagt tidligere, jobber jeg på elkjøp og går rundt tver daglig. Plasmaen er en god tv, med gode farger MEN bevegligheten syns jeg et stort skritt tilbake!! Veldig stort, jeg syns også bildet er ganske mørkt, veldig mørkt.
    Samsungene er da ikke så mørke. Klart, de ser nok mørke ut om de står rett ved siden av en LED/LCD i "torch mode", men i normale omgivelser med fornuftige innstillinger er de mer enn lyse nok. På Samsungen er det sånn at jeg faktisk må skru ned noen hakk fra maks, mens på Panasonicen var brightness stilt så lyst det kunne uten at det kom støy i bildet og kontrasten på fullt. Likevel ble det et lite hakk for mørkt for min smak.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ding Chavez
    Samsung led-lcd ser knallbra ut i stua, men har et bilde med hvite skyer som dukker opp på mørke scener, vertikale lysstriper, lysglød i kantene, og gjenskinn fra panelet. Vel og merke dersom det ikke er mye dagslys inn der du ser tv. Tips: gjør et bildesøk på "d8000 clouding" i google, eller be om demo i et mørkt som på hifiklubben. Selv synes jeg det er helt utrolig at det går an å lage noe med så mye skavanker til den prisen.

Velg plasma dersom du er glad i film med dempet belysning, eller ser mye tv med relativt lite lys i rommet tven står i. Nei, det er ikke perfekt det heller, men kinofølelsen blir veldig mye sterkere.

Har hatt en 46d8005 hjemme i et par uker. Klarte aldri å la være å prøve å kalibrere den bedre for å slippe unna clouding etc. Leverte den tilbake og kjøpte en panasonic plasma. Whoho. Det var andre boller
    Hvorfor kjøpte du ikke Samsung Plasma d8005 som er enda bedre enn Panasonic da?

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •