Offisiell tråd for LG TV 2012 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 97
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tv: TEST: Panasonic TX-L47E5Y - DinSide Bolig
    Ser den ut som bildet helt nederst til venstre så må det være noe hakkende gale... En bakbelyst LED skal ikkje ha clouding uansett, hvis ikkje dette er noe nytt de har klart å rote til med å prøve å gjøre Nano LED'en halofri.

Bildet er ment som illustrasjon for problemet.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    et par ting, for det første er dette en LG tråd, ikke Panasonic. For det andre så sier de i testen at E5 er en "kant-LED" tv ikke bekbelyst. Clouding kan da forekomme men er enig at det var ekstremt med clouding på den ja.

PS! så nå at du bare svarte på tråden forran, sorry my bad

960 skal ha bakLED og dermed ikke ha/hvertfall minimalt med clouding

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    je

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Tv: TEST: Panasonic TX-L47E5Y - DinSide Bolig
    Ser den ut som bildet helt nederst til venstre så må det være noe hakkende gale... En bakbelyst LED skal ikkje ha clouding uansett, hvis ikkje dette er noe nytt de har klart å rote til med å prøve å gjøre Nano LED'en halofri.

Bildet er ment som illustrasjon for problemet.
    Yes, den ser akkurat så ille ut men den er ganske halofri i det minste.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde ikkje det var mulighet i det hele tatt, har du anledning så gjerne ta og knips nokke bilder sånn at eg kan lære nokke nytt i nærmeste fremtid heh.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har 670 og den er LANGT fra så ille

har bare littegrann oppi høyre hjørnet: http://avforum.no/forum/attachments/...sc_0023_01.jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fullt mulig og det er veldig likt Panasonic-linken nevnt over... Nå irriterer jeg meg ikke veldig over dette men lurer faktisk på å returnere hele tv fordi selgeren sa at clouding var ikke eksisterende. Han må ha vært full..... og jeg forventer noe annet til den prisen.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville nok returnert, sjekk bildet av min som jeg la ut, litt dårlig bilde så den viser ujevnt farge men du ser oppi høyre hjørnet at det er litt lysere

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    jeg har 670 og den er LANGT fra så ille

har bare littegrann oppi høyre hjørnet: http://avforum.no/forum/attachments/...sc_0023_01.jpg
    960ien min er mye verre. høyre hjørnet, midt på og særlig nederst langs kanten så ser det jo ut som kantledd bortover hele... Det er ikke bare clouding men akkurat som om man ser lampene bortover med 5 cm mellomrom. Vel, vel, ellers er den bra. Er du fornøyd med din?

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    meget fornøyd med min Fine farger, mer enn bra nok sortnivå for min del.

Du har ikke fått en vare som de har brukt feil panel på da? Virker nesten som at de har laget en 960 TV med bruk av panel for 760 eller noe :P

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Er det noen som har sett noen tester av 2012 plasma modellene til LG? Tenker da spesielt på enten 60PM680T eller 50PM680T. Eventuelt som har sett disse "live"?

Vurderer om 60PM680T kan være et godt kjøp i min prisklasse som er under 15k og minimum 55". Link: LG 60" 3D Plasma Smart-TV 60PM680T - Elkjøp

TV'en skal brukes til hovedsakelig film og tv-titting. Ikke så mye 3D tror jeg. TV'en skal stå i en lys stue ved dagslys, men alle vinduer er på samme side som, og bortenfor, TV'en slik at det ikke vil forekomme noen refleksjoner. Avstand er rundt 4 meter fra sofa til TV. Blir 60" for stort?

Setter pris på eventuelle innspill.

mvh
    Nimbin

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    60" er ikke nødvendigvis for stort i forhold til avstanden, det blir gjerne litt opp til hver enkelt når man skal ha dette i en stue om det blir for dominerende.

Har trykket endel på denne TVen, men har den hengende ved siden av VT50 så det har kanskje ødelagt litt av intrykket..
    Vil uansett si at LGen er mye tv for pengene, bildet er absolutt bra så lenge man får mørklagt rommet litt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    512
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lg-lm9600

Da har techradar virkelig slakta lg 2012 nano led tv

LG 47LM960V review | from TechRadar's expert reviews of Plasma and lcd tvs

80 til 100ms lag.. Virkelig dålig sortnivå

Hadde virkelig lyst på denne tvn helt til nå

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde virkelig lyst på denne tvn helt til nå
    Da sparte du de pengene

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan de klarer å gi E8005 5 av 5 på bilde er for meg en gåte! Har kalibrert LM960 ikveld og den var i en annen liga en det jeg har sett av E8005 Led-LCD ihvertfall. Sort er sort nok for meg-bra gamma styring og gamma når ting ble satt rett i under menyer.. God innsynsvinkel(noe E8005 ikke har). Skjermen (LM960) målte meget bra etter kalibrering. Har ikke lest begge testene helt men kan nesten virke som techradar har sammenlignet bilde uten å kalibrere... å det blir som å sammen ligne epler og bananer.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Øyemålstester er stilige greier, i flere år har tver som ikkje har vært i nærheten av å kunne bli kalt sort blitt hausset opp pga sortnivå osv, så kommer ST50 med 0.009 og leker med alle LED/LCD som er tilgjengelig her på denne siden av havet og då finner de ut at de likevel ikkje var så gode på sort etter ca 2 år.

LM960 has en fargepalett som ligner mer på Plasma enn vanlige LED, altså kant-LED som er blålilla i utgangspunktet, den har bedre innsynsvinkel, mister ikkje så vanvittig mye detaljer ved bevegelse som Samsungen, sorten synes hvertfall sortere iforhold til Samsungen som blir blåaktig med clouding når den dimmer... osv osv.

Uansett, techradar testene som eg nettopp har skimmet igjennom er hvertfall bare svada, å kalle noe et godt sortnivå betyr det 0.08 eller 0.03 eller 0.001 ? Eller forandrer det seg etter ka humør man er i når man tester, eller kor mye lys man har på eller ka man sammenligner med som er den andre tven man tester rett etterpå?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question LG Plasma 60PM970T

Er nyskjerrig på LG`s nye 60" plasma TV, men er skeptisk til en ting:
    Jeg skal ha den på veggen med slim veggfeste (vaier + kopp på veggen).
    LG-TV`ene har HDMI-tilkoblingene stikkende ut bak, og ikke som Samsung der de kommer ut på siden - slik at man får TV`n kloss inntil veggen.
    Er det noen som har erfaring med PM970T eller PM680T, om det går bra med f.eks. vinkel-HDMI-adapter når man skal ha slim-feste?
    Er det andre positive/negative erfaringer med noen av disse?

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du skal ha en rimelig spiss vinkel på den adapteren omd u skal ha SLIMfeste. Det sitter beint inntil veggen. Jeg hadde adapter før på gamle veggfeste med HDMI stikkende rett ut, det gikk akkurat med det vanlige veggfeste. Dette var da en Panasonic som var litt større og klumpete i tillegg

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan med 96% sikkerhet si at det ikke går med wire og vinkel HDMI opplegg på LG plasma. Har 60PZ250(fjorordsmodell) hengende på vanlig slim vegg feste med vinkel adapter-dette går akkurat på det berømte håret. Skjerm med vegg feste bygger maks 7,5 cm totalt målt ut på ramme. Du er også nødt til å finne stander på begge festene med wire feste for at det skal sitte. Dette er ikke like kritisk med vanlig flat feste. 1 stander inn festing bør holde da. Har ikke sett årets modeller utenom raskt i butikk-men har gode erfaringer med LG sine plasma modeller. Synd at de ikke kommer større enn 60".

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har slimveggfeste på 14mm med min lm670t.

Skaffet det i helga, funker fjell! men det var led da, TVen er pen på veggen!

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •