Barnevennlig flatskjerm-tv, helst 50"?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Barnevennlig flatskjerm-tv, helst 50"?

Ok.. Kompisen har det meste, men jaggu meg om han ikke har en flatskjerm-tv! Etter mye om og men har man overbevist han om å skaffe seg en slik tv, og tv'en skal ha følgende simple specs:

+ Barnevennlig! Det er stort sett ungene hans som glaner på TV'en om dagen, før han selv/fruene overtar om kvelden. Så ja, TV som er minst skadelig for ungene.. Ungene sitter ca. 3-4m fra kassa-tv'en de har nå, så jeg vet ikke helt hva mer jeg må opplyse?
    + Helst 50", gjerne større hvis det egner seg!
    + TV'en trenger IKKE å ha så heftig mangt med fancy funksjoner! FullHD, av/på-knapp og støtte for SCART fungerer ypperlig.
    + Pris: Kan gå opp mot 10000kr.

Jeg går vel ut ifra at PLASMA-TV ikke er det de bør skaffe seg, ettersom det her er en gjeng som bor på bondelandet og ikke er så teknisk dyktig av seg til å huske plasma-reglene...

Hvilken TV har dere å foreslå?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NON plasma til under 10k begrenser utvalget.
    Kan tenkes han burde gått for en 46" om prisnivået er ca 10k, slik at han slipper å kjøpe de aller billigste tvene. (mtp kvalitet).

De fleste tver er enkle å bruke, samt om man har få ting tilkoblet, er det ikke så mye man trenger å gjøre med tvkontrollen.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goodiegood
    Jeg går vel ut ifra at PLASMA-TV ikke er det de bør skaffe seg, ettersom det her er en gjeng som bor på bondelandet og ikke er så teknisk dyktig av seg til å huske plasma-reglene...
    Må være dagens dummeste utsagn. Håper for all del du ikke mente det du skrev?:roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    NON plasma til under 10k begrenser utvalget.
    Kan tenkes han burde gått for en 46" om prisnivået er ca 10k, slik at han slipper å kjøpe de aller billigste tvene. (mtp kvalitet).

De fleste tver er enkle å bruke, samt om man har få ting tilkoblet, er det ikke så mye man trenger å gjøre med tvkontrollen.

Å hvorfor ikke plasma?, jeg har hatt plasmaskjerm i siden mine barn var små og det har aldri vært et problem med innbrenning, folk er generelt veldig hysterisk med innbrenning og det er gjerne de som aldri har hatt plasma selv.. jeg har idag samsung PS64D8005 og den slår seg selv av om den ikke blir brukt på 4 timer..

Han får så mye mer for pengene om han velger plasma kontra LED/LCD

Gega

Newcomer Niels sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at plasma er tingen. Kjøpte en 51" Samsung D535 til mine foreldre før jul til kun 5000 kr som gav meget bra og stort bilde for pengene. Så for opptil 10 000 kr får en noe av det beste vedrørende bildekvalitet på markedet hvis en velger Plasma.

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en LCD tv nå og angrer bittert på at jeg ikke valgte plasma for de samme pengene.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilken TV har dere å foreslå?
    Så de (vi) som bor på bondelandet er litt enkle folk som ikke er teknisk begavede?

Disse plasmareglene har ikke nådd ut hit, så dette må være et urbant fenomen. Vi har hatt plasma i 4 år uten å ta noen form for hensyn, og har ikke opplevd innbrenning av noe slag.

Intermediate Stealt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.. Kompisen har det meste, men jaggu meg om han ikke har en flatskjerm-tv!
    "Ok.. Kompisen har det meste..."

Stabbur, utedo, brønn, hest og kjerre, mellom og kortbølgeradio,....

Vedlegg 86991

Intermediate Stealt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok..Jeg går vel ut ifra at PLASMA-TV ikke er det de bør skaffe seg, ettersom det her er en gjeng som bor på bondelandet og ikke er så teknisk dyktig av seg til å huske plasma-reglene...
    :???: :roll:

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så-så, Stealt. Jeg er selv født, oppvokst og bodd i tjukkeste Bærum frem til fylte 35 år og kan bekrefte at det finnes teknisk mindre dyktige mennesker der også, i overflod faktisk.

Men tilbake til topic. Hvis man tenker barnevennlig (eller trygda-vennlig), som at de ser mye TV på dagen, så er kanskje ikke plasma å foretrekke, siden det gjerne blir gjenskinn i skjermen, og at man kanskje ikke får lyssterkt nok bilde. I så fall bør kamertaten kanskje se seg om etter en LED-TV med matt skjerm. Ut over dette er det vel ikke så veldig stor forskjell på hvor barnevennlige apparatene er, og erfaringsmessig blåser ungene langt i hvilken kvalitet bildet har bare de får med seg hva som skjer på skjermen.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    Å hvorfor ikke plasma?, jeg har hatt plasmaskjerm i siden mine barn var små og det har aldri vært et problem med innbrenning, folk er generelt veldig hysterisk med innbrenning og det er gjerne de som aldri har hatt plasma selv.. jeg har idag samsung PS64D8005 og den slår seg selv av om den ikke blir brukt på 4 timer..

Han får så mye mer for pengene om han velger plasma kontra LED/LCD

Gega
    Det må du spørre trådstarteren om :-) Er han som mente det skulle være ikke plasma og pris under 10k, derfor sa jeg at utvalget vil være snevert i den str.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herregud. Gjeng med crybabies..... Skulle nesten tro det. JEG er selv same, med familie som driver med gårsdsdrift og sånt. Så man er født med det. Det dere tydeligvis ikke FATTER med mitt utsagn er at jeg snakker sannhet om en knippe mennesker som regelrett bryr seg fint lite om tekniske ting. Jeg sier ikke at hele norges bondeland er "dårlig" når det kommer til slike ting, men akkurat DE HER folkene mine er ikke de som er mest komfortable med tekniske ting og sånt. De har nettopp kjøpt seg PC og kan såvidt surfe....

So yeah, beklager om man støtet noen med utsagnet (og det var tydeligvis et par av de), men ja, back ontopic nå.

Jeg er selv en noob, men jeg vet at om jeg forklarer de om innbrennings-mulighetene til en plasma-tv, så vil de bare være total "care", for å si det slik. Dessverre. Jeg beklager også at jeg skrev det slik jeg skrev. Mente selvfølgelig ikke å utelukke plasma-tv'er, men ja, med tanke på innbrenningen så ville det vel vært waste å skaffe seg en plasma-tv hvis de greier å "ødelegge" den etter...1-2 år?

Men ja, jeg ser jo nå at dere foreslår plasma-tv.. så da kan det vel ikke skade seg å skaffe seg en slik en, hmm?

Og hvis dere mener 46" non-plasma fungerer, så kom med forslag der også.

Igjen; beklager for rotet og all misforståelsen, folkens.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •