Skal bytte inn en Samsung UE46D8005, men i hva?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer Yosh81 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal bytte inn en Samsung UE46D8005, men i hva?

Heisann.
    Kjøpte i forrige uke en Samsung UE46D8005 på knalltilbud på expert, men etter litt over en uke med testing, kalibrering og fundering, har jeg bestemt meg for å bytte den inn igjen. Men i hva? Var innom Expert i dag for å se på utvalget der, men jeg ble bare veldig usikker. Selgeren insisterte på at jeg skulle ha plasma, men jeg er ikke sikker. Har sansen for LED, og synes det virker som at det er en del tull med plasma også, med både innbrenning, grønne punkter, striper, døde pixler og buzzing.
    Alternativene jeg har sett på er:

Panasonic TXP50VT Plasma
    Expert.no - / Lyd & Bilde/Flat-TV/Plasma TV/37-50"/PANASONIC TXP50VT30Y 50" PLASMA TV

Samsung PS51D7005DKXXE Plasma
    Expert.no - / Lyd & Bilde/Flat-TV/Plasma TV/Over 50"/SAMSUNG PS51D7005DKXXE 51" PLASMA TV

Philips 47PFL7696T Led
    Expert.no - / Lyd & Bilde/Flat-TV/LED TV/36-52"/PHILIPS 47PFL7696T 47" LED TV.

Sony KDL55EX720BN Led
    Expert.no - / Lyd & Bilde/Flat-TV/LED TV/Over 52"/SONY KDL55EX720BN 55"LED TV.

Nå hadde jeg oprinnelig ikke tenkt til å gå over 50 tom, så Sonyen er egentlig ikke så av interesse, men mener å ha hørt at disse har bra produkter. Og hvordan er egentlig LG på kvalitet?

Ser ikke mye på film, det går mest i vanlig tv med RiksTV, men liker å ha muligheten for en god film-tv med 3D, da jeg gjerne vil ha denne tven i noen år, og at det kanskje kan bli noen fler 3D-filmer på markedet.
    Tven blir brukt serdeles lite til spilling, men har da en PS3 oppkoblet her.
    Liker veldig godt smart-tv systemet på samsung, så bør være en tv med lignende muligheter. En stor fordel med wifi og ha muligheten for å bruke android-tlf eller pad for å styre tven.

Noen som kan komme med noen gode tips?
    Slik bildene så ut i butikken, var det egentlig kun Philips-tven som så fristende ut, men med litt kalibrering, så burde vel de andre modellene også glimte til her.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan gå god for D7005 eller D8005 (hovedsaklig samme tv-en, men D8005 har litt mer futt hva angår prosessorkraft dersom smart-tv er viktig for deg, samt en DVB-S-tuner).

Byttet selv fra en VT30 til D8005 pga problemet med grønne flekker. Veldig fornøyd med valget. Noen irritasjonsmomenter er det jo, men det er veldig mye mer levelige enn VT30-ens problemer etter min mening og bildet er mye mer lyssterkt. Litt dårligere sortnivå, men det er nok bedre enn på den tv-en du bytter inn.

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JAvel? Hadde liksom fått inntrykk at det bare var utseendet som var forskjellen på 7 og 8 serien? Er det bare på Led-modellene det da?
    PÅ siden til Samsung står det så lite info om 7 serien, at det er umulig å sammenligne.

Begynner å helle mot Plasma nå da. Expert har litt dårlig utvalg når det gjelder høye modeller, at jeg snart ikke har noe annet valg enn å gå på plasma.
    Philipsen må mye ned i pris for å være aktuell.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha TV for moving pictures... så er Plasma det beste... mens LED er og blir en dataskjerm....

Har selv Panasonic G20 og VT30. Ingen problemer, men lest at endel har hatt noe trøbbel med VT... G30 burde jo være et knall valg? evenutelt GT.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tok runden på expert i dag jeg også.. har selv en ue55d8005 og tester den fremdeles (kjøpt på komplett, så ejg har jo 45 dager på meg).

Men ja, jeg fant egentlig ingen perfekte tver hos expert:
    Plasmamodellene sies å være helt sort, men jeg synes de var heller mer grå og jevnere grå. Videre har jeg sett at mange plasmaskjermer mister lysstyrke når bildet blir veldig lyst/hvitt. Det ser nesten ut so mde dimmer ned og det er for meg forstyrrende.

Jeg synes også samsung sin 64" i 8005 serien lagget i panoreringene.

Div leds: Mange led-tver hadde grå/mørkt langs kanten av tven (på panelet), mange hadde dårlig sortnivå.

Jeg tror ikke at ue55d8005 er perfekt altså, men etter min rundtur på expert er det en ting jeg tror og det er at om jeg skal ha noe annet, må det bli sony eller philips sine toppmodeller (ca 25.000kr i 55"). Da må det være bak led, ikke side-led og ikke plasma. Men det er mine 50 øre.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    Jeg tok runden på expert i dag jeg også.. har selv en ue55d8005 og tester den fremdeles (kjøpt på komplett, så ejg har jo 45 dager på meg).

Men ja, jeg fant egentlig ingen perfekte tver hos expert:
    Plasmamodellene sies å være helt sort, men jeg synes de var heller mer grå og jevnere grå. Videre har jeg sett at mange plasmaskjermer mister lysstyrke når bildet blir veldig lyst/hvitt. Det ser nesten ut so mde dimmer ned og det er for meg forstyrrende.

Jeg synes også samsung sin 64" i 8005 serien lagget i panoreringene.

Div leds: Mange led-tver hadde grå/mørkt langs kanten av tven (på panelet), mange hadde dårlig sortnivå.

Jeg tror ikke at ue55d8005 er perfekt altså, men etter min rundtur på expert er det en ting jeg tror og det er at om jeg skal ha noe annet, må det bli sony eller philips sine toppmodeller (ca 25.000kr i 55"). Da må det være bak led, ikke side-led og ikke plasma. Men det er mine 50 øre.
    Døm nå ikke TV'er ut ifra en runde på expert da gutt :P...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yosh81
    JAvel? Hadde liksom fått inntrykk at det bare var utseendet som var forskjellen på 7 og 8 serien? Er det bare på Led-modellene det da?
    PÅ siden til Samsung står det så lite info om 7 serien, at det er umulig å sammenligne.

Begynner å helle mot Plasma nå da. Expert har litt dårlig utvalg når det gjelder høye modeller, at jeg snart ikke har noe annet valg enn å gå på plasma.
    Philipsen må mye ned i pris for å være aktuell.
    Innmaten er forskjellig på 7 og 8-serien i LED-versjonene også. Panelet er som sagt det samme.

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Innmaten er forskjellig på 7 og 8-serien i LED-versjonene også. Panelet er som sagt det samme.
    Hmmm. javel ja. Dette var ny informasjon for min del. Mener å ha lest flere steder at innmaten var lik, og at den største forskjellen lå mellom 6- og 7- serien.

Jeg får virkelig gå i tenkeboksen nå. Liker led skjermer, og Philips-modellene er stilige, men jeg foretrekker smart-tv systemet på samsung. Skepsisen ovenfor Plasma gjør meg fryktelig usikker.

Skal neimen ikke være lett dette.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde uten tvil gått for Philips 46PFL9706T som er satt ned litt i pris nå, det er vel det beste LCD m/LED idag...

Philips 46PFL9706T 46" 3D LED-TV - Elkjøp

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JA, Philips har lekre tver, men når expert ikke har de høyeste modellene, så blir det litt vanskelig. I hvertfall å få god pris på en.
    Tok meg en tur på Euronics i går for å se litt. En kammerat av meg jobber der, så fikk lov til å trykke og herje fritt med tvene dem hadde oppe.
    SÅ på en Philips 8606, og den imponerte meg ikke.
    Sjekket også en Panasonic VT30 i går, og den utgår også for min del.
    Så da er man tilbake på Samsung.... huff.. skulle aldri ha kjøpt noen tv. Blir bare frustrert.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å se på 6000 serien til samsung da? Fortsatt et godt bilde og flott design..

Er på min andre ue55d8005 nå og blir jeg ikke overbevist av denne så er nok løsningen 6000 serie for min del.. da får man jo fortsatt en pen tv og forhåpentligvis mindre problemer med clouding osv..

MVH=)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tQs
    Hva med å se på 6000 serien til samsung da? Fortsatt et godt bilde og flott design..

Er på min andre ue55d8005 nå og blir jeg ikke overbevist av denne så er nok løsningen 6000 serie for min del.. da får man jo fortsatt en pen tv og forhåpentligvis mindre problemer med clouding osv..

MVH=)

Det høres jo ganske rart ut at 6000 serien skal være bedre enn 8000 serien, sånn i utgangspunktet ihvertfall..

For min del har jeg lagt LED prosjektet på hyllen, det er jo nokså pussig at alle higre så mye etter LED tvèr men sliter helt for j.... med å finne noe som er bra, spør du meg så henger ikke denne teknologien med og blir for dårlig..for meg ihvertfall:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sa ikke at bildet var bedre.

Men som nevnt om det er clouding som er problemet vil 6000 serien fortsatt være et godt valg om man er glad i samsung sine tv'er men ikke klarer leve med cloudingen til 8000 serien..

Personlig driver jeg fortsatt og prøver å overbevise meg selv at jeg kan leve med noe clouding da designet rett og slett er nydelig.. feil prioritering, men likevell hehe :P

Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg klarer fint å leve med den lille cloudingen jeg har på min tv, etter å ha testet masse forskjellige oppsett på kalibrering, så har jeg nesten blitt kvitt alt sammen. Ser det litt i kantene bare, og det kan jeg akspetere.
    Problemet som gjorde meg oppgitt, var innsynsvinkelen. den er for dårlig for å være på en så dyr tv, dog siste kalibrering har gjort litt med det problemet også, fargene kom bedre frem, så nå er det bedre å se fra siden.
    Skal sjekke ut Samsung PS51D7005 til uken, for så å ta den endelige avgjørlsen på dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yosh81
    Jeg klarer fint å leve med den lille cloudingen jeg har på min tv, etter å ha testet masse forskjellige oppsett på kalibrering, så har jeg nesten blitt kvitt alt sammen. Ser det litt i kantene bare, og det kan jeg akspetere.
    Problemet som gjorde meg oppgitt, var innsynsvinkelen. den er for dårlig for å være på en så dyr tv, dog siste kalibrering har gjort litt med det problemet også, fargene kom bedre frem, så nå er det bedre å se fra siden.
    Skal sjekke ut Samsung PS51D7005 til uken, for så å ta den endelige avgjørlsen på dette.

Det beste vil være om du har mulighet for å teste PS51D7005 hjemme i din egen stue, utstillt i butikk kan gi deg et feil inntrykk av den i og med at det er så skarpe lys i butikklokalet, du vil få et mye mer behagelig bilde hjemme hos deg selv:-D

Gega

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    Det beste vil være om du har mulighet for å teste PS51D7005 hjemme i din egen stue, utstillt i butikk kan gi deg et feil inntrykk av den i og med at det er så skarpe lys i butikklokalet, du vil få et mye mer behagelig bilde hjemme hos deg selv:-D

Gega
    Han vil jo uansett legge merke til at innsynsvinkelen er så og si 180 grader Dette er jo en av mange ting plasma-fanatikere som meg gjerne trekker frem i diskusjoner.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Han vil jo uansett legge merke til at innsynsvinkelen er så og si 180 grader Dette er jo en av mange ting plasma-fanatikere som meg gjerne trekker frem i diskusjoner.

Absolutt, innsynsvinkelen vil man kunne se i butikk men jeg tenkte litt mer på bildet da LED virker helt konge i butikk men skuffet meg i min egen stue, noe PS64D8005 ikke gjorde:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig syntes jeg Samsung-plasmaene så bra ut i butikk også. Det hjelper så lenge man ikke lar seg blende av at LCD-modellene er mye lysere. Det hjalp nok også litt at det kun var plasma-tver som hang på den veggen En PS51D7005 hang ved siden av en VT30, noe som egentlig var veldig greit for det gjorde dem så mye lettere å sammenligne da jeg vurderte å gå for en 7 eller 8-serie plasma.

Klart, sortnivået på Samsungen virker jo veldig kjipt ved siden av en tv som er nede i 1/3 av det samme nivået, men... hehe. Jeg opplever det i alle fall ikke som noe problem i praksis. Jeg ser at sort ikke er "kølsvart", men det viktigste er jo at ikke detaljer forsvinner i en grå sky sånn som de gjorde på en del LCD-er. Det gjør de ikke her.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma i butikk ser helt forferdelig ut, dette pga altfor mye lys i butikk. Ville prøvd ut Plasmaen til Samsung D7005. At bildene på LED i butikk er altfor lys er en kjent sak, ser fancy ut men Plasma gir ett mye mer naturlig bilde på de samme innstillingene noe som gir en mer riktig fargegjengivelse for hjemmebruk. 3D effekten hvis du skal bruke det er også bedre på Plasmaene.

Hmm hehe, lå ikke merke til at det var en 46 tommer det var snakk om men igjen, Samsungen eller VT30 alt etter om du får grønnflekk problemet eller ikke. Sortnivået på Samsung plasmaen er nesten lik som på LED modellen Samsung PS51D8000 (D8000 PDP) 3D Plasma TV Review Er kun i butikk den ser veldig mye svartere ut.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •