Plasma eller LED? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 76
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg stoler ikke på VT30-ene for fem flate øre. På papiret er det en imponerende tv, men i praksis... meh.

Det eneste jeg tror VT30-en er markant bedre på er sortnivå. Samsungen har flere egenskaper der VT30-en kommer dårligst ut. Det har vært altfor mye vridning mot hvor fantastisk VT30-en er i diverse tester osv, men begynner man å se seg rundt finner man flere misfornøyde enn fornøyde eiere på f.eks. tidligere nevnte avforums. Felles for de fleste er at de gikk over til D8000, og ble fornøyd. Jeg stiller i samme kategori...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jukris
    Han poengterte at en også slipper å kalibrere ved P65 dersom en benytter THX innstilling
    Ikke stol på dette, selgeren gjengir Panasonic-svada uten å ha målt noe selv. Jeg har lest en anmeldelse som kritiserer THX modusen for å ha for mye grønt i seg i forhold til rødt og blått. Altså er den alt annet enn nøyaktig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke kommet noe lengre i mitt kjøp.

Når kommer 2012 modellene av feks Samsung?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2012-modellene begynner nok å dukke opp i april/mai for de aller fleste... så er ikke så veldig lenge igjen å vente.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    2012-modellene begynner nok å dukke opp i april/mai for de aller fleste... så er ikke så veldig lenge igjen å vente.

Men det koster nok å være tidlig ute:-D :-D

Gega

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    Men det koster nok å være tidlig ute:-D :-D

Gega
    Det blir billigere i år enn i fjor i følge Panasonic. Samsung har allerede også gått ut og sagt at de skal ha 15% lavere startpris i år enn i fjor i USA, så får se om det gjelder her også.

Jeg ville nok uansett ventet et par måneder for å se hva slags syke ting de har funnet på for å ødelegge tv-ene i år

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det var en del forbedring ved Smart tv funksjonene. Dobbelkjerneprosessor osv. Jeg har ingen hast, så jeg tror jeg venter til de nye modellene.
    Kanskje arvtakeren til Ps648005 får et annet design, mer lik Led-serien.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei kun en sort ramme istede for den grå i 2011 med et innebybbet kamera 8) samme fot design osv

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vaktmestern
    nei kun en sort ramme istede for den grå i 2011 med et innebybbet kamera 8) samme fot design osv
    Hvis de går tilbake til sort ramme igjen så er det i alle fall én forbedring. Kanskje de klarer en fornuftig fot også neste år, da...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for Link!

Ser jo bedre ut dette:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå er eg klar for å høre endel dritt, men kom igjen!

Eg gikk for LED'en. I mine øyne var den desidert best..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, det er straff nok at du sakte men sikkert vil innse hva du har gjort

Og på den mer seriøse siden... det er nå en gang du som skal være fornøyd med den, så om du synes bildet er bra så er jo ingenting bedre enn det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, det er helt sant! det som gjor eg fallt for LED'en var kun pga. en ting som selgeren hos Lefdal Forus viste meg, der hadde de begge utstillt rett på siden av hverandre, så hadde han en TV sending i HD som de hadde tatt opp, på sendinga var det kun natur som viste, og der du såg forskjellen var når bilde sakte ble skyvet til siden, altså når han beveget kamera sagte over et området, med på tanken? dårlig forklart kanskje..
    Og der hakkket og rykker plasma'en noe helt sykt, det var noe eg aldri kunne levd med faktisk! så en takk til han som viste meg det!! =)

utenom det så var det ikke veldig mye som skillte dem..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres veldig rart ut for meg... min D8005-plasma finnes ikke rykkete. Det er ikke bare at LED-en hadde interpolering skrudd på da? For den glatte effekten du får der fungerer stort sett bare på nettopp sånne scener som du beskriver der... på raske panoreringer vil den fremstå som ganske hakkete.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med hakkingen hørtes ut som enten en slu selger eller feil innstillinger på plasmaen... Eller begge deler, da er det jo rent lureri.

Newcomer Thomse sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Det med hakkingen hørtes ut som enten en slu selger eller feil innstillinger på plasmaen... Eller begge deler, da er det jo rent lureri.
    Et klassisk triks dette her... Om LED tven koster litt mer en Plasman, så lurer de deg med innstillingene slik at du som kunde kommer inn og ser at bilde på LED er så mye bedre enn den andre og prisen er jo bare noen tusen ekstra og... Så er du i fella!;-)

Kjøpte receiveren min på Lefdal Forus, makkan til svindel... ca. 5,636 år siden eller noe i den durren...
    *Det viste seg at det bare var HDMI pass-trou mens eg sa at eg skulle ha hdmi med lyd.
    *Eg skulle ha 5,1 men det viste seg jo at det var 7.1 etter to år...:???:
    *Reciveren kan ikke lagre målingene fra Audyssey, så om strømmen går eller om feil stikk kontakt blir trukket ut så må eg starte med den hekkans mikrofonen igjen... Så eg kommer ikke til å handle der igjen! Rett og slett...

Men ellers er det en heilt ok receiver. Mmmm... Nei, er egentlig dritt lei av den. Om strømmen går igjen så henter eg vinkelsliperen og tester kvaliteten på Onkyoen...:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du så absolutt skal ha Samsung, ville jeg heller venta litt å sett åssen den nye ES8000 fra SAMSUNG blir.

Masse spesifikasjoner. Utrolig fin, men jeg er spent på bildet. For D8005 har fått mange klager på seg med at det er dårlig bevegelighet i bildet med at det virker uklart.

'Ultimate' Samsung LED TV still lacks full-array backlight | CES 2012: Televisions - CNET Blogs

Chech it out.

Men ville MYE heller brukt pengene mine på LG sine nye modeller. EM940 eller EM860. Er nesten ikke ramme, ramma er like "stor" eller mindre enn Samsung sin.
    Om du er som spiller mye for eksempel kan du ha denne tven å spille med det som heter Dual-funksjon, som gjør at du ser separerte skjermer, med andre du kanke ghoste når du spiller. utrolig genialt, gleder meg som en unge til den kommer i butikken, kommer til å glane på den under hele arbeidstida. Dette er noe av det feteste som kommer nå, det er ledbelysning langs hele baksida. Prisene er ikke kommet enda, denne LG modellen i LM940 kommer i størrelsene 46" 55" og 84". Ja du leser riktig. 84" TOMMER!!! Å denne sitter med nye 3D briller og med ny og finere Smart meny og funksjoner. Samsung? Dere får HARD konkurranse i år, det er jeg sikker på ettersom LG lager utrolig bra bilde i forhold til samsung. LG sine modeller vil nok koste mer, men det tror jeg søren med er verdt det!

Tv - Har knapt ramme - ITavisen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tv

Har virkelig stor tro på lg i år :-D synd det ikke er noen mellom modeller mellom 55 og 84 :neutral:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At selgeren var slu er det vell ingen tvil om! Men alt av lysstyrke, kontrast å det greie stillte han akkuratt likt mens eg var der, så vet ikke helt hva det kan vær som gjor det. plasma'en var 4k dyrere også.. så vet ikke om eg gikk i den fella heller

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •