ue55d6757 vs ue55d8005

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ue55d6757 vs ue55d8005

Lurer på om noen har erfaringer med samsung sin 6000 serie og clouding opp mot 8000 serien? Er den like ille i tanke på at det ikke er store forskjellen på disse utenom design?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har sett samsung 55" 67xx serie eller som har erfaringer hvordan clouding problematikken er ovenfor 7 og 8xxx serie?

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    6 serien er vel litt tykkere med litt større ramme, vil tro clouding er mindre på denne

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    6000 serien er vel en helt annen tv, så vidt jeg vet.
    7000 serien deler samme panel som 8000 serien, men er ellers ikke identisk (maskinvare).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    6000 serien er vel en helt annen tv, så vidt jeg vet.
    7000 serien deler samme panel som 8000 serien, men er ellers ikke identisk (maskinvare).
    Eneste forskjellen jeg selv har funnet på dem er design og full hd (7/8 serie) hd (6serie) 3D.. Utover dette er det ingen spesifikasjoner som tilsier at dem er forskjellige?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tQs
    Eneste forskjellen jeg selv har funnet på dem er design og full hd (7/8 serie) hd (6serie) 3D.. Utover dette er det ingen spesifikasjoner som tilsier at dem er forskjellige?
    Forskjellige paneler. Men jeg syns 6000 serien er "bedre" enn 8000 serien. Syns ikke prosesseringa til 8000 serien er så god....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Forskjellige paneler. Men jeg syns 6000 serien er "bedre" enn 8000 serien. Syns ikke prosesseringa til 8000 serien er så god....
    6700 serien skiller seg likevel fra de andre i 6000 serien. 6700 serien har samme panel som 7000/8000 serien samt LED mikrodimming, men har 400 clear motion rate istedet for 800 som 7000/8000 serien har.

Det er egentlig ikke de store forskjellene å snakke om likevel, annet enn at du har 3D i full HD på 8000 serien, litt penere design og har muligheten til å få TV-bildet over på en Samsung tablet eller telefon.

På bevegelse synes jeg faktisk 6700-serien er bedre enn 7000 og 8000 serien.

Clouding er nok å finne på alle Samsung LED for tiden. Det finnes riktignok innstillinger som gjør at det blir bedre, men med disse innstillingene er nok en del av konkurrentenes TV'er langt bedre på bildet i min mening.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Celvin
    6700 serien skiller seg likevel fra de andre i 6000 serien. 6700 serien har samme panel som 7000/8000 serien samt LED mikrodimming, men har 400 clear motion rate istedet for 800 som 7000/8000 serien har.

Det er egentlig ikke de store forskjellene å snakke om likevel, annet enn at du har 3D i full HD på 8000 serien, litt penere design og har muligheten til å få TV-bildet over på en Samsung tablet eller telefon.

På bevegelse synes jeg faktisk 6700-serien er bedre enn 7000 og 8000 serien.

Clouding er nok å finne på alle Samsung LED for tiden. Det finnes riktignok innstillinger som gjør at det blir bedre, men med disse innstillingene er nok en del av konkurrentenes TV'er langt bedre på bildet i min mening.
    Det var det jeg trodde.. Det er ikke et lett valg!

Bildet er meget godt på 8000 serien, men clouding / bleedingen ødelegger mye av gleden med tv'en. Iallefall nå på vinterdelen av året da det stort sett er mørkt.

Vedrørende bleeding problematikken legger jeg merke til at det er stygge sprekker mellom bakdeksel og rammen rundt tv'en. På min forige tv car det kun nederst til venstre, men på nåværende er det på 3 av fire hjørner.. sprekken er ca 2 - 3mm.. Ikke noe du ser på avstand men jeg forventer jo at alt skal se helt og pent ut til denne prisen..

Det er nå derfor jeg ser på 6700 serien da denne bildemessig er ganske lik 8000 serien samt designet synes jeg nå absolutt ikke er ille

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •