Trenger virkelig hjelp med valg mellom 2 tv'er

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger virkelig hjelp med valg mellom 2 tv'er

Heisann, tenkte jeg skulle ha meg en ekstra tv til "spillerommet" da fruen blir sur om jeg okkuperer stue tven hele kvelden og har sett på disse 2
    (skal brukes til en del spill, tv og litt film(mye om jeg er fornøyd)

Edit: Åpen for forslag til andre modeller, selv om det betyr litt opp i pris.

Komplett.no - Samsung 51" Plasma-TV PS51D535 (Samsung 51" PS51D535)
    og
    Komplett.no - Panasonic 50" Plasma-TV TX-P50U30E
    Panasonic 50" TX-P50U30E)

før noen begynner med " du bør heller gå for led" bla bla bla greien sine så vill jeg opplyse om at det komme ikke til å skje med mindre noen kan linke med en led UTEN input lag eller etterslep til en billig penge.

Jeg gikk gjennom 3 forskjellige led tv'er rundt 14-17.000(2samsung, 1LG) og alle slet med enten etterslep eller input lag, orker ikke noe av dette å fant ut jeg ville ha meg en plasma for å eliminere dette problemet.

Jeg har lest mye her på forumet og har lest mye positivt men og mye negativt om begge disse produktene, så derfor trenger jeg hjelp fra noen med litt mer peiling enn meg selv.

Det jeg er mest opptatt av : mest mulig flyt i bilde(ikke flimring eller hakking(som flere har kommentert på samsungen, om dette er tull eller reelt vet jeg ikke)
    Farger\kontrast.
    og helst så lite feil som mulig:P

Dette er da det jeg har funnet fram til selv:
    (utifra kommentarer o.l)

Samsungen kan ha tendenser til flimring under enkelte film scener, har ikke egen spill modus.
    det mangler også informasjon om responstiden på samsungen
    og jeg finner ikke noe informasjon om anti-inbrennings programvare i tven, eller kontrastnivå.
    og at etter 6mnd-1år må panelet byttes da det går berserk med rosa helikopter på sjermen

Panasonicen(og andre vt\g\gt osv osv modeller) her på forumet, hvor enkelte har klaget på flekker på sjermene, utfra sånn som de skriver det virker det som dette er et alment problem hos panasonic(eller om det bare er enkelte modeller\versioner og vill ikke bli dekket av reklamasjon eller garanti.
    og plager med refleksjoner i lyse rom.
    men der igjen mer informert om spesifikasjonene: 0.001 responstid f.eks inkl egen spillmodus og anti-burnin programvare som fungerer sammen med spillmodusen.
    det er vell i hovedsak det jeg har funnet om denne.

Jeg kan og legge til at panasonicen er tykkere en samsungen og nesten 9kg tyngre(kanskje pga antiinbrenning?), jeg vet ikke hva det vill si for varme evt "buzzing"

Håper noen med god innsikt og erfaring kan hjelpe meg å ta et valg her da jeg ikke har muligheten til å kjøpe en ny 15.000krs tv bare for hula mi

Ta forbehold om feil i posten
    Takker på forhånd.( og kanskje etterpå )

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Responstiden du nevner har ingen ting med input latency å gjøre. Input latencyen på Panasonicen er ca. 20ms og Samsungen i game mode er rundt 30ms, begge er altså innenfor det akseptable til gaming.

Samsungen har bedre bevegelser og mer flyt i bildet enn Panasonicen på hurtige bevegelser. Panasonicen sliter mer med fosfor-lagging enn det Samsungen gjør. Hva anti-innbrenningsfunksjoner gjelder så forhindrer ikke disse innbrenning eller image retention, men hjelper til å redusere problemet noe. Begge tv-ene har funksjoner for dette. (Både flytting av pixler (orbiter) og skjermvask).

Jeg har som du muligens har lest hatt både VT30 og D8005 hjemme, og selv om jeg ser bort i fra årsaken til at jeg returnerte VT30-en synes jeg jevnt over D8005 er en bedre tv. Jeg vil tro dette også gjenspeiles i lavere prisklasser. Jeg har også en Samsung PS43D455, og selv den utklasser VT30-en på bevegelse.

I tillegg erfarer jeg mindre problem med image retention på Samsungene enn Panasonicene. Jeg har ikke hatt image retention på noen av Samsungene som har tatt mer enn fem minutter å få vekk, mens det på Panasonic-ene jeg har hatt her (en S20 og to VT30-er) har det kunnet ta en hel dag før ting har blitt borte.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan fant du input latencyen på disse 2?

Lest mye på svensk forum nå om samsungen, og der klager de på noe input lag og høy "buzzing"

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg husker en test som målte VT-en til rundt 20ms, men husker ikke hvilken. Dette støttes av at korrigeringen jeg måtte gjøre i receiveren min lå på rundt det samme. På Samsungen har jeg måttet sette den til 30ms for at ting skal være i sync i Game Mode, men uten Game Mode må jeg faktisk opp i fantastiske 150ms... det er litt drøyt, men jeg ser ikke noe problem med det. Jeg merker fint lite til at tv-sendinger og filmer kommer 150ms på etterskudd så lenge lyd er i sync

Moderne receivere fikser nok denne syncen automatisk, så neppe noe du trenger å bekymre deg for.

Begge tv-ene er raske nok i game mode til at Guitar Hero ikke er noe problem selv på expert

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •