Hjelp med instilling av panasonic TH-37PA30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp med instilling av panasonic TH-37PA30

Akkurat fått PA30 i hus. Fungerer utmerket med skarpe fine bilder og alt. Bare en ting jeg ikke har fått til ennå. Jeg kjører for tiden S-video signal fra receiveren til tv-en. Da må jeg hver gang jeg slår på tv-en trykke TV/AV tasten på fjernkontrollen for å velge S-video inngangen. Det jeg lurer på da er om noen kan hjelpe meg å løse problemet slik at når jeg slår på tv-en, så velges S-video inngangen automatisk.

Ellers må jeg jo bare si meg storfornøyd med valget av akkurat denne tv-en.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg vet så er det ingen mulighet for at den automatisk hopper på S-video inngangen når du slår på.

GRatulerer med flott TV.

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På PA20 så bruker jeg Component fra DVD (AV4/c) Når jeg slår på DVD spilleren da så skifter TV'n automatisk over til den kanalen.
    Men TV'n må være på først, så slå på tilkoblede elementer. Går ikke automatisk over om man slår på kilden først så apparatet...
    Hum. Sikkert helt på vidda nå. Men tror det var dette du spurte om.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har en fjernkontroll av typen SRC 9200 (koster 495,- på klubben) eller tilsvarende kan du lagre en makro på "slå på forsterkeren", slik at du i samme tastetrykk slår på tven, slår på forsterkeren og velger svideo.

En annen løsning er dersom det er scart inngang på tven. Da kan du bruke en scart-svideo adapter og så kjøre 12v/jord på pinne 8/9 for at tven skal "sence" at scart er aktiv. Dette blir jo en modifikasjon da. (merk at jeg i farta ikke husker om 12v skal på pinne 8 eller 9 på scartpluggen)

Den enkleste og billigste løsningen er nok dersom du kan lagre makroer på den fjernkontrollen du allerede har til receiveren.

DrE

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •